امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17252 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بانک خاورميانه به باواريا می‌رود

خبرایران: خانم ايلزه آيگنر وزير اقتصاد ايالت باواريا و هيات اقتصادی همراه ميهمان بانک خاورميانه بودند و درنشستی صمیمی برآمادگی و تمایل صنعتگران و بازرگانان آلمانی به گسترش روابط با ایران تاکید کرد.
بانک خاورميانه به باواريا می‌رود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک خاورمیانه، بر اساس تفاهم امه ای که در این جلسه امضا و مبادله شد بانک خاورميانه قرار است در چند ماه آينده اولين شعبه برون مرزي خود را در شهر مونيخ افتتاح كند.

در ابتداي اين نشست دكتر عقيلي مديرعامل بانک خاورميانه ضمن خوشامدگويي به هیات آلمانی اظهار امیدواری کرد که روابط مالی و اقتصادی دو کشور مقدمه توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهای اروپایی باشد. سپس مهندس حسین سلیمی، نایب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه  ضمن تاكيد بر لزوم جذب حداقل 50 ميليارد دلار سرمايه خارجي براي رسيدن به رشد اقتصادي 8 درصدي، از افزايش 4 برابري درخواست‌ها براي سرمايه‌گذاري در ايران پس از اجراي برجام خبر داد. وي ميزان اين درخواست‌ها در سال 2015 را 1.2 ميليارد دلار عنوان كرد در حاليكه در 7 ماه گذشته از سال 2016 اين عدد به 4.8 ميليارد دلار رسيده است. رييس هيات مديره انجمن سرمايه‌گذاري‌هاي ايراني و خارجي پيش‌بيني كرد ميزان اين درخواست‌ها تا پايان سال 2016 به 8 ميليارد دلار برسد.

در ادامه آقاي دكتر رضا سلطانزاده عضو هيات مديره بانک خاورميانه و مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري صنايع ايران در سخناني به روند تاسيس بانك خاورميانه اشاره كرد. وي با اشاره به تاريخچه تاسيس بانك‌هاي خصوصي در ايران از تلاش‌هاي دكتر عقيلي در اين زمينه قدرداني كرد. اين عضو هيات مديره بانک خاورميانه يكي از مشكلات اساسي در مسير تاسيس بانک را كاهش 300 درصدي ارزش پول ملي و جهش قيمت دلار در سال 90 عنوان كرد كه البته با تلاش همكاران و هدايت‌هاي دكتر عقيلي همزمان با تحريم‌هاي سخت خارجي در نهايت بانک خاورميانه تاسيس شد كه در حال حاضر يكي از موفق‌ترين شركت‌هاي ايراني به حساب مي‌آيد.

آقاي دكتر عقيلي نیز در سخنان كوتاهي به روند تشكيل ايده تاسيس شعبه در مونيخ اشاره كرد و با برشمردن تجربه مناسب همكاري ميان دو كشور ايران و آلمان ابراز اميدواري كرد با افزايش و بهبود مراودات ميان دو كشور به خصوص با ايالت باواريا، شاهد ورود سرمایه و دانش فنی و در کنار آن کالای با كيفيت آلماني به كشور باشيم. ايشان با تشكر از خانم آيگنر و آقاي بروسارت و حمايت‌هاي ايشان پيش‌بيني كردند كه شعبه مونيخ بانک خاورميانه در چند ماه آتي افتتاح شود.

در ادامه اين نشست آقاي برترام بروسارت رييس انجمن صنايع ايالت باوارياي آلمان حل مشكلات مالي موجود را از طريق بانک خاورميانه امكانپذير دانست و ساير بانک‌هاي ايراني را تشويق كرد تا مسيري را كه بانک خاورميانه براي به دست آوردن اعتماد ديگران طي كرده است سرلوحه خود قرار دهند و با بهبود و اجراي دقيق مقررات حاكميت شركتي برای حل مشكلات موجود گام بردارند.

آخرين سخنران اين نشست خانم ايلزه آيگنر وزير اقتصاد، انرژي، تكنولوژي و رسانههاي ايالت باواريا بود كه ابراز اميدواري كرد هرچه سريعتر مشكلات مالي موجود برطرف شوند. وي از رفتار خوب و حرفه‌اي بانك خاورميانه و همكاري با شركت KPMG كه باعث شفافيت بيشتر عملكرد اين بانك شده تقدير كرد. در ادامه اين نشست دكتر عقيلي به سوال های هيات آلماني پاسخ دادند و در پايان تفاهمنامه همكاري ميان بانک خاورميانه، ايالت باواريا و انجمن صنايع باواريا به امضاي دكتر عقيلي، خانم آيگنر و آقاي بروسارت رسيد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب