امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس محمدرضا حیدری اعلام کرد؛

شعارشرکت پاکسان «پیشگام در ایران و خوشنام در منطقه است»/ شرکت پاکسان 14 درصد در فروش، 37 درصد سود عملیاتی و 92 درصد سود خالص در 6 ماه گذشته داشته/ بخشی رقبای تولیدکننده متاسفانه به قوانین تولید پایبند نیستند

خبرایران: مدیرعامل شرکت پاکسان گفت: بخشی از رقبای ما تولیدکنندگانی هستند که متاسفانه به قوانین تولید پایبند نیستند و به صورت ناسالمی به رقابت با تولیدکنندگان خوشنام و بزرگ محصولات شوینده می پردازند.
شعارشرکت پاکسان «پیشگام در ایران و خوشنام در منطقه است»/ شرکت  پاکسان 14 درصد در فروش، 37 درصد سود عملیاتی و 92 درصد سود خالص در 6 ماه گذشته داشته/ بخشی رقبای تولیدکننده متاسفانه به قوانین تولید پایبند نیستند

به گزارش خبرایران، نشست خبری شرکت پاکسان امروز2 شهریورماه 1395 باحضور« مهندس محمدرضا حیدری»مدیرعامل شرکت پاکسان واصحاب رسانه در شرکت پاکسان برگزار و دراین نشست خبری« محمدرضا حیدری»مدیرعامل شرکت پاکسان اظهارداشت: شرکت  پاکسان 14 درصد در فروش، 37 درصد سود عملیاتی و 92 درصد سود خالص در 6 ماه گذشته داشته است.

مهندس حیدری تصریح کرد: این کارنامه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی نظام در حوزه اقتصادی بوده و این شرکت در 6 ماهه نخست امسال توانسته به رشد قابل توجهی در تولید، فروش و صادرات محصولات دست یابد و این رشد حاصل تلاش همه مدیران و پرسنل این مجموعه است.

وی افزود: موفقیت های مذکور در حالی به دست آمده که اقتصاد کشور به واسطه سیاست های پیشین، در ابتدای خروج از تحریم و رکود است. ضمن اینکه ما رشد فروش 14 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته ایم واین اتفاق کاری فراتر از حدانتظار و تصور است که در این مجموعه رخ داد که در اثر آن در این مدت سود ناخالص با رشد 27 درصدی، بالغ بر 34 میلیارد تومان بوده است .

مدیرعامل شرکت پاکسان خاطرنشان کرد: به دنبال آن سود عملیاتی که حاصل کار مدیران و کارگران کارخانه است نیز رشد 37 درصدی را تجربه کرده و از 17 میلیارد تومان به بیش از 24 میلیارد تومان افزایش یافته و شرکت پاکسان توانسته اقدامات مناسب و موثری را در 6 ماهه گذشته صورت دهد و در نیمه اول امسال در مقایسه بادوره مشابه سال قبل، سود خالص شرکت با جهش 92 درصدی از حدود 10 میلیارد تومان به 19 میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: تحقق این اعداد و ارقام در شرایطی رخ داده که صنعت شوینده با رقابت ناسالم مواجه و این نوع رقابت به اندازه تحریم های خارجی، عرصه را بر فعالان این صنعت تنگ کرده و بیش از 3برابر نیاز داخل به محصولات شوینده، ظرفیت اسمی این صنعت در کشور وجود دارد.

مهندس حیدری عنوان داشت: شرکت پاکسان با توجه به پیشینه، عملکرد و نفوذ خود در بازار، شرکتی نیست که بتوان به سادگی با آن رقابت کرد، زیرا این شرکت با اتکا به نیروی کارگر ماهر و اندیشه مدیران کارآزموده خود، توانسته گامهای خوبی را در جهت عرضه محصولات با کیفیت و خوشنام بردارد و رشد این مجموعه بر اساس حسابرسی های صورت گرفته در 6 ماهه ابتدای امسال گویای این حقیقت است.

وی به ابزارهایی برای افزایش فروش اشاره و افزود: تبلیغات هدفمند، سازماندهی شده و منسجم یکی از اصلی ترین و موثرترین ابزارهایی بود که به کار گرفتیم از جمله حمایت مالی و تبلیغات در در برنامه پربیننده و موفق ماه عسل بود که باعث افزایش قابل توجه در فروش محصولات این مجموعه شد.

مدیرعامل شرکت پاکسان در خصوص افزایش قیمت سهام این واحد تولیدی گفت: همه سهامداران در هر مجموعه ای که بنده به عنوان مدیرعامل وارد آن می شوم انتظار سودآوری دارند و خوشبختانه در این مجموعه هم همینگونه بوده است، برای نمونه در یک ماه گذشته ارزش سهام شرکت افزایش حدود 12 درصدی را تجربه نموده است که امیدواریم این روند تا پایان امسال ادامه یابد.

وی در خصوص بازدید ماه گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت پاکسان و انتظار شرکت پاکسان از دولت گفت: ما باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی به موفقیت دولت کمک کنیم. بهترین خدمتی که دولت می تواند به واحدهای صنعتی خصوصا صنعت شوینده کند این است که جلوی قاچاق محصولات شوینده به داخل کشور را بگیرد و با کاهش بروکراسی اداری، به صنایع کمک کند تا بتوانند به جایگاه و رشدی که شایسته آن هستند، دست پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت پاکسان تاکید کرد: پاکسان در6 ماه گذشته گام های خوبی درجهت افزایش صادرات برداشته و کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، عمان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان و بحرین شرکای صادراتی پاکسان هستند که در 6 ماه گذشته توانستیم میزان صادرات را رشد 18 درصد بهبود ببخشیم و از لحاظ ارزآوری 7 درصد رشد داشته باشیم.

وی با تاکید برعلاقمندی سرمایه گذاران خارجی برای تولید محصولاتی تحت لیسانس در داخل کشور یادآورشد: بسیاری از شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت شوینده هستند، اما باید گفت محصولات پاکسان با بسیاری از برندهای خوشنام و شناخته شده خارجی رقابت می کند و در بعضی از محصولات از آن ها نیز بهتر است و این مسئله علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی به شرکت بزرگ و خوشنام پاکسان را دوچندان کرده است.

مهندس حیدری با اشاره به لزوم حمایت درست از صنعت شوینده ابرازداشت: باید موانع جدی برسر راه واردات محصولاتی که مشابه داخلی مشابه داخلی دارند ایجاد شود.

وی درموردمیزان تحقق برنامه های پاکسان برمحوراقتصاد مقاومتی گفت:درهرشرکتی که مسوولیتی به عهده داشته سه اقدام اساسی راسرلوحه کار بوده که همانا برنامه ریزی استراتژیک، چینش مشاغل و نظام جامع پیشنهادات است و معتقدم اقتصاد مقاومتی با اجرای کامل این موارد به صورت کامل محقق خواهد شد، کما اینکه اثر آن در عملکرد 6 ماهه شرکت قابل مشاهده است.

مدیرعامل شرکت پاکسان  به تغییر وضعیت 580 نفراز پرسنل پیمانکار پاکسان به قراردادی و تاثیر آن بر کل مجموعه اشاره و گفت: معتقدیم این اقدام سبب افزایش مشارکت پرسنل در همه امور می شود، چرا که این افراد خود را جزئی از مجموعه و این مجموعه را متعلق به خود می بینند و این امر بازده کاری، رعایت اخلاق کاری و دخیل بودن در امر تولید را افزایش می دهد که می توان بازتاب آن را در تولید، عرضه و حتی صادرات محصولات این مجموعه مشاهده کرد.

وی حذف تولیدکنندگان بی نام و نشان و زیرپله ای را راهی برای حمایت از تولیدی های محصولات شوینده عنوان کرده وافزود: بخشی از رقبای ما تولیدکنندگانی هستند که متاسفانه به قوانین تولید پایبند نیستند و به صورت ناسالمی به رقابت با تولیدکنندگان خوشنام و بزرگ محصولات شوینده می پردازند و این کار را برای واحدهایی که در 4 سال گذشته افزایش قیمتی نیز نداشته اند دوچندان مشکل نموده است، لذا لازم است که با این موارد برخورد جدی صورت بگیرد تا شرکت های شوینده بتوانند به رشدی که شایسته آن هستند دست پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت پاکسان درپایان گفت: شعار شرکت پاکسان «پیشگام در ایران و خوشنام در منطقه است» و ما معتقدیم که باید امروزمان بهتر از دیروزمان باشد و همه برنامه ریزی ها و اقدامات ما نیز در جهت تحقق و اجرایی شدن این هدف است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب