امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1716 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۳:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا واعظ مهدوی تشریح کرد؛

الگوی همکاری شهرداری و وزارت بهداشت برای تأمین سلامت مردم پایتخت

محمدرضا واعظ مهدوی مشاور معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور وظیفه شورای راهبردی سلامت تهران را در راستای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان بهداشتی و درمانی کشور دانست.
الگوی همکاری شهرداری و وزارت بهداشت برای تأمین سلامت مردم پایتخت

به گزارش خبر ایران به نقل از وزارت بهداشت، محمدرضا واعظ مهدوی اظهار داشت: نظام مدیریت کشور در قالب دو بخش مدیریت ملی و محلی تقسیم شده است که بر اساس اصول 100 تا 107 قانون اساسی و قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه اداره محلی کشور در قالب راهبردها و سیاست‌های ملی توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها صورت می پذیرد.

وی وزارت بهداشت را سیاستگذار و برنامه ریز مسائل بهداشتی و درمانی و شوراهای اسلامی شهر و روستا  و شهرداری ها را مجری این سیاستها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در 374 محله شهر تهران که در 22 منطقه شهری قرار دارد سراهای محله شکل گرفته که در هر سرای محله یک خانه سلامت تشکیل شده است و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جهت ارتقای سلامت شهروندان توسط سلامت یاران شهری صورت می گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شاهد، وظایف خانه های سلامت شهری را مشابه شبکه های بهداشتی و درمانی روستایی در قالب محلات شهری بیان کرد و افزود: در مناطق شهری پایش ها و ارزشیابی های فعالیتهای بهورزان که در روستاها و شبکه های بهداشتی و درمانی روستایی کارآمد و اثربخش بوده است با اصلاح و ارتقا برای خانه های سلامت و سلامت یاران اعمال می شود.

واعظ مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود نظام سطح بندی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهر تهران را با مشارکت و همکاری شهرداری و دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان کرد و افزود: در سطح بندی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خانواده به عنوان سطح اول و خانه‌های سلامت محلات در سطح دوم و پزشکان خانواده در سطح سوم خدمات نظام سلامت شهر تهران قرار دارند.

مشاور معاون نظارت راهبردی رئیس جمهوری گفت: پزشکان خانواده سلامت یاران را در جهت مراقبتهای پزشکی فعال، بیماریابی، غربالگری و کنترل های شاخص های عمومی سلامت هدایت و راهبری می کنند.

وی همچنین بیمارستانها و کلینیک های تخصصی را در سطح های بعدی ارائه کننده خدمات عنوان کرد.

 واعظ مهدوی گفت: امید است تحقق این الگو بتواند زمینه های اجرایی شدن آن را برای سایر مناطق شهری اعم از کلان شهرها و شهرستان های دیگر فراهم کند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب