امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16905 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

حمایت از تامین اجتماعی حمایت از نظام است

خبرایران:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مسئله تامین اجتماعی دغدغه نظام و حاکمیت است، اظهار داشت: حمایت از این سازمان ، حمایت از نظام است.
حمایت از تامین اجتماعی حمایت از نظام است

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در دیدار نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی که با حضور معاون درمان، معاون حقوقی و امور مجلس، مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استان ها، مدیر کل درآمد حق بیمه و مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون نفر در کشور را تحت پوشش دارد.

وی افزود: از این تعداد، حدود 14 میلیون بیمه شده اصلی هستند که شامل 10میلیون بیمه شده اجباری،یک میلیون و 700هزار نفر بیمه شده مشاغل آزاد و اختیاری و مابقی بیمه شدگان توافقی است.

دکتر نوربخش به جمعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 5میلیون و 200هزار نفر مستمری بگیر هستند که مستمری، درمان و سایر تعهدات را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی صرفاً به ارائه مستمری و درمان نمی پردازد، اظهار داشت: بلکه این سازمان هزینه هایی مانند ازدواج، اروتز و پروتز، بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و... را ارائه می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هزینه های ماهانه این سازمان 5200میلیارد تومان است، گفت: این منابع بدون اتکا به دولت و از طریق وصول حق بیمه ها تامین می شود.

دکتر نوربخش تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی تنها سازمان درآمد هزینه ای کشور است که  تعهدات و خدماتش بدون وقفه ارائه می شود.

وی گفت: تجهیز منابع با ایثار همکاران و مدیران انجام می شود و می توان تامین اجتماعی را خط اول سنگر اقتصاد مقاومتی نامید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دولت یازدهم باری برای این سازمان ایجاد نکرده است، اظهار داشت: تعامل با مجلس نیز از برنامه های این سازمان است که مجلس قبلی نیز بار مالی برای این سازمان ایجاد نکرد.

دکتر نوربخش  با بیان اینکه سیستم بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، سیستم مزایای تعریف شده است، افزود:  در این سیستمیک نسل برای نسل دیگر سرمایه گذاری می کند.

وی بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال جاری را 70 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ یک سوم بودجه کل کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، احیا و بازگشت به ریل خدمت رسانی را از دستاوردهای این سازمان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

دکتر نوربخش با اشاره به دیدار مدیران سازمان تامین اجتماعی با رئیس مجلس شورای اسلامی در هفته تامین اجتماعی امسال گفت: دکتر لاریجانی اشراف کامل از مسائل سازمان تامین اجتماعی دارند و همواره حمایت خود را از بیمه شدگان و بازنشستگان اعلام کرده اند.

وی در ادامه به وضعیت تامین اجتماعی در استان مرکزی پرداخت و گفت: استان مرکزی، استانی کارگری است و ضریب نفوذ بالایی دارد.

دکتر نوربخش اظهار داشت: ارتقاء هتلینگ 3بیمارستان ملکی این سازمان در استان مرکزی به طور کامل انجام شده است و مراکز درمانی در شهرهای تفرش و دلیجان در حال احداث است.

وی با اشاره به خرید خدمت درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ماهانه یک هزار میلیارد تومان خرید خدمت انجام می دهد.

دکتر نوربخش با اشاره به مشارکت سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت:  مطالبات داروخانه ها از سازمان تامین اجتماعی صفراست و همچنین بدهی این سازمان به بیمارستان های دانشگاهی تقریباً صفر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، غیرحضوری کردن خدمات را از راهبردهای مهم سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: ارائه لیست حق بیمه کارگران و بیمه شدگان اختیاری اینترنتی انجام می شود و این اتفاق موجب شده که از 3 میلیون مراجعه ماهانه به شعب این سازمان کاسته شود.

دکتر نوربخش با بیان اینکه دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از مسائل با اهمیت است و باید برای این موضوع راهکار اصولی اتخاذ شود، گفت: براساس بررسی هایی که در سازمان تأمین اجتماعی انجام داده ایم بهترین راه برای پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی این است که بخشی از انفال و حقوق مالکانه به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود تا از این طریق بدهی دولت تسویه شده و سازمان تأمین اجتماعی نیز به منابع مالی پایدار برای تأمین هزینه خدمات دست یابد.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از انفال مزایای زیادی دارد و امکان جذب سرمایه گذاری خارجی نیز توسط این سازمان به خوبی مهیا است و امتیازات زیادی در این رابطه وجود دارد. سرمایه گذاران خارجی نیز به راحتی به سازمان تأمین اجتماعی اعتماد می کنند و سرمایه اجتماعی 42 میلیون بیمه شده تحت پوشش این سازمان موقعیت بسیار مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران فراهم می کند.

 

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

طرح ارتقای هتلینگ در 3بیمارستان تامین اجتماعی استان مرکزی اجرا شده است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در این دیدار با بیان اینکه بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی جزو استان های نخست اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بود، گفت: بخش درمان در استان مرکزی تغییرات خوبی داشته است.

دکتر محمدعلی همتی به اقدامات این سازمان در 3 سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 93، در بیمارستان تامین اجتماعی ساوه 34 تخت  اضافه شد و در سال 94، 2 تخت اورژانس برای بیمارستان شازند و 6 تخت اورژانس در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک افزوده شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز 4 تخت آی سییو به بیمارستان تامین اجتماعی شازند افزوده شد.

دکتر همتی ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی اراک را 85درصد، در بیمارستان ساوه 95 و در بیمارستان شازند 77درصد اعلام کرد.

 

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

قانون گذاری صحیح امکان ارائه خدمات مناسب سازمان تأمین اجتماعی را فراهم می کند

فرخ ملکوندفرد، مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نظرات کارشناسی و تخصصی این سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: قانون گذاری صحیح برای سازمان تأمین اجتماعی امکان ارائه خدمات مناسب این سازمان به اقشار عظیم تحت پوشش را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور نقش اساسی در امنیت اجتماعی بر عهده دارد و خدمت رسانی مناسب این سازمان زمینه ساز ارتقاء امنیت روانی و اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه بویژه کارگران و بازنشستگان است.

 

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی:

توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مباحث تخصصی تأمین اجتماعی باعث خوشحالی است

مهرداد قریب، مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مباحث تخصصی و کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی باعث خوشحالی است.

وی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی کنترل مصارف و انجام امور براساس قانون با دقت دنبال می شود و یکی از برنامه های اصولی سازمان پیشگیری از سوء استفاده و استفاده من غیر حق از خدمات و مزایای این سازمان است.

قریب با بیان اینکه استفاده حداکثری از فن آوری های نوین در انجام کارها در سازمان تأمین اجتماعی دنبال می شود، گفت: در این رابطه انجام اموری از قبیل ابلاغ احکام به صورت الکترونیک انجام می شود و استفاده از تجهزات الکترونیک در بازرسی ها نیز در تعدادی از شعب آغاز شده است و در آینده نزدیک شاهد گسترش این کار خواهیم بود.

وی ادامه داد: کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در هیأت های بدوی و تجدید نظر رسیدگی به مطالبات تأمین اجتماعی از دیگر اقداماتی است که با جدیت دنبال می شود و در حال حاضر زمان رسیدگی به پرونده ها به کمتر از یک ماه رسیده است و این هیأتها اختیارات کافی برای رسیدگی به پرونده و اتخاذ تصمیم درست دارند.

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی:

برنامه ها با پیش بینی منابع پایدار به هدف می رسند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل با سازمان تامین اجتماعی قبل از تشکیل مجلس دهم آغاز شد، گفت: مدیران تامین اجتماعی مسائل سازمان را به صورت کامل ارائه کردند.

محمد حسینی  افزود:  استان مرکزی بافت صنعتی و کارگری دارد  و می طلبد سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی و بیمه ای مطلوبتری به این افراد ارائه کند.

وی با بیان اینکه برنامه ها زمانی به هدف می رسند که پیش بینی منابع پایدار در آنها لحاظ شود، گفت: این امر باید در کشور با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی، توسعه بیمارستان تامین اجتماعی اراک را خوب توصیف کرد و خواستار تسریع در احداث درمانگاه تامین اجتماعی تفرش شد.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

تامین اجتماعییک سرمایه ملی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این دیدار خاطر نشان کرد: جایگاه سازمان تامین اجتماعی در آرامش و امنیت خاطر شاغلان مهم است.

دکتر علی اکبر کریمی با اشاره به تعادل منابع و مصارف در سازمان های بیمه گر گفت: در سال های گذشته به واسطه تکالیف بدون منبع از سوی دولت و مجلس، در حق سازمان تامین اجتماعی اجحاف شد.

وی تصریح کرد: باید به مسائل کشور رویکرد و نگاه منطقی داشته باشیم تا بر اساس آن تصمیم گیری صحیح داشته باشیم.

دکتر کریمی خواستار احداث یک مجتمع رفاهی و ورزشی برای کارگران استان شد.

وی بر تقویت سازمان تامین اجتماعی و آمادگی مجلس در این زمینه تاکید کرد.

 

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی  :

خدمات بیمارستان تامین اجتماعی شازند جای تقدیر دارد

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی  در ادامه این دیدار گفت: بیمارستان تامین اجتماعی تنها بیمارستان این شهرستان است که ارائه  خدمات متعدد این مرکز درمانی جای تقدیر دارد.

مهندس علی ابراهیمی خواستار جذب متخصص بیشتر در بیمارستان تامین اجتماعی شازند شد.

وی گفت: استان مرکزی در بخش کشاورزی نیز قابلیت های خوبی دارد که اگر کشاورزان نیز با توجه به در نظر گرفتن قانون از تامین اجتماعی برخوردار شوند از آینده مطمئن می شدند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب