امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17509 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عابد ملکی شهردار منطقه 12 خبرداد:

استقبال کم نظیر شهروندان از اجرای ارکستر سمفونیک تهران/ ارکستر جاودانه ها امروز و فردا نیز ادامه دارد/ حضور شهردار تهران در اولین روز اجرای ارکستر جاودانه ها در میدان مشق

خبرایران: شهردار منطقه 12 از استقبال کم نظیر شهروندان از اولین روز اجرای ارکسترسمفونیک تهران در میدان مشق (باغ ملی) خبر داد.
استقبال کم نظیر شهروندان از اجرای ارکستر سمفونیک تهران/ ارکستر جاودانه ها امروز و فردا نیز ادامه دارد/ حضور شهردار تهران در اولین روز اجرای ارکستر جاودانه ها در میدان مشق

به گزارش خبرایران از روابط عمومی منطقه 12 تهران؛ عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: با توجه به برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی و هنری در میدان مشق از ابتدای امسال تا کنون همانطور که انتظار می رفت، شهروندان از ارکستر جاودانه ها استقبال خوبی داشتند.

وی با اشاره به اجرای پر قدرت و هنرمندانه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی ادامه داد: قطعات مقاومت، پیروزی، خرمشهر و همچنین اجرای موسیقی فیلم های از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه ای و... برای مردم یادآور سال های دفاع مقدس بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

شهردار منطقه 12 یادآور شد: حضور شهردار تهران در اولین روز برگزاری ارکستر جاودانه ها اتفاق خوبی بود که بر درستی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در قدیمی ترین میدان تهران که از نظر معماری در خور توجه است، صحه گذاشت.

وی درباره ویژگی های ارکسترال سمفونی مقاومت توضیح داد: این برنامه با حضور 70  نفر نوازنده و 20 نفر گروه کر اجرا  شد.

به گفته ملکی؛ قطعاتی که در سمفونی مقاومت اجرا شد؛ شامل قطعاتی از فرهنگ مقاومت، قطعه کارون، سمفونی انقلاب، سمفونی خرمشهر بود.

وی همچنین بیان کرد: در این برنامه موسیقی فیلم های به یاد ماندنی آژانس شیشه ای ، بوی پیراهن یوسف، روز واقعه، از کرخه تا راین نیز اجرا شد.

شهردار منطقه 12 درباره دلیل انتخاب میدان مشق برای اجرای این برنامه فاخر موسیقی یادآور شد: با توجه به استقبال هنرمندان و مردم به بافت تاریخی تهران قدیم به ویژه معماری منحصر به فرد میدان مشق و همچنین و اجرای بزرگترین کنسرت روباز کشور در گذشته توسط هنرمندان محبوب کشور؛ تصمیم گرفته شد تا همزمان با هفته دفاع مقدس،  بزرگترین ارکستر سمفونیک مقاومت در تاریخی ترین میدان «طهران قدیم» با حضور هنرمندان، مسئولان شهری، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس ، افتخار آفرینان 8 سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا برگزار گردد.

به گفته ملکی در انتهای این برنامه  نیز سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به اجرای برنامه ویدئو مپینگ بر روی عمارت قراقخانه   کرد. ویدئو مپینگ یا پروجکشن مپینگ ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی است که به واسطه آن می توان احجام و سطوح نا متعارف را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد و با ارائه تصاویر و طرح های سه بعدی بر روی سطوح هماهنگ با موسیقی مناسب تصاویر نمایشی متفاوتی عرضه کرد.

به گفته عابد ملکی امروز و فردا نیز ارکستر جاودانه برنامه خود را به مدت 100 دقیقه اجرا خواهند کرد و با توجه به استقبال خوب شهروندان از این برنامه ظرفیت بیشتری را برای حضور مردم در این برنامه در نظر گرفته ایم.

وی تاکید کرد: از عموم مردم هنر دوست و فرهنگی تهران دعوت می کنیم تا برای دیدن ارکستر جاودانه ها به رهبری مجید انتظامی و هنرمندی سالار عقیلی امشب و فردا شب از ساعت ۱۹:۳۰ در میدان مشق (باغ ملی ) واقع در میدان امام خمینی حضور به هم رسانند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب