امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16962 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

زنگنه در صحن غیرعلنی مجلس به ابهام ها پاسخ داد/ تامین منافع بلندمدت صنعت نفت ایران در مدل جدید قراردادهای نفتی

خبرایران: نماینده مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت مدل جدید قراردادهای نفتی را با هدف تامین منافع بلندمدت صنعت نفت کشور در دستور کار قرار داده است.
زنگنه در صحن غیرعلنی مجلس به ابهام ها پاسخ داد/ تامین منافع بلندمدت صنعت نفت ایران در مدل جدید قراردادهای نفتی

غلام محمد زارعی در گفتگو با شانا، امروز (یکشنبه، ٣١ مردادماه) درباره محورهای گزارش وزیر نفت در صحن غیر علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقوله نفت و انرژی از مزیت های نسبي کشور است از این رو برنامه ریزی های این بخش راهبرد کلان به شمار می رود بنابراین دقت و صحت قوانین این حوزه با اهمیت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: امروز شاهد گزارش مهندس زنگنه درباره مدل جدید قراردادهای نفتی بودیم در مرحله نخست از وی برای این همراهی قدردانی می کنم او افزون بر ارائه گزارش به سوال منتقدان پاسخ داد که در بهتر شدن فرایند کار کمک کننده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: نگاه وزیر نفت بر اساس اصول و منافع بلند مدت برای کشور است چرا که تدوین قوانین همیشه پیش بینی های برای آینده است اکنون کشور نیازمند سرمایه گذاری و استفاده حداکثری از توان داخلی  و مزیت های خارجی است در ابعاد خارجی برای حوزه نفت و گاز باید زمینه فراهم شود که یکی از آنها مقوله قراردادهای نفتی است که امروز صبح ابعاد اقتصادی و فنی آن از سوی مهندس زنگنه تشریح شد.

زارعی استفاده از توان داخلی و تولید داخلی و تقویت آن را در جهت اقتصاد مقاومتی اولویت خواند و گفت: همه امور باید برای تقویت این اصل و اقتصاد مقاومتی باشد.

زارعی گفت: موارد مطرح شده از سوی وزیر نفت ناظر بر شتاب در برداشت از میدانهای مشترک، بازیافت، انتقال فناوری، حق حاکمیت نظام بر مخزن و مواردی از این دست بود از این رو ابهام ها برطرف شد و به طور طبیعی بخش های باقیمانده نیز در پرتو وفاق و همدلی رفع می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این که دیدگاه های منتقدان نیز محترم است، گفت: وزیر نفت درباره رفع ایرادها ارائه شده از سوی کارشناسان منتقد اهتمام دارد و در این زمینه بارها اعلام کرده است پذیرای دیدگاه هاست زیرا هدف توسعه صنعت نفت است.

زارعی گفت: خوشبختانه امروز اتفاقی خوبی در صحن مجلس روی داد و وزیر نفت به طور شفاف مسائل را تشریح کرد که در ادامه روند کار آثار خوبی خواهد داشت.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب