امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17031 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس فرید فیوضاتی حق اعلام کرد؛

پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان سازی نسیم درمنطقه 22 تهران بسیارخوب است/ سرمایه گذاری صندوق ها درساخت وسازمانع افزایش نرخ تورم می شود/ تجمیع سرمایه گذاریهای خرد باعث رونق بازارمسکن می شود/ تزریق منابع مالی بانک‌ها ازعوامل تورم دربخش مسکن است

خبرایران: مدیرصندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان سازی نسیم در منطقه 22 تهران بسیار خوب بوده است.
پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان سازی نسیم درمنطقه 22 تهران بسیارخوب است/ سرمایه گذاری صندوق ها درساخت وسازمانع افزایش نرخ تورم می شود/ تجمیع سرمایه گذاریهای خرد باعث رونق بازارمسکن می شود/ تزریق منابع مالی بانک‌ها ازعوامل تورم دربخش مسکن است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری و بازدید خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی از پروژه های صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم متعلق به گروه مالی بانک مسکن صبح امروز چهارشنبه 3 شهریورماه 1395 باحضور«مهندس فرید فیوضاتی حق» مدیرصندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن ،«مهندس سید امیر رضوی» مدیرعامل شرکت عمران مسکن گستر و اصحاب رسانه در منطقه 22 تهران برگزارو دراین نشست خبری فرید فیوضاتی حق» مدیرصندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن اظهارداشت: فعالیت و سرمایه گذاری صندوق ها در حوزه ساخت و ساز کشور، مانع افزایش نرخ تورم در جامعه می شود.

مهندس فیوضاتی حق تصریح کرد: صندوق ها در بازار سرمایه سبب می شود تا تمام عملیات مالی آنها شفاف باشد و در بازار سرمایه، نقدینگی مردم به صورت جهت دار در حوزه ساخت و ساز به صورت شفاف مورد استفاده قرار می گیرد تا عملیات اجرایی پروژه های ساختمانی به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق های زمین و مسکن در ردیف ابزارهای مالی قرار دارند و تامین منابع مالی آنها از طریق بازار سرمایه با رعایت تمام استانداردها به صورت شفاف طبق جدول زمان بندی انجام می شود.

مدیرصندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن افزود: صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان یک نهاد مالی است که با دریافت مجوز تاسیس از سازمان بورس اوراق بهادار با شخصیت حقوقی مستقل به عنوان صندوق سرمایه گذاری تشکیل می شود تا از منابع مالی بازار سرمایه برای ساخت و ساز پروژه های ساختمانی سرمایه گذاری و پس از اتمام پروژه آن را در بازار مسکن عرضه می کند.

وی تاکید کرد: حفظ قدرت سرمایه گذاران، تعدیل ریسک، وجود بازارگردان صندوق در فرابورس و شفافیت مالی از مزیت های تشکیل صندوق های زمین و ساختمان در بازار بورس بوده و جمع آوری نقدینگی برای تولید مسکن، عرضه واحدهای مسکونی، تقویت بازار سرمایه، کاهش تکیه مالی بخش مسکن به منابع محدود بانکی از دیگر مزیت های تشکیل این صندوق ها در بازار سرمایه توسط گروه مالی بانک مسکن به حساب می آید.

فیوضاتی حق درادامه این بازدید و نشست خبری عنوان داشت: پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان سازی نسیم در منطقه 22 تهران بسیار خوب بوده به نحوی که صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در این پروژه 22 میلیارد و 400 میلیون تومان سرمایه گذاری و با برنامه ریزی مناسب روند تامین منابع مالی آن پیش بینی شده و پروژه در موعد مقرر به پایان خواهد رسید.

وی یادآورشد: برای این صندوق در این پروژه سالیانه بین 21 تا 22 درصد سود در نظر گرفته شده است، گفت: در این پروژه 19 طبقه ای ساخت 15 هزار و 700 مترمربع واحدهای مسکونی با امکانات انباری و پارکنیگ برای واحدها دیده شده است.

فیوضاتی حق ادامه داد: یکی از بهترین راهکارها برای رونق بازار مسکن، تجمیع سرمایه گذاری های خرد است و در واقع با تجمیع سرمایه های مردم در یک صندوق مسکن علاوه بر رونق ساخت و ساز مسکن از تزریق پول پرقدرت بانک ها به این حوزه جلوگیری می شود.

وی یکی از عوامل تورم در بخش مسکن را تزریق منابع مالی بانک‌ها دانست و افزود: در طرح مسکن مهر تزریق پول پرقدرت بانک مرکزی موجب افزایش تورم بی رویه در کشور به خصوص بخش مسکن شد بنابراین بهترین راهکار این است که ازسرمایه های مردم، ساخت و ساز و خرید و فروش در بخش مسکن انجام گیرد.

فیوضاتی حق عنوان داشت: بافت فرسوده پتانسیل زیادی برای ساخت وساز و ایجاد رونق در بخش مسکن دارد و به وسیله تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان می‌توان سرمایه‌ها را به این سمت برد تا علاوه بر نوسازی بافت‌های فرسوده، رونق هم به این بخش بازگردد.

وی با اشاره به ساخت نخستین پروژه مسکونی با استفاده از نقدینگی خُرد مردم در قالب صندوق زمین و ساختمان نسیم اظهارداشت: استانداردسازی و توجه به ضوابط و آیین نامه ها از جمله اقداماتی است که در قالب پروژه های بزرگ اتفاق می افتد و نظارت سازمان ها و بخش های مختلف در آن سهیم است.

فیوضاتی حق درپایان گفت:یکی از مزیت های صندوق های زمین و ساختمان حفظ قدرت خرید سرمایه گذاران، جمع آوری نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سوی ساخت و ساز مسکن و کاهش تکیه تأمین مالی بخش مسکن بر منابع محدود بانکی است، اولین صندوق زمین و ساختمان نسیم با این هدف و با این روش در حال حاضر 80 واحد مسکونی را تأمین اعتبار کرده که تا خردادماه سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

 

رضوی:زمین پروژه نسیم متعلق به گروه مالی مسکن وازطریق پذیره نویسی تامین شده است.

سید امیر رضوی مدیرعامل شرکت عمران مسکن گستر نیز درادامه این مراسم درخصوص پیشرفت فیزیکی پروژه های صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن اظهارداشت: پروژه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن در مهر ماه سال 93 آغاز شده و اکنون به 74 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران مسکن گستر ابرازداشت: با وجود افزایش مساحت آن از 13 هزار و 200 متر مربع به 15 هزار و 700 مترمربع تلاش می کنیم این پروژه را در موعد مقررو با رعایت تمام استانداردهای فنی در بخش های مختلف تاسیسات گرمایش و سرمایش این سازه به پایان برسانیم.

وی اضافه کرد:کمک به توسعه منطقه شهری در غرب تهران، استفاده از اسکلت فلزی و عرشه فولادی، جذب سرمایه از بازار سرمایه و بورس از ویژگی های این پروژه ساخت و ساز گروه مالی بانک مسکن بوده و زمین این پروژه نیز متعلق به گروه مالی مسکن بوده و هزینه ساخت این پروژه نیز از طریق پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان نسیم تامین شده است.

بنابراین گزارش، صندوق زمين و ساختمان نسيم در تاریخ 1393/07/01 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) فعالیت خود را آغاز کرده است. این صندوق با شماره 11276 نزد سبا به ثبت رسیده و فعالیت این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب