امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17502 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 22 اعلام کرد؛

کمبود مراکز مستقل فرهنگی زمینه ساز بسیاری از مشکلات فرهنگی در منطقه 22 است

خبرایران :مولایی شهردار منطقه 22 در جمع مدیران و کارشناسان اجتماعی منطقه خود با ابراز تاسف از کمبود برخی از مراکز و سازمان های فرهنگی مستقل در این منطقه خاطرنشان کرد:بعد از 15 سال که از عمر شکل گیری این منطقه از شهر تهران می گذرد،این سوال پیش می آید که چرا تا به امروز کسی به دنبال پیگیری و تشکیل این مراکز در منطقه نبوده و این خود یکی از مشکلات و معضلات بزرگ منطقه 22 است.
کمبود مراکز مستقل فرهنگی زمینه ساز بسیاری از مشکلات فرهنگی در منطقه 22 است

به گزارش خبرایران از روابط عموومی شهرداری منطقه 22،مولایی شهردار منطقه در سخنانی اظهار کرد:موضوعات فرهنگی و اخلاقی یکی از دغدغه های اساسی در جامعه و از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به شمار می رود و امروزه از آنجایی که ضربه زدن به بنیان های فرهنگی جامعه یکی از حربه های دشمن است، تقویت باورهای دینی و اعتقادی در بین مردم دژ محکمی در برابر انواع تهاجملات فرهنگی دشمن خواهد بود و ایجاد نگاهها و تفکرات مشترک در مسیر رسیدن به این اهداف یکی از اصول اساسی برای دستگاهها و مدیران فرهنگی به شمار می رود.

وی یادآور شد:منطقه 22 با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های بالای فرهنگی یکی از بهترین مکان ها برای پیاده کردن برنامه ها و مباحث فرهنگی است و مساجد محور مباحث اخلاقی و اجتماعی در منطقه  و ائمه جماعات در صدر این موضوع به شمار می روند.

مولایی افزود:خوشبختانه تا به امروز در حوزه اجرا و تقویت مبانی فرهنگی در منطقه 22 اتفاقات بسیار خوب و سازنده ای در نواحی و محلات منطقه با همکاری شورایاری ها، بسیج و مساجد صورت گرفته است و تنگ تر شدن حلقه تعاملات و اتحاد مسئولان فرهنگی منطقه زمینه ساز رسیدن به اهداف بیشتر فرهنگی و اجتماعی خواهد  بود.

وی عنوان کرد: منطقه 22 به دلیل اینکه یک منطقه مهاجرپذیر است از حیث وجود معضلات فرهنگی به نسبت سایر مناطق شهر تهران دارای مشکلات بیشتری است و می طلبد که از سوی مسئولان فرهنگی نگاه ویژه تر و خاص تری به این منطقه صورت پذیرد.کمبود مراکز مستقل فرهنگی در این منطقه یکی از معضلاتی است که در حال حاضر وجود دارد و کمبود مساجد و مدارس روزبه روز  نمود بیشتری پیدا می کند. تحقق اهداف فرهنگی در این منطقه تنها در سایه تعامل بیشتر دستگاهها و مدیران فرهنگی و دوری از منیت و بهره گیری از ظرفیت و پتانسل اعضای شورایاری ها به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با مردم در محلات دارند، محقق خواهد شد.

شهردار منطقه 22 تصریح کرد:اگر امروز بحث فقر زدایی و محرومیت زدایی از سوی دکتر قالیباف شهردار محترم تهران مطرح می شود به دلیل این است که بحث محرومیت زدایی یکی از بحث های مهم اعتقادی و فرهنگی به شمار می رود چرا که فقر پایه و اساس بسیاری از معضلات در جامعه است و ریشه کن کردن آن باعث نابودی بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه خواهد شد.

گفتنی است شورای فرهنگی منطقه 22 با حضور حجت الاسلام میرشاه ولد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران،مولایی شهردار، مدیران و کارشناسان اجتماعی منطقه در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب