امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17382 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پنجمیت مدال طلای ایران شکار شد؛

جوانمردی دومین طلای خود را گرفت/ساره نخستین زن ایرانی دو طلای تاریخ المپیک ایران

خبرایران:پنجمین طلای کاروان ایران در پارالمپیک ریو توسط نماینده تیراندازی ماده تپانچه خفیف 50 متر به دست آمد تا این ورزشکار دومین مدال زرین خود را کسب کند.
جوانمردی دومین طلای خود را گرفت/ساره نخستین زن ایرانی دو طلای تاریخ المپیک ایران

به گزارش خبرایران، ساره جوانمردی که با رکوردشکنی در ماده 10 متر رشته تفنگ بادی پارالمپیک ریو 2016 نخستین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرده بود، شب گذشته دومین رقابت خود در این مسابقات را در سالن «دئودور» و رشته تیراندازی ماده تپانچه خفیف 50 متر آغاز کرد.

در مرحله مقدماتی این رشته ساره جوانمردی، مهدی زمانی و عالیه محمودی سه نماینده ایران بودند که تنها جوانمردی توانست با کسب 534 امتیاز، پس از چائو یانگ ورزشکار چینی و چوات کاراگل از ترکیه که به ترتیب 546 و 538 امتیاز کسب کردند بعنوان نفر سوم راهی فینال بازی‌ها شود.

 جوانمردی در فینال رشته تیراندازی ماده تپانچه خفیف 50 متر که دقایقی قبل به پایانی رسید موفق شد با ثبت 189.5 امتیاز، علاوه بر کسب طلای المپیک، رکورد این رشته را شکست.

چائو یانگ چینی که در مرحله مقدماتی در گروه جوانمردی صدرنشین شده بود در فینال 186.5 امتیاز گرفت و به مقام دوم رسید و دنیسوک اوکراینی با کسب ۱۶۰.۸ امتیاز مدال برنز پارالمپیک ریو را به دست آورد.

جوانمردی با قرار گرفتن در جایگاه اول، به نخستین زن ایرانی تبدیل شد که در تاریخ پارالمپیک ایران دو مدال طلا کسب می‌کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب