امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر محمدعلی زرگر مطرح کرد؛

وجود خون در ادرار را جدی بگیرید/ تغییر ناگهانی رنگ ادرار را نباید به حساب تغذیه گذاشت

خبرایران: عضو انجمن اورولوژی ایران گفت: دیده شدن خون در ادرار زنگ خطر بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری است.
وجود خون در ادرار را جدی بگیرید/ تغییر ناگهانی رنگ ادرار را نباید به حساب تغذیه گذاشت

به گزارش خبرایران،دکتر محمدعلی زرگر در حاشیه نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران افزود: با توجه به شیوع بیماری های کلیوی، انجام آزمایش PSA (تست تشخیص سرطان پروستات) برای مردان بالای50 سال الزامی است.

وی گفت: تغییرناگهانی رنگ ادراررا نباید به حساب تغذیه گذاشت زیرا تغییر رنگ ادرار با سرطان های مثانه، پروستات و مشکلات مجاری ادراری ارتباط مستقیم دارد.

زرگر افزود: همچنین والدین باید نسبت به وضع تناسلی و ادراری کودکان کاملاً آگاه باشند زیرا تشخیص زود هنگام بیماری های تناسلی و ادراری در کودکی روند درمان را به شکل قابل ملاحظه‌ای سرعت می بخشد.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشیدن به جامعه از طریق توصیه های بهداشتی می تواند سطح دانش مردم را برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری بالا ببرد، گفت: انجام کشت ادرار بسیاری از ناهنجاری های مجاری ادراری را مشخص می کند بنابراین ضرورت دارد در سنین قبل از مدرسه این آزمایش برای کودکان انجام شود.

وی در خصوص وجود خون در ادرار اظهار داشت: بسیاری از بیماری های کلیوی با شناسایی خون در ادرار تشخیص داده می شود، بنابراین افراد نباید نسبت به تغییر رنگ ادرار بی تفاوت باشند.

گفتنی است: کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران تا تاریخ  5 شهریور ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) در حال برگزاریست .

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب