امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17318 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جمشید مغازه ای اعلام کرد؛

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی شیرینی، شکلات و بیسکوییت/ حضور ۳۹۸ شرکت داخلی و ۸۳ شرکت خارجی از ۲۲ کشور جهان درنمایشگاه 15/ تاثیرقیمت شکردرکاهش نقدینگی واحدهای صنایع شیرینی و شکلات

خبرایران:دبیرانجمن شیرینی، شکلات و بیسکوییت ایران گفت: پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواداولیه بیسکویت،شیرینی وشکلات تهران ۲۳ تا ۲۵ شهریور ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی شیرینی، شکلات و بیسکوییت/ حضور ۳۹۸ شرکت داخلی و ۸۳ شرکت خارجی از ۲۲ کشور جهان درنمایشگاه 15/ تاثیرقیمت شکردرکاهش نقدینگی واحدهای صنایع شیرینی و شکلات

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری« پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواداولیه بیسکویت،شیرینی وشکلات تهران » بعدازظهرامروزشنبه۲۰ شهریورماه 1395با حضور«جمشید مغازه ای» دبیرانجمن شیرینی، شکلات و بیسکوییت ایران ودبیرستاد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تهران و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «جمشید مغازه ای» دبیر انجمن شیرینی، شکلات و بیسکوییت ایران اظهارداشت: پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواداولیه بیسکویت،شیرینی وشکلات تهران ۲۳ تا ۲۵ شهریور ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

 

حضور ۳۹۸ شرکت داخلی و ۸۳ شرکت خارجی از ۲۲ کشور جهان درنمایشگاه 15

دبیرانجمن شیرینی، شکلات و بیسکوییت ایران تصریح کرد: درپانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواداولیه بیسکویت،شیرینی وشکلات تهران ۳۹۸ شرکت داخلی و ۸۳ شرکت خارجی از ۲۲ کشور جهان حضور فعالی خواهند داشت ، تا دستاوردهای تجاری خود را در40 هزار متر مربع از فضای نمایشگاهی تهران به معرض دید علاقه مندان صنعت شکلات قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات به نمایشگاهی با ثبات در هفته سوم شهریور ماه هرسال بدل شده و در ۳ بخش محصولات، مواد اولیه و ماشین آلات  و در زمینه مواد اولیه و ماشین آلات تخصصی و هنگام آغاز پیک کاری این صنعت که نیمه دوم سال است، برگزار می شود.

 

افزایش ۴۰ هزارمترمربع نمایشگاه پانزدهم درسال 1395    

مغازه ای درادامه عنوان داشت: صنعت شیرینی و شکلات در زمینه نوآوری، کیفیت و بسته بندی در این ۱۰ ساله رشد چشمگیری داشته و از طرفی فضای برگزاری این نمایشگاه از ۳ هزار مترمربع در سال 1381 به ۴۰ هزار مترمربع درسال 1395 رسیده ، کما اینکه درآمد ارزی این صنعت نیز از ۴۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات شیرینی و شکلات از ظرفیت 4/2 میلیون تنی این صنعت تولید می شود، امامتاسفانه میزان قاچاق شیرینی و شکلات به کشور کمی نگران کننده است، تاجایی که میزان قاچاق این محصول به نسبت تولید ناچیزبوده، اما به هر حال امر ناپسندی است که سلامت مصرف کنندگان را به دلیل این که عمده آنها محصولات با تاریخ مصرف رو به انقضاء است تهدید می کند.

 

بازار 1 تا 5/1میلیارد دلاری صنعت شیرینی و شکلات در ایران  

دبیرپانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواداولیه بیسکویت،شیرینی وشکلات تهران  ابرازداشت: بر اساس مطالعات منطقه ای صورت گرفته می توان بازار 1 تا 5/1میلیارد دلاری از صنعت شیرینی و شکلات برای ایران داشت والبته تاثیر برجام بر خلاف تصورات قبلی خیلی مثبت نبوده ، اما به هر حال در امر حواله پول و گشایش اعتبارات اسنادی تسهیلاتی را برای واحدهای صنعتی صادرکننده دربرداشته است.

وی اضافه کرد: اگرچه نمی توان افزایش تعداد شرکت کنندگان خارجی پانزدهمین دوره به نسبت دوره گذشته را در ۲ برابر شدن تعداد شرکت های خارجی از ۴۲ شرکت به ۸۲ شرکت نادیده گرفت ، ولی می توان امیدوارم بود که نمایشگاه امسال به خوبی وبهتر از سال های گذشته با توجه به تورم و رکود موجود در کشور را متصور بود.

 

تاثیرمنفی قیمت شکردر کاهش نقدینگی واحدهای صنایع شیرینی و شکلات    

مغازه ای درخصوص تاثیرات تحولات قیمت شکر طی ماه های اخیر برروی قیمت ها و همچنین تولید شکلات و صنایع وابسته به آن افزود: قیمتی شکردر کاهش نقدینگی واحدهای صنایع شیرینی و شکلات بسیار اثرگذار بوده و با وجود برخی ادعاها در مورد کاهش مشکلات شکر جز در مورد امکان آسان تر تهیه آن از بازار در امر قیمت تغییر محسوسی به وجود نیامده و از آنجا که تداوم این قبیل مشکلات مانع حضور قوی صنایع داخلی در بازار جهانی و ارزش افزوده لازم برای رقابت در بازار منطقه ای می شود.

وی یادآورشد: ارگان های مسئول باید هر چه سریع تر فکر راه حلی برای این مشکلات باشند، چرا که میزان مصرف سالانه شکر در واحدهای صنایع شیرینی و شکلات ۵۰۰ هزار تن برای تولید 6/1میلیون تن محصول نهایی تولید شده است، پس درنتیجه شکر تاثیر مستقمی بروی کیفیت و قیمت محصولات خواهد داشت.

Image result for ‫نمایشگاه شیرینی، شکلات و بیسکویت ایران‬‎

کم بودن مصرف سرانه شکلات در ایران در قیاس با اروپا   

دبیرانجمن شیرینی، شکلات و بیسکوییت ایران تصریح کرد: مصرف سرانه شکلات در ایران در قیاس با اروپا بسیار کمتر است و مصرف سرانه این محصول در ایران ۲ کیلوگرم و در اروپا ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم است.

وی افزود: با وجود همزمانی نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران با نمایشگاهی در مسکو برخی برندها جهت استفاده از فرصت بازاریابی در روسیه به آن کشور رفته اند، در عین حال هیات هایی تجاری از قزاقستان، ایتالیا و آلمان به نمایشگاه تهران می آیند.

مغازه ای در خصوص قطب های اصلی تولید شیرینی و شکلات کشور هم عنوان داشت: قطب اصلی این صنعت در ایران استان«آذربایجان شرقی» با قریب به ۴۰ درصد واحدهای شیرینی و شکلات و استان های «اصفهان»، «خراسان رضوی»، «گیلان» و «مازندران» در رده های بعدی تعداد واحدهای صنعتی این صنف قرار دارند.

دبیرانجمن شیرینی، شکلات و بیسکوییت ایران درپایان گفت: پس ازنمایشگاه ISM آلمان که در بهمن ماه هر سال برگزارمی شود، امسال نیز چهل ودومین دوره نمایشگاه ISM آلمان برگزار می شود، ضمن اینکه دومین نمایشگاه معتبر شیرینی و شکلات جهان نمایشگاه ICF ایران است که امسال پانزدهمین نمایشگاه تخصصی شیرینی، شکلات و بیسکوییت در آن برگزارخواهد شد.

بنابراین گزارش، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی شیرینی، شکلات و بیسکوییت از ۲۳ تا ۲۶ شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای علاقه مندان این صنعت خوشمزه برگزار خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب