امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17381 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شاهکار قوی‌ترین مرد ایران امشب کلید خورد؛

سیامند رحمان رکورد پارالمپیک را شکست و طلایی شد/ نمایشی بی‌نظیر ازقوی ترین مرد جهان در ریو/ کاروان ایران در پارالمپیک ریو 2016 با ششمین طلای رحمان به رده 13تیمی رسید

خبرایران:وزنه ‌بردار دسته‌ 107+ کیلوگرم کشورمان موفق شد وعده خود را عملی کند و با سه بار رکوردشکنی به مقام طلای پارالمپیک ریو برسد.
سیامند رحمان رکورد پارالمپیک را شکست و طلایی شد/ نمایشی بی‌نظیر ازقوی ترین مرد جهان در ریو/ کاروان ایران در پارالمپیک ریو 2016 با ششمین طلای رحمان به رده 13تیمی رسید

به گزارش خبرایران، سیامند رحمان قهرمان پارالمپیک 2012 لندن که تمرینات سختی برای حضور پر قدرت در المپیک ریو انجام داده بود امشب رقابت خود را با حریفانش آغاز کرد و مطابق انتظار نمایش بی‌نظیری داشت.

این وزنه‌بردار دسته‌ی 107+ کیوگرم ایرانی در حرکت اول وزنه 270 کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوم با افزایش 30 کیوگرمی، وزنه 300 کیوگرمی را انتخاب کرد که اختلافی 69 کیلوگرمی با جمیل ال‌شبلی از اردن، نفر دوم وزن خود داشت.

رحمان برای سومین مرتبه وزنه 305 کیوگرمی را انتخاب کرد که توانست این وزنه را هم با ثبت رکورد جدیدی از خود در جهان بالای سر ببرد و برای دومین بار پیاپی مدال طلای پارالمپیک را بر گردن آویزد؛ البته این قهرمان ایرانی به دلیل اینکه رکوردجهان را شکسته بود دوباره اجازه پیدا کرد تا رکوردش را ارتقاء بخشد که انتخاب وزنه 310 کیلوگرمی را داشت و با گرفتن دو چراغ سفید از داوران باز هم رکورد خود را پنج کیلوگرم دیگر ارتقاء داد و دست‌نیافتنی‌تر شد.

امر موساد وزنه‌بردار مصری با مهار وزنه‌ی 235 کیوگرمی موفق شد مقام دوم را کسب کند و جمیل ال‌شبلی از اردن هم با بالا بردن وزنه‌ی 234 کیوگرمی در جایگاه سوم ایستاد.

رحمان ششمین طلای کاروان ایران در پارالمپیک ریو 2016 را کسب کرد و موجب قرار گرفتن در رده 13تیمی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب