امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17212 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

كلاهبرداری چند هزار ميلياردي ديار خودرو

خبرایران : این روزها یکی از شرکتهای وارد کننده خودرو باعث شده تا تولیدکننده ومصرف کننده بامشکل کلاهبرداری آن هم بافروش کالای بی کیفیت چینی به اسم تولید داخلی مواجه شوند
كلاهبرداری چند هزار ميلياردي ديار خودرو

به گزارش خبرایران، اين كلاهبرداري توسط شركت ديارخودرو با واردات غير قانوني حدود 4  هزار خودرو از قبيل خودروي سابرينا وام فور و هاوال درسال 2013 و فروش ان تحت عنوان خودرو توليد داخل ومدل ٩٤و٩٥پلاك شده است.

 این گزارش حاکی است ؛ 4هزار خودروي چيني با عناوين جعلي در سال 92وارد کشور شده است و در تنظیم مدارک این خودروها هيچ نظارتي انجام نشده است. به گفته کارشناسان رسمی دادگستری، شرکت دیار خودرو بادست بردن درمدارک واردات این خودروهای چینی آنهارا جزئ از لیست خودروهای تولید داخل قرار داده بودند. متاسفانه این خودروها که در سال 92 وارد کشور شده است حالا تحت عنوان خودروی تولید داخل به مردم فروخته میشود و این خودروها حتي مجوز گمرک هم ندارند.

 فریده زبیدی مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک اظهارداشت :استفاده کنندگانی که کالای خودرا از طریق گمرک وارد می کنند نیازی به دست بردن درمدارک گمرک ندارند.

وی تصریح کرد:به طور حتم این 4هزار دستگاه خودرو از طریق گمرک وارد نشده است موضوعی که در این میان جالب است، اطلاع وزارت صنعت معدن وتجارت از واردات این 4هزار دستگاه خودروی چینی درسال 92است . شركت ديارخودرو با اين روش حتي  تبصره 13 رو هم دور ميزند و پرداخت عوارض ان را هم نمي پردازد و اما لاستيک خودروهايي كه بعد از گذشت 4 سال فرسوده شده و با جان مصرف كننده بازي مي كند. ضمنا تفاوت قيمت خودرو سه سال پيش تا امسال حداقل بيست ميليون تومان ميباشد كه شركت ديار خودرو ان راهم به جيب ميزند. امیر حسن قناتی مدیر کل صنایع نیرومحرکه وزارت صنعت معدن وتجارت گفت: ما از موضوع واردات 4هزار خودرو چینی توسط شرکت دیار خودرو خبر داشتیم و قطعا در مجوزهای بعدی این شرکت این تخلف را در نظر می گیریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب