امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17239 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پرداخت۵۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط توسط بانک صنعت و معدن

خبرایران:بانک صنعت و معدن در پنج ماهه امسال، پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای کوچک و متوسط قرار داد که شامل طرح های ایجادی، توسعه و خرید ماشین آلات می شود.
پرداخت۵۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط توسط بانک صنعت و معدن

به گزارش خبرایران، میزان تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن به صنایع کوچک و متوسط در مدت مشابه پارسال نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال بود که این رقم بیانگر١٠درصد افزایش میزان پرداخت تسهیلات به این صنایع در این مدت است.

بانک صنعت و معدن در همین مدت پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال را برای پرداخت به ٦٨١ طرح کوچک و متوسط صنعتی به تصویب رساند که این رقم از نظر شمار ۱۴ درصد و از نظر میزان تسهیلات ٣٦ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.

تا پایان تیرماه شمار طرح های کوچک و متوسط در دست اجرا با میزان پیشرفت فیزیکی متوسط ۶۴ درصد که از سوی بانک صنعت و معدن تامین مالی شده بود، به ۹۸ واحد صنعتی رسید که میزان تسهیلات مصوب برای آنها دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی یک هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال بود که با بهره برداری از این طرح ها برای دو هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

در چهار ماهه امسال ۳۰ طرح کوچک و متوسط صنعتی از سوی بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید که مجموع تسهیلات پرداختی به آنها ۶۱۷ میلیارد ریال و میزان اشتغال ایجاد شده ۶۲۲ نفر بود.

همچنین در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریورماه) ۱۲طرح صنعتی با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسید.

طرح های اشتغالزایی و توسعه صنعتی بهره برداری شده در هفته دولت با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن شامل موارد زیر است:

شرکت داروسازی ثنامد واقع در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار با دریافت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی بانک صنعت و معدن اجرا شد و برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

کارخانه داروسازی ثنامد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۱ هزار مترمربع در سه‌طبقه ساخته ‌شده است.

شرکت صدف کوهی دره دم دم استان گلستان با دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک صنعت و معدن برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این شرکت در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته شده است. پودر صدف و بلوک سبک بتنی از صدف کوهی تولید می کند.

فولادکاران افق ابهر با استفاده از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید و در مرحله نخست برای ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال صورت گرفت.

محصول تولیدی شرکت نورد فولاد کاران ابهر انواع میلگردA٣ و مفتول آلیاژی (SWRY١١) است که جزء مواد اولیه الکترود جوشکاری و سیم جوشکاری محسوب می شوند.

واحد صنعتی البرز فیلم ماندگار در استان قم با دریافت دو میلیون و ۲۰۰ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۱۲ میلیارد ریال در زمینه تولید فیلم های پنج لایه پلیمری و لفاف های بسته بندی فعالیت می کند.

شرکت لوله و پروفیل نقده نیز با نزدیک ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافتی از این بانک سالیانه ۱۷۰ هزار تن لوله و پروفیل تولید می کند. این شرکت با اشتغالزایی مستقیم ۵۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای پنج هزار مترمربع راه اندازی شد.

شرکت کانجویان مس فاروج نیز در مرحله نخست سالیانه ۶۰۰ تن مس کاتد تولید می کند.

میزان تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن به این واحد صنعتی ۲۴ میلیارد ریال بود که در نتیجه آن برای ۴۷ نفر به طور مستقیم و یکصد نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

شرکت صنعت گستران جاجرم نیز در مرحله نخست ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد و اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر و به طور غیرمستقیم برای ۴۵ نفر را سبب شد و نسبت به تولید سالیانه ۳۰۰ تن انواع لوله پنج لایه اقدام می کند.

دو طرح صنعتی مجتمع سلولزی کیان آریانا کویر و کاشی میلاد در یزد واقع شده مجتمع صنعتی یاد شده در شهرک صنعتی فولاد یزد احداث شده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسهیلات از بانک مزبور دریافت داشته و سالیانه ۱۴هزار و ۵۰۰ تن انواع کاغذ کرافت تولید می کند و برای ۴۹ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کاشی میلاد یزد نیز با دریافت ۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی از این بانک برای ۵۷ نفر اشتغال فراهم کرد.

شرکت فروکتوزناب در شهرک صنعتی نظرآباد البرز به میزان ۳۰ میلیون یورو (ارزی) و ۲۷۰ میلیارد ریال (ریالی) تسهیلات دریافت و برای ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد کرد.

این واحد تولیدی سالیانه ١٠٥ هزار تن شربت فروکتوز تولید می کند که در صنایع غذایی استفاده می شود.
دو طرح تولید شیشه جار خوشه پرور در استان فارس در مرحله نخست ۶۰۰ تن تولید می کند و با دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای ۱۰۶ نفر اشتغال فراهم کرد و یکصد نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

طرح تولید برق خوشه پرور نیز که در مرحله نخست ۶ مگاوات برق تولید می کند که با ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن برای ۱۲ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب