امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16891 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان ورزش در مراسم تشییع پدر کشتی شهرری؛

اخلاق مداری دلیل عشق مردم به مرحوم پهلوان زارع

خبرایران: رییس سازمان ورزش شهرداری تهران ضمن حضور در مراسم تشییع عبدالله زارع، درگذشت پیشکسوت کشتی کشورمان را تسلیت گفت.
اخلاق مداری دلیل عشق مردم به مرحوم پهلوان زارع

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد رضایی، رییس این سازمان، در مراسم تشییع پیکر مرحوم پهلوان عبدالله زارع که با حضور جامعه ورزش و صدهاتن از شهروندان برگزار شد، مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان، شاگردان و اهالی کشتی شهرری تسلیت گفت و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال آرزوی غفران کرد.

رضایی با بیان اینکه مرحوم زارع، اسوه جوانردی، اسطوره ای به یاد ماندنی و پهلوانی نامدار در کشور بوده  و هست، اظهار کرد: حضور چشمگیر مردم شریف ایران در این مراسم نشان از آن دارد که اخلاق مداری، محبت و روحیه پهلوانی در تمام دوران مورد قبال عمومی واقع می‌شود.

گفتنی‌است، اولین مربی نابغه کشتی فرنگی ـ حمید سوریان ـ بر روی  دستان  مردم، جمع کثیری از ورزشکاران و ورزش دوستان کشتی کشور و شهرری از میدان اصلی شهرری به سمت آستان مقدس حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم  (ع) تشییع و سپس برای خاکسپاری به قطعه نام آوران بهشت زهرا منتقل شد.

 مرحوم عبداالله زارع که به دلیل کهولت سن و بیماری در بیمارستان فیروزآبادی شهرری بستری بود،   در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 زارع در سن ۲۰ سالگی به کشتی روی آورد و در سال های ۱۳۳۲ و ۱۳۳۷موفق شد مدال برنز ایران را به دست آورد که به دلیل آسیب دیدگی از دنیای قهرمانی زود کنار رفت و به امر مربیگری پرداخت.

 او اولین شاگرد خود یعنی «قاسم بابایی جعفری» را به مسابقات جهانی فرستاد و در طول مربیگری نیز شاگردان زیادی را تحویل جامعه کشتی دادکه سرآمد همه آنها نابغه کشتی جهان «حمید سوریان» دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک بود.

 زارع در سال ۲۰۰۹ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان برترین مربی جهان انتخاب شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب