امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17401 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با سخنرانی روحانی؛

اجلاس رؤسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گشایش یافت

خبرایران:هفدهمین اجلاس روسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد صبح شنبه به وقت محلی به طور رسمی با سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در جزیره مارگاریتای ونزوئلا، گشایش یافت.
اجلاس رؤسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گشایش یافت

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی به عنوان رییس شانزدهمین اجلاس سران این جنبش در ابتدای این مراسم، گزارشی را از عملکرد جنبش عدم تعهد طی سال های 2012 تا 2016 که ایران اسلامی ریاست آن را برعهده داشت، ارائه کرد.

رییس جمهوری در بدو ورود به محل اجلاس مورد استقبال "نیکلاس مادورو " رییس جمهوری ونزوئلا و رییس هفدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قرار گرفت.

رییس جمهوری ونزوئلا به عنوان رییس اجلاس هفدهم، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و پیتر تامسون رییس هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رییس گروه 77 و چین  و نمایندگان گروههای منطقه ای آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و اروپا، از دیگر سخنرانان امروز اجلاس خواهند بود.

این نشست در عصر شنبه با تصویب دستور کار اجلاس، گزارش رییس جلسه مقدمانی وزرا، انتخاب اعضای هیات رییسه و سازماندهی وظایف و در نهایت تصویب گزارش عملکرد جنبش عدم تعهد طی سال های 2012 تا 2016 ادامه می‌یابد.

پس از آن نیز روسای کشورهای شرکت کننده در اجلاس، سخنرانی خواهند کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب