امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16991 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئيس كل بيمه مركزي در شوراي عمومي سنديكاي بيمه گران ايران؛

سنديكا از اركان خوب صنعت بيمه و نقش موثري در همگرايي صنعت بيمه دارد

خبرایران:همزمان با شروع هفته دولت، جلسه شوراي عمومي سنديكاي بيمه گران ايران صبح امروز با حضور رئيس كل بيمه مركزي در سنديكاي بيمه گران ايران برگزار شد.
سنديكا از اركان خوب صنعت بيمه و نقش موثري در همگرايي صنعت بيمه دارد
به گزارش خبرایران از روابط عمومي بيمه مركزي، دكتر همتي ضمن گراميداشت ياد شهيد رجايي، شهيد باهنر و تبريك هفته دولت ابراز خرسندي از حضور مجدد بعد از يک دهه دوري از صنعت بيمه در سنديكاي بيمه گران ايران گفت: خوشحالم كه دوره اول حضورم در صنعت بيمه، علي رغم مخالفت هاي موجود، از احياء سنديكا حمايت كردم و امروز به عنوان يكي از اركان خوب صنعت بيمه در حال نقش آفريني است.
وي در خصوص اهميت سنديكاي بيمه گران ايران گفت: داشتن يك راي واحد براي بزرگترين و كوچكترين شركت بيمه، در سنديكا بيانگر اهميت تمام شركت هاي بيمه در تصميم گيري هاي مهم است و سنديكا مي تواند نقش موثري در ايجاد همگرايي و جلوگيري از واگرايي داشته باشد.
رئيس كل بيمه مركزي افزود: هدف همه ما ايجاد فضايي مناسب و امن براي كسب و كار در صنعت بيمه است. وظيفه نهاد ناظر حمايت از شركت هاي بيمه به دور از حاشيه و با نظارت صحيح است كه اين مهم با تعامل مستمر با شركت هاي بيمه و ساير اركان صنعت بيمه محقق مي شود.
دكتر همتي انسجام در ميان صنعت بيمه را مهم دانست و گفت: ما بايد به منشور اخلاقي و توافقات خود پايبند باشيم تا بخش بزرگي از مشكلات صنعت بيمه كه نمونه بارز آن تخفيفات غير فني و غير منطقي بيمه شخص ثالث است، حل شود. البته تخفيف عدم خسارت بسيار خوب و مورد تاييد است.
وي با تاكيد بر اجراي حاكميت شركتي در شركت هاي بيمه گفت: براي شفاف سازي فعاليت ها و دفاع از مديران عامل خصوصا حمايت از حقوق بيمه گذاران حاكميت شركتي را با جديت پيگيري خواهيم كرد.
همتي از نظارت ضابطه مند بر صنعت بيمه خبر داد و گفت: هدف ما از نظارت، تدوين آيين نامه هاي پيچيده و غيرضروري نيست، بلكه نظارت ضابطه مند توام با حمايت از حيات شركت هاي بيمه را اجرا خواهيم كرد.
وي در خصوص كاهش نرخ سود تضميني بيمه هاي عمر گفت: ما نگران تعهدات آتي و آينده هستيم و به همين خاطر در حال كنترل و تدوين آيين نامه مناسب براي اين رشته هستيم و به كمك و دانش تخصصي شما در اين زمينه نياز است.
رئيس كل بيمه مركزي از برنامه ريزي ايجاد دوره هاي آموزش حرفه اي مديران براي ارتقاء سطح دانش فني مديران و كارشناسان بيمه با همكاري پژوهشكده بيمه خبر داد و گفت: صنعت بيمه نيازمند هزينه در اين حوزه است و اميدواريم با برگزاري اين دوره ها و بهره گيري از ظرفيت هاي بين المللي به ارتقاء سطح علمي مديران تخصصي كمك كنيم.
وي با اشاره به ميزان حداقل سرمايه تاسيس شركت بيمه گفت: در اين زمينه پيشنهادات خود را به دولت تقديم كرده ايم.
در ادامه اين جلسه، پور كياني مديرعامل بيمه ايران و رئيس شوراي عمومي و علي اكبر اولياء دبيركل سنديكاي بيمه گران ايران به ارائه گزارش از فعاليت هاي سنديكا پرداختند.
همچنين مديران عامل شركت هاي بيمه نيز درخواست ها ونقطه نظرات خود را مطرح كردند.
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب