امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1759 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سفیر روسیه در تهران:

مسکو برای توسعه روابط خود با تهران تحت تاثیر هیچ کشوری نیست

سفیر روسیه در تهران سیاست خارجی دولت متبوعش را مستقل خواند و گفت: باید شرایط مساعدی را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران فراهم کنیم که در این راستا مسکو تحت تاثیر هیچ کشور خارجی قرار نخواهد گرفت.
مسکو برای توسعه روابط خود با تهران تحت تاثیر هیچ کشوری نیست
به گزارش خبر ایران، لوان جاگاریان روز شنبه در حاشیه دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع خبرنگاران افزود: روابط و همکاری روسیه با ایران در یک شرایط متقابل مساوی برای دو طرف مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه، کمیسیون مشترک ایران و روسیه هر چه سریعتر باید برگزار شود، اظهار داشت: ما به طرف ایرانی پیشنهاد دادیم این کمیسیون در دومین ماه میلادی برگزار شود که در حال حاضر منتظر جواب ایران هستیم.

سفیر روسیه در تهران همچنین در خصوص استخراج مشترک نفت از دریای خزر نیز گفت: در این مورد متخصصان و کارشناسان باید اظهار نظر کنند، چرا که علاقه مندی و اراده سیاسی وجود دارد و تنها این کار باید به لحاظ اقتصادی قابل قبول باشد.

وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه، آن را حدود یک میلیارد دلار برشمرد و اظهار داشت: این میزان حجم بین دو کشور بسیار تاسف بار است، اما تلاش خواهیم کرد، مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود.

سفیر روسیه در تهران سپس پیشنهاد همکاری بین استانهای ایران و استانهای فدراسیون روسیه را مطرح کرد و گفت: این مناطق نقش مهم و کلیدی را در توسعه اقتصادی دو کشور ایفا خواهند کرد، به خصوص استانهایی که در حاشیه دریای خزر قرار دارند.

در دیدار رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سفیر روسیه در تهران که روز جاری در اتاق ایران برگزار شد، راههای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب