امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16915 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با عبور از سقف سایه بان ایستگاه بی آر تی؛

چنارکهن سال خیابان« مولوی» ماندگار شد

خبرایران :یک اصله درخت چنار کهن سال که از دو سال قبل، مشکلاتی برای احداث و تجهیز ایستگاه بی آر تی «مولوی» در خیابان ولی عصر(عج) به وجود آورده بود؛ با اقدام مناسب شهرداری منطقه 11تهران حفظ شد.
چنارکهن سال خیابان« مولوی» ماندگار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، اواخر دهه هشتاد بود که کار ساخت ایستگاه های بی آر تی پایتخت آغاز شد و چندی بعد اجرای طرح در خیابان ولی عصر (عج) که طولانی­ترین خیابان خاورمیانه است؛ در دستور کار قرار گرفت تا مسافرانی که از خط بی آر تی این مسیر استفاده می­کنند؛ در گرمای تابستان و سرمای زمستان تا زمان رسیدن اتوبوس­ ها سرپناهی داشته باشند.

در این بین با وجود این که کار ساخت ایستگاه های بی آر تی  موجود در منطقه 11 به روزهای پایانی خود نزدیک می شد؛ وجود یک درخت چنار کهن سال در مجاورت ایستگاه مولوی باعث شد تا برای مدت زمان طولانی پروژه تجهیز این ایستگاه ناتمام باقی بماند.

در این رابطه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران با اشاره به مشکلاتی که بر سر احداث ایستگاه مذکور وجود داشت؛ گفت: در واقع مشکل از آن جا ناشی می­شد که این درخت قدیمی به صورت مورب و در بالای محل توقف اتوبوس­ها رشد کرده بود؛ به گونه ای که تنها راه برای ساخت سایه­ بان ایستگاه قطع این درخت عنوان می­شد.

سجاد زارع صفت ادامه داد: این مشکل ادامه داشت تا این که سرانجام چندی پیش معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه دست به کار شد و طرحی ارائه کرد که درخت مذکور از قسمت میانی سایه ­بان ایستگاه عبور کند تا با ساخت آن؛ هم مسافران ایستگاه به آسایش نسبی برسند و هم این درخت قدیمی و ارزشمند همچنان به هم نشینی خود با تقاطع «مولوی» ادامه دهد.

به گفته زارع صفت ؛ امروز که بیش از 90 سال از کاشت اولین درختان چنار در خیابان ولی عصر(عج) تهران می­گذرد؛ گذر از ایستگاه بی آر تی «مولوی» و تماشای وضعیت جدید این درخت منظره جالبی برای عابران پیاده به وجود آورده است.منظره­ای که در آن هم توسعه حمل و نقل عمومی رعایت شده و هم به محیط زیست به عنوان یکی از شاخصه های اصلی شهرسازی توجه مناسبی انجام شده است.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب