امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16847 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر عبداللهی درنشست صمیمی باخبرنگاران اعلام کرد؛

کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بهاران در حال آماده‌سازی است/ درموضوع تحکیم خانواده، فقر‌، ازدواج و طلاق اقدامات جدی انجام خواهد شد/ در ۱۲محورآلوده۸۰۰ متکدی را جمع آوری کردیم/ باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های درمورد آسیب‌های اجتماعی جامعه بسیج شوند

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:رفع آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌هاو معظلات شهر تهران نیازمند یک عزم جهادی است و برای رفع این موضوعات در جامعه باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه بسیج شوند.
کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بهاران در حال آماده‌سازی است/ درموضوع تحکیم خانواده، فقر‌، ازدواج و طلاق اقدامات جدی انجام خواهد شد/ در ۱۲محورآلوده۸۰۰ متکدی را جمع آوری کردیم/ باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های درمورد آسیب‌های اجتماعی  جامعه بسیج شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشسست صمیمی «دکتر مجتبی عبداللهی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اصحاب رسانه صبح امروز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه ۹۵ با حضور خبرنگاران در محل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار و دراین نشست خبری «دکتر مجتبی عبداللهی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن شادباش ولادت امام رضا (ع) و پاسداشت روز خبرنگاراظهارداشت: از زمان حضور بنده در این معاونت در خصوص مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، چند جلسه با استاندار تهران، وزیر کشور درباره مسئولان حوزه شهری داشته‌ایم که شامل جلساتی در مورد بحث اعتیاد، ‌تکدی‌گری و سایر موضوعات این حوزه بود.

دکتر عبداللهی تصریح کرد: جلسات بی‌شماری در زمینه آسیب‌های اجتماعی در شهرداری تهران برگزار شده و یکی از اقدامات شهرداری آماده‌سازی کمپ‌های ترک اعتیاد و همچنین آماده‌سازی مراکز بهاران است.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی آسیب‌های حوزه متکدیان و شبه‌متکدیان در تهران راه‌اندازی می‌شود، از خرد جمعی سخن به میان آورد و از خبرنگاران برای همراهی در این راه دعوت کرد و افزود: ‌باید در این زمینه کارگروه‌هایی داشته باشیم؛ درخصوص موضوع تحکیم خانواده، فقر‌، ازدواج و طلاق اقدامات جدی انجام خواهد شد. در رابطه با تحکیم بنیان خانواده نیز طی چند روز آینده بنرهایی در سطح شهر نصب می‌شود.

 دکتر عبداللهی، با یادآوری مطالبات مقام معظم رهبری درخصوص آسیب های اجتماعی و برگزاری جلسه با مسوولان امر عنوان کرد: در حال حاضر موضوعاتی چون فقر، حاشیه نشینی ، تحکیم خانواده و اعتیاد از مواردی است که دردستور کار سازمان ها و وزارتخانه های مسوول قرار گرفته و قرار است در این خصوص اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی  درادامه با تاکید بر استفاده از نیروهای متخصص در امر زیباسازی شهرو فرهنگسازی در سطح شهر گفت: در مرکز شهدای هفتم تیر کمپینی را تشکیل دادیم و با استفاده از نیروهای متخصص عرشه های پل و بیلبوردها را مزین به مفاهیم مربوط به دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س) ،ولادت امام رضا (ع) و روز دختر کرده ایم .این اقدامات در مترو و بوستان های تهران نیز اتفاق افتاد و قرار است در آینده در مناسبت های مختلف این کمپین را تشکیل دهیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، افزود: با همکاری ۷۰ تا ۸۰ نفر از بچه های گرافیک و کارشناسان مفاهیمی را در قالب تحکیم خانواده و تاثیر فضای مجازی دراین نهاد آماده کردیم که قراراست پس ازانجام کارشناسی های لازم خروجی آن تا چند روز آینده در سطح شهر اکران شود.

دکتر عبداللهی، به بحث جمع آوری متکدیان طی چند روز اخیر پرداخت و تصریح کرد: دراین خصوص جلسه ای با استاندارمحترم و تمامی دستگاه ها داشتیم و وضعیت را به بررسی کردیم. واقعیت این است که متکدیان و شبه متکدیان در تهران وضعیت خوبی ندارند و برخی تبعه خارجی هستند.

وی در ادامه گفت: با کمک نیروی انتظامی در ۱۲محوری که آلوده ترین بودند غریب به ۸۰۰ متکدی را جمع آوری کردیم  . برخی از خارجی ها تحویل اداره اتباع شدند و حتی عده ای رد مرز شده اند . معتادان نیز بعداز طی مراحل قانونی به کمپ های ماده ۱۶ تحویل داده شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با بیان اینکه متدکدیان کودک و کار پس از جمع آوری تحویل مسوولان بهزیستی شده اند، گفت: در خصوص جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنان دستگاه های مختلفی مسوول هستند و تاکنون تعاملات خوبی با فرمانداری و استانداری برقرار شده است. امیدواریم با همکاری خوب مسوولان این اقدام تداوم پیدا کند تا وضعیت مطلوبی را در سطح شهر تهران رقم بزنیم .

عبداللهی تصریح کرد: در حال حاضر دو کمپ ترک اعتیاد ویژه معتادان ماده ۱۵ در حال آماده سازی است و قرار است افراد پس از بهبودی از این مراکز به بهاران منتقل می شوند و نگاه ما  این است که بهاران به نوعی مانند مراکز کوثر بانوان باشند، برای حل این موضوع نیاز به همیت ، عزم ملی و بسیج عمومی داریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه قانون وظیفه تمامی دستگاه ها را درامر متکدیان مشخص کرده است، گفت:مردم همواره از نیروی انتظامی و شهرداری می خواهند تا چهره شهر را از متکدیان پاک کنند . باید بدانیم اقدام در این خصوص شبیه یک زنجیره است و شهرداری هم حلقه ای از این زنجیر به حساب می آید .

 وی ادامه داد: در جلسه ای که با استاندار تهران در خصوص بحث اعتیاد داشتم درخواست کردم تا جلسه ای در خصوص متکدیان برگزار شود که بلافاصله روز بعد از آن جلسه ای با حضور تمامی دستگاه ها به مدت ۳ ساعت برگزار شد تا به علل مختلف این عارضه اجتماعی پرداخته شود.

دکتر عبداللهی با بیان اینکه تکدی گری ناشی از دلایل گوناگونی همچون مسائل اقتصادی است، یادآور شد: تعدادی گروه های خاص هستند که سراکیپ تکدی گری حساب می شوند و تعدادی از متکدی را مدیریت می کنند و با همکاری نیروی انتظامی برخی از این افراد را شناسایی کردیم و متوجه درآمدهای قابل ملاحظه آنها شدیم .

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی رسانه ها در بحث تکدی گری اذعان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که در زمان جمع آوری برخی از شهروندان از سر دلسوزی مخالفت می کنند و برخی نیز از سر دلسوزی به این افراد کمک می کنند . به عقیده من اگر رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی کنند دیگر شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

دکتر عبداللهی در پایان با اشاره به اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌هاو معظلات شهر تهران نیازمند یک عزم جهادی است، گفت: برای رفع این موضوعات در جامعه باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه بسیج شوند و همه افراد جامعه در هر لباسی خود را مسئول بدانند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب