امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17081 تاریخ انتشار: شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمید کهرام درنشست خبری اعلام کرد؛

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بزرگترین تولید کننده واکسن انسانی دامی و طیور است/ قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی منعقد شد/ واردات محصولات در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل درست نیست

خبرایران: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: این موسسه بزرگترین موسسه در حال تولید واکسن انسانی دامی و طیور است و محصولات این موسسه تجاری به بخش خصوصی واگذار می شود.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بزرگترین تولید کننده واکسن انسانی دامی و طیور است/ قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی منعقد شد/ واردات محصولات در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل درست نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی»بعدازظهر امروز6 شهریورماه 1395 با حضور«حمید کهرام» رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و اصحاب رسانه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزارو دراین نشست خبری«حمید کهرام» رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهارداشت: سند تجاری سازی موسسه رازی تهیه شده و این موسسه بزرگترین موسسه در حال تولید واکسن انسانی دامی و طیور است و محصولات این موسسه تجاری و به بخش خصوصی واگذار می شود.

کهرام  تصریح کرد: بر اساس این سند، تکنولوژی در حال تولید واکسن به بخش خصوصی واگذار می شود از طرفی باید به این مهم اشاره و تاکید کنم که تکنولوژی تولید شده، در خارج از موسسه به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم نکته حائز اهمیتی است که امکانات رازی، ساختمان و تجهیزات واگذار نمی شود بلکه تکنولوژی تولید واکسن به بخش خصوصی واگذار می شود و نقشه راه یکی از مهم ترین مسائل در این بخش است چرا که مشخص می شود چه امکاناتی نیاز داریم.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  تاکید کرد: ریزترین مسائل در «یو. آر. اس» یا همان نقشه راه تهیه می شود، این عمل به نوعی انتقال تکنولوژی محسوب می شود و این موضوع هم بستگی کاملی با اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارد و تکنولوژی واکسن یکی از تکنولوژی های پیشرفته در کشور بشمار می آید، واکسن های تولیدی رازی با کشورهای پیشرفته برابری می کند و گاه بهتر هم است.

وی ابرازداشت: تکنولوژی تولید واکسن از قدمت ۹۰ ساله برخوردار است و سند تهیه شده ریزترین مسائل را برای واگذاری تکنولوژی تهیه ارائه و این مهم توسط شورای خبرگان مطرح و بررسی می شود و زیرساخت لازم برای انتقال تکنولوژی تهیه شده و در این باره با شرکتی قرار داد بستیم و برنامه انتقال تولید با بیش از ۱۰ جلد تدوین شده است.

کهرام افزود: یکی از مباحث جدی تهیه و تدوین مطالعه امکان سنجی برای هر صنعتی است که بنا داریم برای بخش خصوصی انجام شود و برای تمام تولیدات مطالعات امکان سنجی انجام و برنامه تجاری سازی تدوین شده است، یکی دیگر از اقدامات بزرگ موسسه در ارتباط با ارزش گذاری فناوری های موسسه است که خوشبختانه پیرو این مهم اکثر فناوری ها ارزش گذاری شده است.

وی ادامه داد متاسفانه هزینه های محصولات در موسسه مشخص نبود، با  عقد قرار دادی بیش از ۸۰ درصد محصولات ارزش گذاری شده و مستندسازی محصولات و اقدامات یکی از ضعف های است که مورد توجه قرار نگرفته اما خوشبختانه به منظور رفع این ضعف دارایی فناورانه موسسه رازی تدوین و جمع آوری شده و زیرساخت های لازم برای تهیه سندتجاری سازی در عرض یکسال گذشته انجام شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یادآورشد: نخستین قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی با شرکت روناک مهاباد منعقد شده است و بیماری تب برفکی خسارت سنگینی به کشور وارد کرد از این رو تحقق این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است و کنترل پروژه، تولیدات و کیفیت محصولات رازی با کامپیوتر انجام می شود تا تحت یک مدیریت مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای محصولات پزشکی از سال ۸۱ سه ساختمان بالای موسسه ساخته شده بود، در دو سال اخیر دو ساختمان مرتبط با تولید سرم های درمانی با درآمد موسسه تجهیز کردیم بدون شک سرم های درمانی یکی از بهترین تولیدات محصولات رازی بشمار می آیند و تزریق سم عقرب و مار برای تهیه پادزهر به بدن اسب یکی دیگر از اقدامات این موسسه است و این عمل سبب تهیه پادزهری قوی می شود.

کهرام عنوان داشت: از سال ۹۲ درآمد موسسه افزایش یافته به گونه ای که این درآمد از ۶۵ میلیاردتومان در سال ۹۲ به ۱۳۰ میلیاردتومان در سال ۹۴ رسید، قدری از این افزایش درآمد در سال ۹۳ به سبب افزایش قیمت بود؛ درآمد حاصله عمدتا ناشی از ارائه محصولات به وزارت بهداشت بوده است.

وی تاکید کرد:واردات محصولات در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل درست نیست چرا که تولیدات خوبی در کشور انجام می شود، بنا داریم احداث دو پروژه ساختمان بسته بندی و سردخانه همچنین ساختمانی برای «آبله» و «پی.پی.آر» در استان اجرایی شود و افزایش فروش محصولات موسسه رازی اجازه احداث ساختمان های جدید در این محدوده را به مجموعه می دهد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یاداورشد: موسسه رازی ۶۰ درصد حقوق را از درآمدهای خود پرداخت می کند، با افزایش درآمد زمینه نگهداری بهتر ساختمان های مجموعه بهبود پیدا می کند، امید است افزایش درآمد سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و از سال ۹۱ تاکنون هزینه های موسسه به موجب نوسازی و خریداری تجهیزات جدید افزایش پیدا کرده و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیاردتومان در ساختمان های سرم سازی رازی هزینه شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب