امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17374 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرداربهمن کارگر اعلام کرد؛

شعار امسال هفته دفاع مقدس«ما آماده‌ایم»است/ 8 سال دفاع مقدس صرفا یک برهه زمانی نیست/ امسال۸۰۰ برنامه در سراسر کشوردرهفته دفاع مقدس برگزار خواهدشد/ تولید ۷۹۷ برنامه ویژه توسط صداوسیما در بزرگداشت هفته دفاع مقدس

خبرایران: رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: صداوسیما ۷۹۷ ویژه برنامه در بزرگداشت هفته دفاع مقدس تولید کرده که یکی ازآنها طرح «آبروی کوچه‌ها»مجموعه مستندی با محوریت شهدای محلات تهران برای پخش در شبکه‌های مختلف تلویزیون است.
شعار امسال هفته دفاع مقدس«ما آماده‌ایم»است/ 8 سال دفاع مقدس صرفا یک برهه زمانی نیست/ امسال۸۰۰ برنامه در سراسر کشوردرهفته دفاع مقدس برگزار خواهدشد/ تولید ۷۹۷ برنامه ویژه توسط صداوسیما در بزرگداشت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری تشریح برنامه های «بزرگداشت هفته دفاع مقدس» صبح امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور 1395 با حضور«سردار بهمن کارگر» رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و اصحاب رسانه در محل ستاد مرکزی راهیان نور برگزارو دراین نشست خبری «سرداربهمن کارگر» رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و تأکید بر نقش ویژه رسانه‌ها در انجام مأموریت‌های بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، به دو مأموریت اصلی این بنیاد از نگاه رهبر انقلاب پرداخت و اظهارداشت: ما علاوه‌بر جلوگیری از نابودی خون ایثارگران و دستاوردهای دفاع مقدس باید جلوی انحراف در انتقال این مفاهیم را هم بگیریم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد:۸ سال دفاع مقدس صرفا یک برهه زمانی نیست و می‌توان در طول سال‌ها از گنجینه آن بهره گرفت،بعد از انقلاب و در حوزه تولید محصولات هنری اعم از کتاب و سینما هم تا به امروز پرفروش‌ترین آثار مربوط به دفاع مقدس بوده‌اند و این نشان می‌دهد حتی از منظر اقتصادی هم این حوزه بیشتری مخاطب را در طول این سال‌ها داشته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مغفول مانده در روایت دفاع مقدس تدبیر، حکمت و عقلانیت سال‌های دفاع مقدس بوده است چراکه ما بیشتر در این سال‌ها به مسائل احساسی پرداخته و از عقلانیت جاری در عملیات‌های دفاع مقدس غافل بوده‌ایم. امروز باید بیشتر به ابعاد بپردازیم و بپرسیم چقدر توانسته‌ایم از ظرفیت این فرهنگ که امروز دیگر کشورهای جهان را نجات داده است، استفاده کنیم.

سردار کارگر با اشاره به شعار «ما آماده‌ایم» برای کلیه برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس در سال جاری، به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: امسال در مجموع ۸۰۰ برنامه در سراسر کشور برگزار خواهد شد که در تهران متولی برگزاری این برنامه‌های بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و در هر استان، استانداری‌ها هستند.

وی رویکردهای«گفتمانی»،«تکریمی»و«اطلاع‌رسانی»رابه عنوان سه رویکردبرنامه‌های بزرگداشت امسال هفته دفاع مقدس برشمرد و تاکید کرد:امسال تلاش کرده‌ایم درحوزه فضای مجازی به نسبت سال‌های قبل ورود بیشتری داشته باشیم که به خصوص در زمینه استفاده ازظرفیت شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی از طریق NGO ها سامان‌دهی شده است.

سردار کارگر برنامه‌هایی همچون «نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی در سراسر کشور»، «برنامه‌های تحلیلی در دانشگاه‌ها و صداوسیما»، «کارگاه‌های تخصصی خانواده و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از الگوی رفتاری دفاع مقدس» و «سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان در مساجد، مدارس و نمازهای جمعه» را از دیگر برنامه‌های این ستاد برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس هم از برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

تجلیل از هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس در نمایندگی ‌های خارج از کشور، رونماییی از ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، هم‌اندیشی اساتید ۲ واحد دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و تجلیل و گرامیداشت شهدای مدافع حرم هم از دیگر برنامه‌هایی بود که سردار کارگر به تشریح جزئیات آن پرداخت.

اجرای قطعات موسیقایی حماسی توسط گروه‌های موسیقی نیروهای مسلح در پارک‌ها و محلات و نیز دو رویداد بزرگ «نمایشگاه کتاب دفاع مقدس» و «جشنواره فیلم مقاومت» از دیگر برنامه‌های هنری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای این هفته است.

سردار کارگر با ارائه آماری درباره جزئیات ۸۰۰ برنامه این ستاد در هفته دفاع مقدس به رونمایی ۳۲ فیلم کوتاه و مستند، نمایش ۱۱ تابلو نقاشی نفیس، برگزاری ۴۰ مراسم تجلیل از ایثارگران، ۴۰ همایش بزرگ دفاع مقدس، ۳۲ نشست تخصصی و برگزاری ۴۰ شب خاطره در طول هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد.

تولید ۷۹۷ برنامه ویژه هم سهم صداوسیما در بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود که یکی از آن‌ها طرح «آبروی کوچه‌ها» به عنوان مجموعه مستندی با محوریت شهدای محلات تهران برای پخش در شبکه‌های مختلف تلویزیون است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ادامه نشست و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره برگزاری جشنواره کتاب سال دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف هم با تأکید بر قطعیت برگزاری این دو رویداد گفت هنوز زمان برگزاری مشخص نشده و متعاقبا درباره آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح یکسان سازی گلزار شهدا در سراسر کشور اعتراض برخی خانواده‌ها شهدا هم گفت: مجری این طرح بنیاد شهید است و دیدگاه ما از همان ابتدا این بود که برای اجرای هر طرحی مهمترین مسئله رضایت خانواده شهدا است. امروز هم دیدگاه رسمی ما همان است.

سردار کارگر همچنین درباره حفظ و نگهداری از میراث و یادگارهای شهدای مدافع حرم هم تأکید کرد که این وظیفه برعهده بنیاد حفظ آثار است و گفت: در این زمینه اقداماتی هم صورت گرفته‌است که در آینده درباره‌ آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بنابراین گزارش، برنامه های «بزرگداشت هفته دفاع مقدس» هرسال از31 شهريورماه تا 6  مهرماه برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب