امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17580 تاریخ انتشار: شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان اعلام کرد؛

هدف نمایشگاه محصولات عمان شناساندن فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشوراست/ ایران بازاربسیار بزرگی برای صادرات کالاهای ما محسوب می‌شود/ ازبازرگانان ایرانی صاحب شرکت ثبتی درعمان پشتیبانی می‌کنیم

خبرایران: نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه محصولات عمان درایران شناساندن فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین بخش خصوصی دو کشور است.
هدف نمایشگاه محصولات عمان شناساندن فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشوراست/ ایران بازاربسیار بزرگی برای صادرات کالاهای ما محسوب می‌شود/ ازبازرگانان ایرانی صاحب شرکت ثبتی درعمان پشتیبانی می‌کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «نمایشگاه محصولات عمان»صبح امروز3 مهرماه 1395 با حضور«ایمن الحسنی» نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان و رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان ،«عباس عبدالخانی» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مسقط ،«محمد جواد قنبری» معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و اصحاب رسانه در سالن اصفهان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ودراین نشست خبری «ایمن الحسنی» نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان اظهارداشت: مواد اولیه ایران در سطح جهان بسیار معروف است، با توجه به روابط دیرینه دو کشور ایران و عمان امیدواریم برگزاری این نمایشگاه مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های آتی در محل دائمی نمایشگاه‌ها بین‌المللی تهران باشد.

الحسنی تصریح کرد: بازار جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه آن بازار بسیار بزرگی برای صادرات کالاهای ما محسوب می‌شود و هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شناساندن فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین بخش خصوصی دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین کالاهای مورد نیاز ما از ایران مواد اولیه کارخانجات و صنایع، مواد غذایی است که علاوه دو مورد مذکور، صنعت توریست هم می‌تواند زمینه‌های بسیاری خوبی برای فعالیت تجاری دو کشور باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان در خصوص قرارردادن تسهیلات مختلف دراختیار تجار ایرانی ازسوی کشورعمان عنوان داشت: هر بازرگان ایرانی که نسبت به سرمایه‌گذاری در عمان ابراز تمایل کند، ما برای وی یک شریک مناسب فراهم می‌کنیم و حتی برای این سرمایه‌گذار ارزیابی اقتصادی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: یعنی به آن تاجر می‌توانیم خدمات مشاوره‌‌ای ارائه دهیم که ایده تجاری‌اش در کشور عمان توجیه اقتصادی دارد یا خیر و در کنار آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به وی معرفی می‌کنیم و امکان ارتباط آنها را با نهادهای دولتی فراهم می‌کنیم.

رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان با تأکید بر اینکه از بازرگانان ایرانی که شرکتی را در عمان ثبت کنند پشتیبانی می‌کنیم، تصریح کرد: معافیت‌های گمرکی برای  واردات مواد خامی که قرار است، در عمان تبدیل به کالا شود و سپس صادر شود، اختصاص می‌دهیم و همچنین به سرمایه‌گذاران صنعتی زمین‌هایی را با اجاره بسیار اندک و مدت زمان 25 سال اختصاص می‌دهیم و امکان اجاره این زمین‌ها تا زمانی که پروژه در حال تولید باشد، فراهم است. 

الحسنی با اشاره به موافتنامه ترانزیت عشق آباد بین کشورهای آسیای میانه، جمهوری اسلامی ایران و عمان گفت: در صورت اجرایی شدن این موافقتنامه، شاهد گسترش روابط تجاری بین کشور‌های CIS ایران، عمان و آفریقا خواهیم بود.

 

عبدالخانی : صادرات دام زنده به عمان سالانه به 100 میلیون دلار رسیده است

عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مسقط در ادامه این نشست خبری در خصوص میزان مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و عمان اظهارداشت: در سال 1394 حجم مبادلات تجاری بین دو کشور شامل صادرات، واردات، توریست، خدمات فنی و مهندسی و صادرات در مجموع یک میلیارد دلار بود.

عبدالخانی افزود:در چهار ماهه ابتدای امسال صادرات غیرنفتی 161 درصد افزایش یافته است و حجم صادرات غیرنفتی در این مدت 275 میلیون دلار بوده است و بیشترین میزان کالاهای صادراتی به عمان به ترتیب شامل آهن و فولاد، قیر و دام زنده است.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مسقط با بیان اینکه تا 4 سال پیش میزان صادرات دام زنده به عمان 10 میلیون دلار بود، اظهار داشت: این رقم هم‌اکنون به سالانه 100 میلیون دلار رسیده است و با افزایش صادرات دام زنده به عمان این کشور کانون صادرات دام زنده ایرانی در کل شورای همکاری خلیج فارس است.

وی ابرازداشت: در حال حاضر شرکت ایران خودرو در منطقه دقم نزدیک آفریقا در حال تأسیس خط تولید خودروی مشترک با ایران و عمان است که امیدواریم تا یک سال آینده محصولات مشترک این دو کشور تولید و روانه بازارهای یمن و آفریقا شود.

 

قنبری: سیاست اقتصادی کشور ما نگاه صادراتی است

محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: ازسوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی برای حضور درنمایشگاه‌های کشورهای مختلف به ویژه در حوزه خاورمیانه برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده است.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان داشت: بین دو کشور ایران و عمان از نظر سیاسی اراتباط خوبی برقرار است و امیدواریم در زمینه اقتصادی هم همکاری بین دو کشور گسترش یابد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عمان در ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه تأثیر خوبی در بازاریابی بین دو کشور دارد ضمن اینکه نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان در 4 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

قنبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در سال 93 در کشور عمان گفت: بیش از 90 درصد از شرکت‌کنندگان ایرانی در آن نمایشگاه‌ ارتباطات تجاری منجر به عقد قرارداد با تجاری عمانی منعقد کردند وسیاست اقتصادی کشورما نگاه صادراتی است وحضور در این نمایشگاه‌ها می‌توانند ارتباطات تجاری خوبی را برای ما رقم بزند.

بنابراین گزارش، نمایشگاه محصولات عمان با حضور 80 شرکت در بخش‌های مختلف صنایع غذایی، ساختمانی، کشاورزی، پلاستیک، پتروشیمی، خدمات، بانکداری و ... از 5 تا 9 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب