امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16940 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اعلام آمادگی مپنا برای همکاری با «بوجومبورا» در تولید برق

خبرایران: گروه مپنا روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد میزبان هیئتی عالی‌رتبه از کشور «بروندی» بود.
اعلام آمادگی مپنا برای همکاری با «بوجومبورا» در تولید برق

به گزارش خبرایران از روابط عمومی گروه مپنا، آلن امه نیامیتوه وزیر خارجه بروندی، که در این دیدار توسط سفیر این کشور در تهران و مقاماتی از وزارت خارجه و وزارت آب، انرژی و معادن همراهی می‌شد، در راس هیاتی چهارنفره از تأسیسات شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) دیدن کرد.

شروع این بازدید با نمایش فیلمی کوتاه از توانمندی‌های شرکت مپنا و دستاوردهای آن در حوزه‌های تولید نیرو، نفت و گاز و حمل‌ونقل ریلی بود. در ادامه، دکتر “مجید بهمنی” مدیرعامل شرکت توگا به ارائۀ توضیحات مختصری درباره ساختار شرکت مپنا و پروژه‌های بین‌المللی این گروه در خاورمیانه و جنوب شرق آسیا پرداخت.

بازدید از کارخانه توگا بخش بعدی این دیدار بود که طی آن توضیحات مبسوطی دربارۀ فرآیند طراحی و تولید انواع توربین‌های گازی و بخار به هیئت بروندیایی ارائه و پرسش‌های آنان به تفصیل پاسخ داده شد.

کارخانه مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) دومین میزبان مقامات کشور بروندی بود. پس از خوشامدگویی مهندس “حمید مهتدی”، مدیرعامل کارخانه پارس، وزیر خارجه بروندی و هیئت همراه از نزدیک با فرآیندهای صنعتی از قبیل سیم‌پیچی روتورها و قالب‌گیری پره‌های توربین بادی آشنا شدند. خاتمه‌بخش این دیدار، ضیافت ناهار و تقدیم هدایایی از جانب شرکت پارس به هیئت بازدیدکننده بود.

وزیر خارجه افریقا که برای دیداری چهارروزه وارد ایران شده است، پیش از این با رئیس‌جمهور، حسن روحانی و وزیر خارجه، محمدجواد ظریف دیدار کرده بود. کشور بروندی در مرکز قاره آفریقا و در همسایگی کشورهای تانزانیا و رواندا واقع شده است. جمعیت این کشور بر اساس آخرین آمار ۱۱ میلیون نفر است. در حال حاضر، تنها ۶٫۵ درصد از جمعیت این کشور به نیروی برق دسترسی دارند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب