امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1736 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر صنعت ومعدن وتجارت؛

30 هزار میلیارد ریال در اختیار صنایع کشور قرار گرفت

محسن صالح نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرداخت 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت کشور در سال جاری خبر داد و گفت : درتلاش هستیم تا پایان امسال 30 هزار میلیارد ریال دیگر از همین محل در اختیار صنایع قرار گیرد.
30 هزار میلیارد ریال در اختیار صنایع کشور قرار گرفت
به گزارش خبرایران ، ˈمحسن صالح نیاˈ عصر پنج شنبه در آیین بهره برداری از یک کارخانه تولید و پخت نان صنعتی در ماهدشت کرج با اشاره به حمایت دولت از صنایع در قالب سرمایه در گردش بیان کرد: اگر تا پایان سال جاری اعتبار تعیین شده جذب نشود طبق موافقت انجام شده ، نزد بانک های عامل به عنوان سپرده باقی می ماند وسود حاصل از آن می توان بین صنایع توزیع کرد.

وی افزود: منابعی در قانون بودجه مشخص شده که از سپرده قانونی بانکها نزد بانک مرکزی برای سرمایه در گردش بخش صنعت استفاده شود.


*** پرداخت تسهیلات ارزی به صنایع کشور


صالح نیا در ادامه بر همکاری بیشتر بانکها با بخش صنعت تاکید کرد وگفت: در قانون بودجه امسال منبع ارزی برای حمایت از بخش صنعت لحاظ شده که بخشی از آن در بانک صنعت و معدن سپرده گذاری شده است.

وی ادامه داد: درمرحله نخست از این منبع تا حدود 200 میلیون دلار ارز حمایتی برای خرید مواد اولیه و سایر نیازهای صنایع پرداخت می شود.

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: دستورالعمل پرداخت این اعتبار ارزی به استان ها ابلاغ شده و سازمان های صنعت، معدن و تجارت از جمله البرز این آمادگی را دارند که به صنعتگران تسهیلات ارزی ارایه کنند.

صالح نیا بیان کرد: واحدهای صنعتی که در گذشته تسهیلات دریافت کرده اند اگرنیاز بیشتری به تسهیلات دارند با بازپرداخت مناسب و همچنین تعیین تکلیف بدهی های قبلی می توانند از شرایط جدید استفاده کنند.



*** استاندار البرز: این کارخانه بخشی از نان تهران و البرز را تامین می کند
 

سیدطاهرطاهری استاندار البرز دراین آیین اعلام کرد: با راه اندازی این کارخانه بخشی از نان مورد نیاز مردم استانهای تهران و البرز تامین می شود.

وی افزود: تولید 20 تن نان صنعتی در روز و شش هزار تن در سال رقم قابل توجهی است که می تواند نان با کیفیت را در سبد خانواده ها بگنجاند.

این کارخانه دومین واحد تولید نان صنعتی در استان البرز است که به بهره برداری می رسد.

کارخانه تولید و پخت نان صنعتی ماهدشت کرج به ظرفیت تولید 20 تن نان در روز با سرمایه ای افزون بر 200 میلیارد ریال از محل منابع بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده است.

تجهیزات این کارخانه از کشورهای ایتالیا، فرانسه، هلند و آلمان خریداری شده و دارای استانداردهای جهانی است و با راه اندازی این کارخانه 80 نفر مشغول به کار شدند که با توسعه خطوط تولید، تعداد آنان به 200 نفر خواهد رسید.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب