امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17518 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران جشنواره برگزار می کند؛

معرفی برترین‌ نوآوری‌ محصول شرکت های ایرانی

خبرایران: جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که با محوریت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و همراهی سایر سازمانها برگزار می‌شود، قصد دارد تا با شناسایی و تعیین برترین نوآوری‌های شرکتهای ایرانی در حوزه تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید به مصرف‌کنندگان، زمینه معرفی و تقدیر از این تلاشگران را فراهم آورد.
معرفی برترین‌ نوآوری‌ محصول شرکت های ایرانی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت فناوران نواندیش ویژن، این جشنواره با ایجاد زمینه ارزیابی و ممیزی فرآیندهای نوآوری محصول در حوزه محصولات منتخب، زمینه ای را برای کسب شناخت بیرونی و شناخت نقاط قابل بهبود، جهت توسعه و بهبود فرآیندهای نوآوری محصول در قالب گزارش جامع ارائه شده به شرکت ها ایجاد می کند.

یکی از موضوعاتی که امروزه فضای صنعت و کسب‌ و‌کار بدان نیاز مبرم دارد، ارائه محصولات و خدمات نوآورانه مبتنی بر نیاز مشتریان است که بتواند در فضای رقابتی موجود، با جلب توجه و رضایت مشتریان، سهم بازار ویژه‌ای را کسب کند.

به جرات می‌توان گفت که نوآوری محصول یکی از مهمترین الزامات کسب و کارهای ایرانی، برای موفقیت در بازار رقابتی امروزی است. لذا موضوع اصلی، توجه به توسعه محصولات و خدمات نوآورانه مشتری‌محور است که مبتنی بر نیازهای مشتریان شکل گرفته باشد. چیزی که فقدان آن در اکثر کسب و کارهای ایرانی، زمینه نفوذ و کسب سهم بازار توسط شرکت های مطرح بین‌المللی را فراهم آورده و مشتریان بسیاری را به انتخاب از برندهای خارجی سوق داده است.
بی‌شک توسعه و اشاعه فرهنگ تقدیر از نوآوران برتر محصولات و خدمات در شرکت ها می‌تواند ضمن توسعه اقدامات ارزشمند در این حوزه، زمینه ارائه محصولات و خدمات بهتر به هموطنان را فراهم آورده و در مرحله بعد، راهگشای توسعه صادرات و کسب درآمدهای ارزی از بازارهای بین‌المللی نیز باشد.

بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، مدل ایده تا لانچ Stage-Gate به عنوان مدل مرجع نوآوری محصول انتخاب شده است. این مدل جزو معتبرترین مدل‌های بین‌المللی در زمینه نوآوری محصول است که توسط Cooper&Edgett ارائه شده است.

قابل ذکر است موسسات معتبر بین‌المللی همچون APQC و PDMA از این مدل به عنوان مبنای ارزیابی بلوغ فرآیندهای نوآوری محصول استفاده می‌کنند. ویژگی های متمایز و برجسته این مدل که مبتنی بر عوامل موفقیت تایید شده شرکت های معتبر در حوزه نوآوری است، دلیل اصلی انتخاب این مدل به عنوان مدل مرجع جشنواره نوآوری محصول است. مهمترین این ویژگی ها شامل تمرکز بر مشتری‌محوری، فعالیت های پیش‌نگرانه، نقاط تصمیم‌ گیری Go/Kill، تیم‌ های بین وظیفه‌ای واقعی و مشارکت مدیریت ارشد هستند..
قابل ذکر است مراسم جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با حضور و سخنرانی جمعی از اساتید، ارائه گزارش ارزیابی‌ها و معرفی محصولات نوآور منتخب جشنواره و نیز سخنرانی و ارائه تجربیات موفق جمعی از مدیران شرکت های برتر در تاریخ 8 مهر در محل سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت حضور در مراسم پایانی این رویداد می‌توانند با دبیرخانه جشنواره تماس حاصل کنند.
در نهایت ضمن دعوت از کلیه صاحبان کسب و کار جهت همراهی و حضور در این رویداد بزرگ ملی، خواستاریم تا با تمرکز به توسعه فرآیندهای نوآوری مشتری‌محور در کسب و کار خود، زمینه ایجاد فرآیندهای موثر توسعه و ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار را فراهم آورند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره و فرآیندهای اجرایی آن، می‌توانند به وب‌سایت رسمی جشنواره به آدرس www.productinnovation.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه اجرایی جشنواره به شماره تلفن‌های 2-88910621 تماس حاصل کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب