امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17216 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمحمدهاشم بت ‌شکن اعلام کرد؛

نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم تک رقمی شد/ رشد مضاعفی در افتتاح سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم داشتیم/ صندوق پس‌انداز جوانان۶۰ میلیون تومان درتهران و ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ تسهیلات می‌دهد

خبرایران: مدیرعامل بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز یکم تک رقمی شد و 5/9 درصد برای سایر مناطق شهری و ۸ درصد برای بافت فرسوده کاهش یافت و نرخ سود 5/9 درصدی از امروز در ۱۲۵۵ شعبه ما ابلاغ شد و اجرا می‌شود.
نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم تک رقمی شد/ رشد مضاعفی در افتتاح سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم داشتیم/ صندوق پس‌انداز جوانان۶۰ میلیون تومان درتهران و ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ تسهیلات می‌دهد

به گزارش خبرایران، نشست خبری «بانک مسکن» صبح امروز شنبه ۱۳ شهریور ماه 1395 باحضور«دکترمحمدهاشم بت ‌شکن» مدیرعامل بانک مسکن و اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزارو دراین نشست خبری «دکترمحمدهاشم بت ‌شکن» مدیرعامل بانک مسکن اظهارداشت: در یک سال گذشته سبد کاملی از محصولات برای خرید و ساخت مسکن تهیه کردیم. یکی از این محصولات صندوق پس‌انداز یکم است که به شرط یکسال سپرده گذاری تا ۸۰ میلیون تومان در تهران، ۶۰ میلیون تومان در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰ میلیون تومان در شهرهای کوچک ارائه می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: برای زوجین این رقم در یک پلاک ثبتی ۲ برابر است و نرخ تسهیلات پس‌انداز مسکن یکم در زمان شروع به کار صندوق (خرداد ۹۴) ۱۴ درصد بود.

وی افزود: سپس نرخ سود تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز یکم تک رقمی شد و ۹٫۵ درصد برای سایر مناطق شهری و ۸ درصد برای بافت فرسوده کاهش یافت و نرخ سود 5/9 درصدی از امروز در ۱۲۵۵ شعبه ما ابلاغ شد و اجرا می‌شود.

دکتر بیت شکن خاطرنشان کرد:همچنین نسبت به اقساط تسهیلات با نرخ سود ۱۴ درصدی، با برنامه مشخص کاهش ۴۱ درصدی اقساط پرداختی برای استفاده کنندگان را در دستور کار قرار دادیم و مبلغ قسط برای تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی که به طور متوسط در سطح کشور در نظر گرفته شده است، در بافت‌های فرسوده شهری به ۵۱۲ هزار تومان و تسهیلات با نرخ ۹٫۵ درصدی به ۵۵۷ هزار تومان کاهش یافت.

وی بیان کرد: در تهران اقساط تسهیلات ۸۰ میلیونی با نرخ ۸ درصد ۶۸۳ هزار تومان و با نرخ ۹٫۵ درصد ۷۳۲ هزار تومان است و اقساط تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۸ درصد ۳۴۱ هزار تومان و با نرخ سود ۹٫۵ درصد ۳۷۱ هزار تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن عنوان داشت: رشد مضاعفی در افتتاح سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم داشتیم که تا چهارشنبه هفته گذشته ۶۸ هزار و ۷۷۶ فقره به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال منابع وارد صندوق شده است.

وی گفت: در سال ۹۴ روزانه به طور متوسط ۱۶۹ فقره افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم مسکن داشتیم که در سال ۹۵ به ۳۸۴ فقره و در روز چهارشنبه هفته گذشته و در یک روز فقط ۵۷۰ فقره افتتاح حساب داشته‌ایم.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: صندوق پس‌انداز جوانان نیز تا سقف ۶۰ میلیون تومان در تهران و ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ تسهیلات می‌دهد که نرخ سود آن ۱۱ درصد است و همچنین تسهیلات بدون سپرده تا سقف ۴۰ میلیون تومان برای شهرهای کوچک، ۵۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۶۰ میلیون تومان برای تهران با نرخ سود ۱۸ درصد ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای انبوه‌سازی و مجتمع سازی نیز تسهیلاتی داریم به این ترتیب که اگر انبوه‌ساز به روش سنتی پروژه را اجرا کند به ازای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان و اگر به روش صنعتی باشد به ازای هر واحد ۱۳۰ میلیون تومان و اگر به روش انتقال تکنولوژی باشد به ازای هر واحد ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن عنوان داشت: این رقم برای مراکز استان‌ها به ترتیب شامل ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود و موضوع حساب‌های امانی را پیگیری می‌کنیم، به دنبال تنظیم بازار پیش‌خرید و پیش‌فروش هستیم که دستورالعمل آن به شعب بانک‌ها ابلاغ شد؛ بانک در قالب کارمزد ۲٫۵ درصدی تضامین را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان را دنبال کردیم، گفت: در ماه‌های گذشته اولین بار اوراق رهنی مسکن به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال تجهیز کردیم که در کسری از ثانیه به فروش رفت و انتشار اوراق مرابهه برای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی جزء بسته خدمات مالی بانکی بود.

دکتر بت ‌شکن گفت: در بخش مسکن و ساختمان با رشد ۱۰ درصدی در تسهیلات مواجه بودیم که در ۴ ماه اول سال به ۱۰۵ هزار میلیارد ریال رسید که در مدت مشابه سال قبل ۹۵ هزار میلیارد ریال بود و سهم تسهیلات مسکن ساختمان از کل تسهیلات بانکی ۱۰ درصد بود که در ۴ ماه اول امسال به ۸٫۳ درصد کاهش یافت.

وی افزود: در ۴ ماه ابتدای سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال تسهیلات دادیم که با رشد ۶۲ درصدی امسال در ۴ ماه اول سال به ۳۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و تسهیلات مشارکت مدنی احداث در پایان مرداد امسال ۹۸ درصد از جهت مبلغ و ۴۹ درصد از جهت تعداد واحد مسکونی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

دکتر بت ‌شکن اضافه کرد: در بخش تسهیلات خرید در پایان مردادماه تسهیلات پرداختی طی ۵ ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد از نظر تعدادی افزایش یافته است.

وی درباره تسهیلات مسکن نیز توضیح داد: ۵۰۲ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقده ما در حوزه مسکن مهر است که ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات داده‌ایم و از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مهر تا امروز یک میلیون و ۶۸۲ هزار واحد فروش اقساطی شد،۳۶۶ هزار میلیارد ریال مبلغ فروش اقساطی مسکن مهر است و تزریق کماکان ادامه دارد.

دکتر بت ‌شکن درخصوص انحراف منابع بانک مسکن گفت: واژه انحراف منابع خصوصاً در بانک دولتی واژه‌ای مناسب نیست؛ عموماً در نظام بانکی ۳ تا ۵ درصد سپرده‌های بانک باید به صورت وجه نقد حفظ شود، ما منابعی که از مسکن مهر وصول می‌کنیم دوباره به کار می‌بریم و در برخی شرایط یک شبه به برخی بانک‌های دولتی تسهیلات می‌دهم.

 وی در پایان یادآور شد: بخش مسکن با بیش از ۱۰۰ رشته فعالیت نقش پیشرانی خروج از رکود دارد و به دنبال فراهم‌سازی بستر مسکن‌دار شدن خانوارهای متوسط و زوج‌های جوان از طریق توانمندسازی آنها و افزایش مبلغ تسهیلات هستیم و در فرهنگ تجهیز پس‌انداز ملی، ارتقای فرهنگ پس‌انداز را پیگیری می‌کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب