امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 172 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

493 نفر در هفته گذشته دچار سانحه شدند

خبر ایران : یک مقام مسئول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اعلام کرد: 493 نفر از هموطنانمان در هفته ای که گذشت دچار سانحه شدند.
493 نفر در هفته گذشته دچار سانحه شدند

به گزارش خبر ایران، آرزو دهقانی در گفتگو با ایرنا، افزود: در هفته ای که گذشت 151حادثه ویژه و پر تلفات در سراسر کشور به وقوع پیوست که منجر به اعزام 225 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی و 450 امدادگر اورژانس 115به محل وقوع این حوادث شد.

وی گفت: پس از ارائه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی به مصدومان اینگونه حوادث 43 نفر از آنان برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل و 450 نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

این مقام مسئول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ادامه داد: مهم ترین حادثه به وقوع پیوسته در هفته گذشته برخورد یکدستگاه پژو با مینی بوس در محور مواصلاتی خوزستان در منطقه آلونی به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری بود که 8 مصدوم این حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی به بیمارستان شهدا لردگان منتقل شدند.

دهقانی همچنین برخورد یکدستگاه اتوبوس با یکدستگاه تریلر در محور همدان به گلوگاه شهید زارعی را دیگر حادثه پر تلفات هفته گذشته عنوان کرد و گفت: در این حادثه رانندگی نیز امدادگران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان 12مصدوم این سانحه را پس ارائه اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی به بیمارستان آیت ا... بهاری شهرستان بهار استان همدان منتقل کردند.

وی از عموم هموطنان خواست در صورت مواجهه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا،افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط ،تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس 115 تماس بگیرند.

دهقانی افزود: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب(تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره مزبور تماس بگیرند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب