امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16885 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛

دستورالعمل تهاتر مجوزهای حفاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بافت های فرسوده تنظیم شد

خبرایران : جلسه تنظیم دستورالعمل تهاتر مجوزهای حفاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بافت های فرسوده با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، دبیر کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و نمایندگان اداره کل امور مالی، اداره کل درآمد، اداره کل بودجه، سازمان املاک و مستغلات، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و جمعی دیگر از مدیران برگزار شد.
دستورالعمل تهاتر مجوزهای حفاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بافت های فرسوده تنظیم شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در ابتدای این جلسه گزارشی پیرامون دستورالعمل های پیشنهادی تهاتر مجوزهای حفاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان توسط محمدرضا کرمی، دبیر کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران ارائه شد.

عباداله فتح اللهی نیز در این جلسه ضمن اشاره به مصوبه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران مبنی بر رایگان نمودن هزینه انشعابات و حفاری برای ساکنان بافت های فرسوده در صورت شرکت در فرآیند تجمیع، خاطرنشان کرد: هزینه انشعابات حدود 5 تا 7% هزینه های ساخت و ساز در بافت های فرسوده را شامل می شود و این مصوبه به منظور کاهش هزینه های ساخت و ساز و ترغیب مالکان به نوسازی تنظیم شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با توضیح این که اجرایی شدن این مصوبه برای 5 هزار واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: طبق هماهنگی های ایجاد شده میان دولت و شهرداری، پیگیری اجرایی شدن این مصوبه از طریق دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران دنبال می شود و هزینه های ناشی از رایگان شدن این خدمات در بافت های فرسوده در حساب های فی مابین دولت و شهرداری تهاتر می گردد.

به گفته ی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران دستگاه های خدمات رسان بر اساس این مصوبه موظف شده اند که هزینه ای از ساکنان بافت های فرسوده بابت انشعابات دریافت نکنند و در قبال آن سازمان نوسازی به دستگاه های مذکور بدهکار خواهد شد. همچنین حفاری و انجام امور خدماتی زیرساختی مثل جابجایی تیرهای چراغ برق در بافت های فرسوده نیز بصورت رایگان به ساکنان بافت های فرسوده ارائه می شود.

فتح اللهی با بیان این که روح حاکم بر تهاتر هزینه های انشعابات و حفاری؛ مدیریت زمان است، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که با تنظیم دستورالعمل نحوه تهاتر مجوزهای حفاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بافت های فرسوده از پیچیدگی های کار و بروکراسی های اداری کاسته شود و اقدامات با همکاری دستگاه های ذی مدخل بصورت روان تر و سریعتر انجام شود.

در ادامه این جلسه راهکارها و پیشنهادات حاضرین مطرح شد و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

ثبت دریافتی ها در سامانه در خصوص کلیه درخواست های مردمی جهت حفاری های طولی و یا عرضی برای انشعابات خانگی در محدوده بافت های فرسوده، به طرفیت سازمان نوسازی شهر تهران و همچنین ثبت دریافتی ها در سامانه در خصوص تهاتر صدور مجوزهای حفاری دستگاه های خدمات رسان به طرفیت شرکت خدمات رسان و اخذ تأییدیه در سیستم درآمد، بخشی از مباحثی بود که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب