امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 169 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران ؛

اینترنت بی سیم در معابر عمومی تهران برقرار می شود

خبر ایران: معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران از ارایه اینترنت بی سیم به صورت «چتر وایفای» در معابر عمومی شهر تهران با مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد .
اینترنت بی سیم در معابر عمومی تهران برقرار می شود

علی اصغر قائمی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی اظهار داشت: هم اکنون در کتابخانه ها و سراهای محله که در اختیار شهرداری تهران است خدمات اینترنت بی سیم ارایه می شود و در مرحله بعد قرار است تمامی امکان عمومی از جمله پارک ها و خیابان ها به چنین خدماتی مجهز شوند .

وی همچنین افزود : بر اساس آمار هم اکنون 30 درصد از مردم شهر تهران دارای گوشی های تلفن همراه هوشمند هستند از این رو ارایه خدمات اینترنت بی سیم برای استفاده مردم بسیار مهم است.

قائمی یادآور شد : در حال حاضر 70 درصد معابر عمومی تهران به سرویس حمل و نقل عمومی مجهز شده اند و در بیشتر نقاط تهران شهروندان با پیمودن مسافت کمتر از 300 متر به نخستین ایستگاه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو دست می یابند .

وی همچنین از ارایه اپلیکیشن هایی ( برنامه های کاربردی ) برای اطلاع رسانی از شبکه حمل ونقل عمومی برای تلفن همراه و وب خبر داد و گفت : هم اکنون در برخی از ایستگاه های اتوبوس نمایشگر هایی برای اعلام زمان دقیق رسیدن این وسیله نقلیه عمومی تعبیه شده است .

قائمی در مورد شبکه پرداخت یکپارچه کرایه در حمل و نقل عمومی گفت : در حال حاضر نمی توان چنین سیستم هایی را در تاکسی ها به دو دلیل نصب کرد . اول این که نرخ کرایه ها در مسیرهای یکسان متغیر است و دوم این که مالکان خودرو ها متفاوت هستند در حالی که در شبکه حمل و نقل عمومی تنها یک مالکیت واحد وجود دارد که همان مالکیت دولتی است اما در حوزه تاکسیرانی هم اکنون 80 هزار تاکسی به صورت رسمی در شهر تهران فعالیت می کندکه این امر به معنای وجود 80 هزار سلیقه مختلف است .

وی افزود : ایجاد شبکه پرداخت یکپارچه کرایه در حمل و نقل عمومی نیازمند فرهنگ سازی است و از طرف دیگر در بسیاری از شهر های بزرگ دنیا نیز هنوز سیستم یکپارچه پرداخت کرایه تاکسی رونق چندانی ندارد.

نوزدهمین نمایشگاه الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی با حضور 593 شرکت از 14 آذرماه فعالیت خود را در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز کرده است .

این نمایشگاه بعدازظهر امروز به کار خود پایان می دهد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب