امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16831 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مسابقات قرآن کارکنان مؤسسه اعتباری کوثر در مشهد مقدس برگزار شد

خبرایران:اختتامیه اولین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم مؤسسه اعتباری کوثر همزمان با شب ولادت حضرت امام رضا(ع) با حضور جواد فهیمی پور قائم مقام مدیرعامل موسسه، مسئولان استانی و شخصیت‌های قرآنی برگزار شد.
مسابقات قرآن کارکنان مؤسسه اعتباری کوثر در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ مرحله نیمه نهایی اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان موسسه روز جمعه 22 مرداد ماه در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)  برپا شد . در این مرحله 30 نفر از قاریان ممتاز موسسه از سراسر کشور در حضور سه نفر از داوران بین المللی و حجت الاسلام و المسلمین عمو شاهی مدیر فرهنگی، جهانشاهی  مدیر شعب  استان خراسان رضوی و عباسی فر مسول ستاد برگزاری مسابقات به رقابت پرداختند.

استاد فرخی که همواره درمراسمات جزخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در حوزه مرکزی حضور پرنگی دارد به عنوان یکی دیگر از داوران این مراسم گفت:هدف اصلی از برگزاری اینگونه از مسابقات به این معناست که ما تلاش کنیم با این برنامه ها بگوییم که همواره از یاران قرآن هستیم و هیچگاه قرآن را تنها نمی گذاریم .

وی تاکید کرد :صحیح خواندن قرآن باید مقدمه ای باشد که ما را به سمت درک معارف قرآنی رهنمون شود.

داور ممتاز این مسابقات افزود:شش سال است که توفیق دارم در مراسم جزخوانی حوزه مرکزی که با همت دکتر عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر هرساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود با برپایی مسابقات و اهداء جوایز  جهت تشویق کارکنان که نشان از توجه ایشان به توسعه فرهنگ قرآنی است حضور داشته باشم .

فرخی گفت : همه شرکت کنندگان خوب بودند و زحمت کشیدند حضور در این مسابقات و در ایام ولادت حضرت امام رضا(ع) و در این سرزمین ملکوتی خود دریافت نمره قبولی است.

حسن عباسی فر مسوول برگزاری مسابقات ضمن تشکر از زحمات تمامی دست اندرکاران این مراسم، قاریان ممتاز موسسه را گوهرهای گرانبهایی دانست که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سراسر کشور می توانند نقش موثری داشته باشند تا به برکت همین معنویت گامهای خودمان را جهت دست یافتن به اهدافی که در موسسه کوثر داریم محکم تر از گذشته برداریم.

بر اساس این گزارش، اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کار کنان موسسه اعتباری کوثر روز شنبه 23 شهریور ماه با حضور جواد فهیمی پور قائم مقام مدیرعامل موسسه، مسئولان استانی و شخصیت‌های قرآنی با اعلام نفرات برتر این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد .

خواندن قرآن تنها کافی نيست و ما همواره باید به آن عمل کنیم

جواد فهیمی پور قائم مقام موسسه اعتباری کوثر با اشاره به نقش و اهمیت قرآن کریم در کوثر گفت: با تاکید دکتر عیسی رضايي مدیر عامل موسسه در راستای توجه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان کارکنان و اجرای جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ، از سال جاری آموزش و فراگیری قرآن کریم در موسسه با جدیت پیگیری می شود .

عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر افزود: خواندن قرآن تنها کافی نيست و ما همواره باید به آن عمل کنیم؛ به عنوان مثال خواندن تنهای قرآن مانند این است که شما به پزشک مراجعه نمایید و تنها با نگاه کردن به نسخه پزشک و بدون استفاده از دارو هایی که پزشک برای شما تجویز کرده منتظر برطرف شدن بیماری خود باشید .

وی افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری این قبیل مسابقات و همایش ها ، با ایجاد فضایی معنوی و قرآنی ، اصول قرآنی را در بین کارکنان  نهادینه کنیم.

فهیمی پور با تاکید بر جایگاه و نقش قرآن در زندگی انسانها خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتابی بی بدیل در میان میلیاردها کتاب موجود در جهان است زیرا این کتاب کلام الهی است و باید تلاش کنیم شناخت و آشنایی ما با این کتاب تنها در حد ظواهر باقی نماند و از معنویات آن به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم.

وی افزود: آنچه بیشتر برای ما مفید است شناخت معارف قرآن است که نیازمند به معرفت و عمل به این کتاب آسمانی دارد و همواره باید دقت کنیم که به چه میزان توانسته ایم از این کتاب الهی بهره مند شویم زیرا خیر دنیا و آخرت ما در قرآن است و قرآن کریم کتابی برای هدایت تمامی انسانها است.

محمد حسن عباسی فر مسوول برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم موسسه اعتباری کوثر ضمن ارایه گزارشی درخصوص مراحل مختلف برگزاری مسابقات اظهار داشت: اگر مجموعه هایی که ماموریت آنها قرآنی است اقدام به برپایی محافل گسترده قرآنی و مسابقات قرآن کریم نمایند این امری تعریف شده و سازمانی  است. اما زمانیکه یک مجموعه اقتصادی که بعد از شش سال انس با قرآن در ماه مبارک رمضان اقدام به بر پایی مسابقات قرآنی آن هم در سطح کشوری می نماید ، امری قابل تقدیر است.

مسوول برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم موسسه اعتباری کوثر بیان کرد: وقتی در رأس یک مجموعه، مدیران عالی اصرار بر حفظ ارزش های دینی و اهتمام به برگزاری برنامه های ارزشی دارند در نتیجه ما شاهد فعالیتهای قرآنی و فرهنگی در این مجموعه هستیم .

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان در موسسه اعتباری کوثر اظهار کرد : حدود پنج سال است که همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن کریم با حضور و استقبال خوب کارکنان شعب استان‌های سراسر کشور برگزارمی‌شود، لذا در همین راستا امسال نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان کوثر طراحی شد.

در ادامه جمعی از قاریان ممتاز این مسابقات با قرائت و جمع خوانی سوره مبارک کوثر فضای معنوی خاصی بر سالن محل برگزاری مسابقات ایجاد کردند که با استقبال خوب حاضرین در سالن مواجه شد.

در پایان اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن کریم موسسه اعتباری کوثر  از نفرات برتر این دوره از مسابقات به ترتیب بهنام زالی از استان آذربایجان غربی، مجتبی فتحی از استان خراسان رضوی و  محمد ابو حمزه از حوزه مرکزی تقدیر گردید.

بر اساس این گزارش؛ داوران برجسته استانی و کشوری از جمله یوسف اشرافی، علی فرخی و استاد علیزاده داوری نخستین دوره رقابت‌های قرآنی کارکنان مؤسسه اعتباری کوثر را بر عهده داشتند.

شایان ذکر است، مرحله مقدماتی این رقابت‌ها همزمان با ماه مبارک رمضان سال جاری در سراسر کشور آغاز شد که در این مرحله ۸۰ نفر از کارکنان علاقه‌مند توانستند به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب