امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17207 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رييس ديوان محاسبات كشوراعلام کرد؛

پژوهشگاه صنعت نفت نماد تبلور اقتصاد مقاومتي و كانون دانشي خروجي محور است

خبرایران: دكتر عادل آذر، رييس ديوان محاسبات كشور در بازديدي كه عصر چهارشنبه 10شهريور ماه از پژوهشگاه صنعت نفت داشت به فعاليت‌ها و دستاوردهاي بزرگ‌ترين مركز تحقيقاتي خاورميانه اشاره كرد و گفت: در يک جمله مي‌توان گفت اين مجموعه بسيار خوب و فوق‌العاده ارزشمند بوده و دستاوردهاي جديد اين مجموعه از حيث بومی و داخلي بودن بسيار حايز اهميت است.
پژوهشگاه صنعت نفت نماد تبلور اقتصاد مقاومتي و كانون دانشي خروجي محور است

دكتر عادل آذر، رييس ديوان محاسبات كشور در بازديدي كه عصر چهارشنبه دهم شهريور ماه از پژوهشگاه صنعت نفت داشت به فعاليت‌ها و دستاوردهاي بزرگ‌ترين مركز تحقيقاتي خاورميانه اشاره كرد و گفت: امروز اولين بازديد خود را پس از انتصاب به سمت جديد انجام داده‌ام و در يك جمله مي‌توان گفت اين مجموعه بسيار خوب و فوق‌العاده ارزشمند بوده و دستاوردهاي جديد اين مجموعه از حيث بومي و داخلي بودن بسيار حايز اهميت است.

وي ادامه داد: در اين مجموعه ذخيره دانشي بسيار گران‌بها وجود دارد و مي‌تواند يك نمونه‌اي از خودباوري جوانان و دانشمندان ايران اسلامي باشد.

عادل آذر همچنين به نقش پژوهشگاه در تحقق اهداف راهبردي كشور اشاره كرد و افزود: يكي از تعاريف جديدي كه براي هندسه اقتصاد ايران به وجود آمده، بحث اقتصاد مقاومتي است و يكي از ويژگي‌هاي بارز اين اقتصاد، دانش بنيان و درون زا بودن آن است و اين بدان معني است كه همواره بايد به يك سطحي از دانش، اقتصاد و نوآوري دست پيدا كنيم كه بر روي پاي خودمان بايستيم.

رييس ديوان محاسبات كشور در همين خصوص نيز گفت: پژوهشگاه صنعت نفت نشان داد كه اين ظرفيت و پتانسيل را دارد و نمونه‌هاي بارزي كه در اين مجموعه به چشم مي‌خورد همگي حاكي از فكر و خلاقيت دانشمندان ايراني است و اين الگو مي‌تواند در نقاط ديگر نيز ترويج يابد.

اين مقام مسئول با بيان اين‌كه اين بازديد چند ساعته از پژوهشگاه مايه شور و شعف من و همكارانم شده است، تصريح كرد: افرادي كه در كانون‌هاي تصميم‌گيري و تصميم سازي هستند، همواره مي بايست به مراكز پژوهشي و تحقيقاتي و استعدادها و نخبگان اين مراكز بها دهند و اميداوريم بخش عمده سرمايه و بودجه كشور در مسير شكوفايي اين نوع فعاليت‌ها صرف شود.

وي در ادامه به بيانات مقام معظم رهبري اشاره كرد كه فرموده‌اند: نجات و آينده كشور در گرو، دانشگاه، كار، علم و فعاليت‌هاي فني و دانشي است كه نمود‌هاي عيني آن در پژوهشگاه متبلور است.

عادل آذر ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت يك كانون دانشي خروجي محور است و مديريت فعلي آن بهبود اين شرايط را  مضاعف كرده و رشد پژوهشگاه متاثر از نحوه مديريت جاري است كه همواره به دنبال نوآوري و فناوري‌هاي جديد مي باشد.

وي با تاكيد بر اينكه اعتقاد دارد دستگاه‌هاي نظارتي نبايد دست و پاگير بوده و ترمز به حساب آيند، گفت: برنامه ما در ديوان محاسبات كشور نظارت‌هاي مستمر مالي پيشگيرانه و كمك دهنده است و براي از بين بردن موانعي كه در سر راه مديران همواره وجود دارد مي بايست راه‌حل قانوني پيدا كرد تا اين افراد بتوانند چابك‌تر در مسير خود گام بردارند.

رييس ديوان محاسبات كشور در ضرورت تعامل با مراكز تحقيقاتي و پژوهشي ادامه داد: فكر مديران و متخصصان بايد آكنده از مسايل حرفه‌اي و تكنيكي باشد و سازمان ما نيز در مقابل مي‌بايست با ارايه مشورت‌هاي راه‌گشا هرگونه مشكل و چالش را برطرف سازد.

خاطر نشان مي‌شود در اين بازديد، دكتر منتي‌نژاد (معاون حقوقي، امور مجلس و تفريغ بودجه)، صفايي نسب ( معاون فني و حسابرسي امور اقتصادي و زيربنايي)، داوودي ( معاون فني و حسابرسي امور اجتماعي)، دكتر بهاري‌فر ( مشاور امور اجرايي)، اشراق ( حسابرس كل هيات اول امور اقتصادي و زيربنايي)، مرتضوي ( سرپرست حسابرسي پژوهشگاه) دكتر عادل آذر را همراهي مي‌كردند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب