امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 173 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۴:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا دبیر خبر داد؛

اختصاص 10 درصد متمم بودجه سال 92 شهرداری به توسعه و تجهیز مترو

خبر ایران: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 10 درصد متمم بودجه سال 92 که حدود 350 میلیارد تومان خواهد شد، به توسعه و تجهیز خطوط مترو اختصاص پیدا کرده است.
اختصاص 10 درصد متمم بودجه سال 92 شهرداری به توسعه و تجهیز مترو

  به گزارش خبرایران به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «علیرضا دبیر» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه شورا که بصورت غیر علنی برگزار شد، گفت: از نظرات کمیسیون ها در بررسی و تصویب متمم سال 92شهرداری استفاده شده است.

وی افزود:با جمع بندی نظرات کمیسیون های شش گانه شورا، متمم بودجه سال 92 شهرداری شامل یک هزار و 499 میلیارد تومان در بخش نقدی و یک هزار و 950 میلیارد تومان نیز در قالب غیر نقدی تدوین شده است.

گفت:در متمم بودجه سال 92 در بخش هزینه ها که شامل بودجه جاری و نگهداشت است بیش از هزار و هفتاد و شش میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.در بخش بودجه سرمایه ایی و کمک سرمایه ایی نیز بیش از 27 هزارو 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

دبیر با اشاره به بودجه راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در بخش هزینه ها نیز بودجه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال برای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بودجه عمومی سال 92 شهرداری تهران با تاکید بر تبصره 38 مصوبه بودجه سال 92 از نظر درآمدها و سایر منابع بیش از 138 هزارو 600 میلیارد ریال در این بخش که شامل بودجه نقد و غیر نقد می­شود، اعتبار در نظر گرفته شده است.

دبیر با تاکید بر نظر اعضای شورا درباره حمایت از اجرا و توسعه خطوط مترو گفت: 10 درصد متمم بودجه سال 92 که حدود 350 میلیارد تومان خواهد شد، به توسعه و تجهیز خطوط مترو اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه شهرداری تهران مکلف شد هر سه ماه یکبار گزارشی از عملیاتی شدن بودجه غیر نقدی به شورای شهر ارائه دهد.

همچنین برای بهینه شدن اقتصاد شهر و عملیاتی شدن بودجه غیر نقدی شهرداری تهران از شرکت های سرمایه گذاری وابسته به بانک های دولتی و خصوصی به جای شرکت های کارگزاری استفاده می شود.

براساس این گزارش و در بررسی بودجه متمم سال 92 که شهردار تهران نیز حضور داشت، برخی اعضا نکاتی را پیرامون تعیین تکلیف ردیف های اعتباری در نظر گرفته شده برای برخی پروژه ها که در بودجه مصوب، مبلغی برای آنها در نظر گرفته نشده بود ارائه کردند.

ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در این خصوص خاطر نشان کرد: با توجه به تصویب متمم بودجه سال 92، کمیسیون برنامه و بودجه تضمین می دهد که تا پایان سال مالی جاری، اصلاحیه بودجه­ایی ارائه نشود؛ چرا که در بودجه مصوب سال 92، برخی ردیف ها منابعی نداشته اند، اما در متمم بودجه برای آنها منابع پیش بینی شده است.

ˈمحمد سالاریˈ رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا نیز افزود: جزییات متمم بودجه در بخش شهر سازی در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: دغدغه ما نیز مشابه کمیسیون سلامت است انتظار داریم حداقل برخی ردیف ها که در گذشته اعتباری نداشته اند ضرورتی برای تخصیص اعتبار در پایان سال ندارند.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا شهر گفت: بودجه معاونت شهرسازی برای اجرای طرح تفصیلی،اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در نظر گرفته بود که ازاین مبلغ حدود دو یا سه میلیارد تومان تخصیص یافته است. برخی موضوعات که در بودجه مصوب، ردیف اعتباری داشته اند نیز نتوانسته اند بودجه شان را دریافت کنند گویا در کمیته تخصیص زیر نظر معاونت مالی و اداری شهرداری برای تخصیص اعتبارات جدای از مصوبه شورا تصمیم گیری می شود.

 مسعود سلطانی فر  عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز گفت: واقعیت این است که آنچه به عنوان متمم بودجه آمده فاقد انسجام و چارچوب منطقی است.

وی افزود: برخی پروژه ها که بصورت جاری و نگهداشت هستند نباید به صورت متمرکز گنجانده شوند و یا در بودجه از وضعیت میزان فاینانس هایی که برای پروژه ها گرفته شده است اطلاعاتی درج نشده است.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران در بخش هزینه ها و نگهداشت به تصویب رسید.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب