امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17099 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مرتضی شهیدزاده اعلام کرد؛

کاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد/۴ میلیارد دلار درسال ۹۴ ال‌سی بازکردیم/۵۰۰ میلیون دلار ارز ازمحل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی اختصاص یافته است

خبرایران: مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۵۰۰ میلیون دلار ارز ازمحل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی با مصوبه مجلس و با بهره کم دراختیار اختصاص یافته که بنا داریم آن را صرف اصلاح الگوی آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کنیم.
کاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد/۴ میلیارد دلار درسال ۹۴ ال‌سی بازکردیم/۵۰۰ میلیون دلار ارز ازمحل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دکتر مرتضی شهیدزاده» مدیرعامل بانک کشاورزی صبح امروز یکشنبه ۷ شهریورماه 1395 به مناسبت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار ودراین نشست خبری «دکتر مرتضی شهیدزاده» مدیرعامل بانک کشاورزی درخصوص پرداخت خسارات باقی مانده سال گذشته کشاورزان از سوی بانک کشاورزی اظهارداشت: ۸۰ درصد خسارات کشاورزان پرداخت شده و مابقی تا اول مهر ماه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی با توجه به آمارهای موجود، بالاترین نرخ رشد را در اقتصاد کشور داشته و پیش از برجام و در زمان تحریم تنها ۴ کارگزاری این بانک در کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین فعال بود، اما اکنون بیش از ۷۰ کارگزاری خارجی در کشورهای مختلف فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس با استفاده از زنجیره تامین و کشت متراکم متناسب با تکنولوژی‌های روز در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر از جمله فعالیت‌های مهمی بود که در سال جاری انجام شده و ۱۸۰۰ هکتار آن اجرایی شده است.

دکترشهیدزاده تاکید کرد: رقابت تنگاتنگی در بازار بانکی کشور وجود دارد، با همه اینها توانسته‌ایم بیشترین منابع را جمع‌آوری کرده و در بخش اقتصادی بالاترین رشد اقتصادی را داشته‌ایم تا حدی که اکنون بیش از ۱۰ ماه ذخیره استراتژیک در محصولات اساسی کشاورزی داریم.

وی اضافه کرد: تولید آبزیان در کشورافزایش یافته و۱۰ هزار تن آن اجرایی شده وامیدواریم تا آذرماه این رقم به۲۰هزارتن افزایش یابد.ضمن اینکه ضریب مکانیزاسیون ازطریق خرید ماشین‌آلات کشاورزی نیزافزایش یافته و افزایش بهره‌وری، پرورش دام و طیور نیز از جمله مواردی است که برای ما اهمیت دو چندانی دارد و امسال ۸۰۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده‌‌ شده و سقفی برای آن قائل نشده‌‌ایم.

مدیرعامل بانک کشاورزی ازکاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری این بانک از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: علی‌رغم آنکه نرخ تمام شده ما بالاتر از اینهاست، اما توافق کردیم که نرخ تسهیلات را کاهش دهیم، تا حدی که در تسهیل کارکرد رتبه اول را در بین بانک‌ها داریم و تا ۱۵ شهریور کل تعهداتمان را در ارتباط با بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهیم.

وی عنوان داشت: ۵۰۰ میلیون دلار ارز ازمحل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی اختصاص یافته و این ارز با مصوبه مجلس در اختیار بانک کشاورزی با بهره کم قرار داده شده که بنا داریم آن را صرف اصلاح الگوی آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کنیم که بخش‌های کوچکی از این گونه ارقام در سال‌های قبل در اختیار بانک‌های غیرتخصصی قرار می‌گرفت.

 دکتر شهیدزاده یکی دیگر از کارهای مهم دولت در سال ۹۴ را افزایش سرمایه بانک کشاورزی عنوان کرد و گفت: در سال ۹۴ ، ۵۰۰ میلیارد تومان به سرمایه بانک کشاورزی اضافه شد و صد درصد آن تخصیص یافت که صرف پشتیبانی مالی و امنیت غذایی در کشور شد.

 وی از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از محل کارمزدهای بانک مرکزی برای افزایش سرمایه سه بانک خبر داد و گفت: این رقم برای بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی در نظر گرفته شده بود که اکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان آن برای افزایش سرمایه بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

 مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز مصوب کرده که هرساله مطابق با نیاز بانک کشاورزی و برآورده‌های بین‌المللی این بانک افزایش سرمایه داشته باشد که اگر در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس هم تصویب شود، اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت گشایش اعتبار اسنادی دربانک کشاورزی ابرازداشت: در سال ۹۴ توانستیم ۴ میلیارد دلار ال‌سی بازکنیم که ۷۰ درصد آن مربوط به نهاده‌های بخش کشاورزی و صنایع وابسته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی درخصوص آخرین وضعیت خرید گندم و پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیزتصریح کرد: تا این تاریخ بیش از 2/11 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان خریداری شده است که تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.

دکترشهیدزاده در پایان درخصوص زمان تسویه مطالبات گندم‌کاران گفت: به فکر فروش اوراق سلف موازی در بازار سرمایه به ارزش ۲۹۵۰ میلیارد تومان هستیم که باید مجوز آن را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر کند و امیدواریم تا پایان شهریور مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب