امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17242 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امین دلیری خبرداد؛

انبارهای اطراف تهران باید شناسنامه‌ دار شوند/ماشین‌های قاچاق بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باید مرجوع شود/ 15.5میلیارد دلار حجم کالای قاچاق در سال ۹۴بوده/اموال بابک زنجانی در صورت مصادره در اختیار ما قرار می گیرد

خبرایران:مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درمورد اموال بابک زنجانی گفت: اگراموال بابک زنجانی مصادره شده و در اختیار دولت قرار گیرد، برای تعیین تکلیف و فروش آنها به ما واگذار خواهد شد.
انبارهای اطراف تهران باید شناسنامه‌ دار شوند/ماشین‌های قاچاق بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باید مرجوع شود/ 15.5میلیارد دلار حجم کالای قاچاق در سال ۹۴بوده/اموال بابک زنجانی در صورت مصادره در اختیار ما قرار می گیرد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی» صبح امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه 1395با حضور«امین دلیری» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اصحاب رسانه در محل ساختمان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزارو دراین نشست خبری «امین دلیری» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص اموال مازاد بانک‌ها اظهارداشت: طی حکمی پیشنهاد شد که دارایی مازاد بانک‌ها از طریق سازمان عرضه شود، متأسفانه در این رابطه مقاومت صورت گرفت و در دولت نیز مقاومت شد به دنبال آن هستیم، تا این کار صورت بگیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی  با اشاره به وضعیت خودروهای لوکس متروکه شده تصریح کرد: ماشین‌های قاچاق بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باید مرجوع شود و این کالاها متروکه بوده و با قاچاق فرق می‌کند، در حال حاضر مجوز صادرات اخذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضرکارهای مربوط به مرجوع شدن ۲۸ پورشه در حال انجام است و هماهنگی با گمرک برای اخذ تضمین های کافی به شرط صادرات در حال انجام است و در حال حاضر ۱۳۷ ماشین لوکس با برندهای بنز، بی ام و، فورد وجود داشته که حجم موتور آنها بالای ۲۵۰۰ سی سی است و این خودروها در کشور شماره گذاری نمی شوند البته کل خودروهای موجود ۳۴۰ دستگاه بوده که کمتر از ۲۵۰۰ سی سی هستند، در صورتی که جزء خودروهای متروکه باشند، می‌توانند پس از طی کردن فرایندهای قانونی شماره گذاری شود.

دلیری افزود: اینکه کالاهایی که دراختیار سازمان قرار می گیرد، دیگر قاچاق نیست،‌ هر جایی برای مبارزه با قاچاق سازوکار خود را دارد، همه مترصد هستند که اتومبیل‌های متروکه و قاچاق آتش زده شود، اما گفته‌ایم کالاهای بادوام که فسادپذیر نیست و امکان صادرات مجدد وجود دارد را بتوان مرجوع کرد.

وی ادامه داد: از 5/15 میلیارد دلار حجم کالای قاچاق در سال ۹۴ کمتر از یک درصد به دست ما رسیده است و یک میلیارد دلار مربوط به فروش کالاهای قاچاق نفتی در کشور بوده و همچنین ۱۴٫۵ میلیارد دلار ورود کالاهای قاچاق به کشور است که البته این آمارها برآورد محسوب می‌شود و ما خواستار هوشمندسازی و شفاف شدن سامانه‌ها از زمانی که یک کالا به بندر وارد شده تا زمانی که در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، می باشیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی  عنوان کرد: ارزش اموال منقول در سال ۸۹، ۸۴۵ میلیارد ریال، سال ۹۰ بالغ بر ۱۰۶۲ میلیارد ریال، سال ۹۱ بالغ بر ۱۳۶۲ میلیارد ریال، سال ۹۲ بالغ بر ۲۴۱۷ میلیارد ریال و سال ۹۳ بالغ بر ۲۴۹۰ میلیارد ریال، سال ۹۴ بالغ بر ۲۴۵۶ میلیارد ریال بوده که این درآمدها به خزانه واریز شده است.

وی به درآمد اموال غیرمنقول اشاره و گفت: سال ۸۹ بالغ بر ۱۷۲ میلیارد ریال، سال ۹۰ بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال، سال ۹۱ بالغ بر ۴۷۶ میلیارد ریال، سال ۹۲ بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال، سال ۹۳ بالغ بر ۷۵۶ میلیارد ریال و سال ۹۴ بالغ بر ۱۴۱۲ میلیارد ریال بوده است.

 دلیری اضافه کرد: کل فروش اموال منقول و غیرمنقول در سال ۸۹ بالغ بر ۱۰۱۷ میلیارد ریال، سال ۹۰ بالغ بر ۱۳۸۸ میلیارد ریال، سال ۹۱ بالغ بر ۱۸۳۹ میلیارد ریال، سال ۹۲ بالغ بر ۳۰۴۷ میلیارد ریال، سال ۹۳ بالغ بر ۳۲۴۵ میلیارد ریال، سال ۹۴ بالغ بر ۳۸۶۸ میلیارد ریال و پنج ماهه نخست سال ۱۰۶۷ میلیارد ریال بوده است. همچنین نسبت کل فروش در سال ۹۴ به سال ۹۳ حدود ۳۶ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه کل فروش این سازمان در ۳ سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال بوده است، گفت: در ۳ سال قبل‌تر از آن نیز این رقم ۴۴۹۲ میلیارد ریال بوده که در میانگین ۱۴۱ درصد رشد درآمد داریم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، یکی از مشکلات سازمان را مربوط به انبارها دانست و یادآور شد: امسال کشفیات کالاها ۲٫۵ برابر شده و در مجموع ۱۴۵ هزار مترمربع فضای انبار در استان‌ها داریم و ۱۳ هزار مترمربع به این فضاها اضافه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای انهدامی در ۵ ماه نخست سال ۳۰۵ میلیارد ریال است، گفت: در ۵ ماهه سال ۹۴ این رقم ۱۰۶ میلیارد ریال بوده که رشد ۱۷۸ درصدی دارد، آنچه انهدام می‌شود، ارزش مصرف انسانی نداشته و نمی‌توان میان نیازمندان توزیع کرد که بیشتر در بخش لوازم آرایشی، بهداشتی، انواع داروها، حبوبات و غلات است و ۳۵ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال در سال ۹۴ کالا استرداد شده و همچنین در این سال ۳۰ هزار میلیارد ریال کالای اعاده‌ای داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، با اشاره به اینکه کل خودروهای قاچاق ۶۴ دستگاه است، در مورد اموال گروه امیرمنصور آریا تصریح کرد: ۴۰ پلاک ثبتی ملک در اختیار ما قرار گرفت که از این میزان ۲۳ پلاک ملکی به ارزش ۱۲۲۴ میلیارد ریال فروخته شده و حدود ۱۷پلاک با برآورد کارشناسی هزار میلیارد ریال دیگر باقی است. همچنین سهم شرکت ملی فولاد خوزستان ۴۳۲۰ میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده که تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در مورد اموال بابک زنجانی نیز گفت: اگر این اموال مصادره شده و در اختیار دولت قرار گیرد، برای تعیین تکلیف و فروش آنها به ما واگذار خواهد شد، اما تاکنون هیچ ملکی در این راستا تحویل نشده ومشتاقیم کالاهای متروکه وارد بورس کالا شود و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و سه قلم کالا نیز در بورس عرضه شد، اما به دلیل اعاده شدن آن علیرغم عرضه در بورس کالا آن را اعاده کردیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درپایان گفت: انبارهای اطراف تهران باید شناسنامه‌ دار شوند و مشخص باشد که چه کالاهایی در آ‌نها دپو می‌شود و باید شرایط به گونه‌ای پیش برود که کالاهای قاچاق در مبادی ورودی پیگیری شده و این عمل مؤثرتر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب