امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1761 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر دادگستری؛

تلقی حضور ایران از موضع ضعف در مذاکرات ژنو صحیح نیست/ باید برای به دست آوردن منافع بزرگتر از منافع کوچک ترمان عبور کنیم

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با بیان اینکه به رغم فشار و تحریم ها توانستیم کشور را مدیریت کنیم گفت: اینکه تلقی می شود ما در موضع ضعف مذاکرات را انجام داده ایم اصلا صحیح نیست و مذاکرات ژنو فرصتی است که در فضای جهانی برای ما ایجاد شده است.
تلقی حضور ایران از موضع ضعف در مذاکرات ژنو صحیح نیست/ باید برای به دست آوردن منافع بزرگتر از منافع کوچک ترمان عبور کنیم
به گزارش خبر ایران، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در سخنرانی به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد ابوذر تهران ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار داشت: روزهایی که می گذارنیم مصادف با روزهای آزادی، استقلال و سربلندی ملت ایران است و  همان طور که امام (ره) فرمودند انقلاب ما همانند انقلاب پیامبر در صدر اسلام است و در جهان امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پور محمدی با بیان اینکه امروز پرچم حق در دستان ماست گفت: پادشاهانی که زندگی افسانه ای را راه انداخته اند نمی توانند مبلغ اسلام باشند زیرا اسلام از نظر آنها یک دین عقب مانده، و طایفه گرا است و ملت آن حق تعیین سرنوشت خود را ندارد.

وزیر دادگستری به اتفاقات اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: در سوریه به راحتی آدم می کشند و به جان یکدیگر افتاده اند و این اسلام نمی تواند در دنیا مبلغ باشد و مقابل کفار بایستد.

پورمحمدی گفت: عده ای نیز در ترکیه و مصر با یک ذهنیت ضعیف و برداشت ناقص از تحولات، فریب خوردند و اسلامی را که به آن اسلام روشنفکری می گویند به وجود آوردند و با جهان خواران و تندروها یکی شدند.

وی تصریح کرد: امروز که 35 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، رشد مسلمانان نسبت به گذشته زیادتر شده و تعداد مسلمانان از تعداد مسیحی ها نیز سبقت گرفته که این مساله به برکت پرچمداری انقلاب اسلامی ایران است.

پورمحمدی خطاب به حاضرین گفت: شما مردم، وفادارانه پای جانشین امام ایستادید، معلوم است که دنیا باید نگران باشد و بلرزد.

وی به اظهارات نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: نماینده قبلی آمریکا اخیرا گفته که ایرانیان در مذاکرات سر ما را کلاه گذاشتند و گذشته ایران نشان داده که در مسائل کوتاه نمی آید.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: 70 سال از تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد اما از زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد قله صعود اسرائیل سیر نزولی پیدا کرد و نتوانست به دیگر اهداف خود برسد بنابراین جمهوری اسلامی پایه های آمریکا را لرزاند چرا که آمریکا به منطقه ما آمد تا به قول خود داستان را تمام کند اما نتوانست.

پورمحمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رغم همه مشکلات، پرچم حق و دفاع از مظلومین را به دست گرفته است، گفت: ما در کشور، دارای فضای آزاد هستیم و انتخابات در ایران در فضای آزاد صورت می گیرد که نکته بسیار مهمی است.

وی گفت: مردم ما هوشمندانه و آگاهانه حرف های کاندیداها را می شنوند و یک نفر را به عنوان رییس جمهور انتخاب می کنند.

پورمحمدی به حوادث سال 88 اشاره کرد و گفت: بعد از فتنه گری ها در سال 88 دشمن گفت مردم با نظام نیست و باید خطاب به دشمن بگوییم که اگر مردم با نظام نبودند چرا مجددا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری حضور پررنگی از خود نشان دادند.

به گفته وزیر دادگستری عدد 74 درصد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر جزو عددهای بزرگ و بالای دنیاست و این نشان می دهد که فضای کشور ما آزاد و فاقد هرگونه خفقان است چرا که امروز هر کسی که بخواهد می تواند به راحتی در کشور صحبت کند.

وزیر دادگستری با اشاره به اقداماتی که در پخش سبد کالای مردم صورت گرفت، تصریح کرد: توزیع سبد کالا دارای ضعف ها و قوت هایی بود و در مورد این ضعف ها مجلس، تلویزیون، روزنامه ها و هر رسانه دیگری اظهارنظر کرد بنابراین نشان می دهد که فضای کشور ما آزاد است.

پورمحمدی ادامه داد: زمانی که رییس جمهور یک لغت و یک جمله ای را به کار می برد با انتقادات و موافقت هایی روبرو می شود که به آن می توان با افتخار، «آزادی» گفت.

وزیر دادگستری با بیان اینکه دشمنان از بیرون سنگ اندازی می کنند و کمر بسته اند تا اقتصاد ما را زمین بزنند، اظهار کرد: حرفی در این نیست که دشمنان می خواهند در اقتصاد ما خلل وارد کنند اما دولت ها یکی پس از دیگری کارها را انجام می دهند و مقابل دشمنان می ایستند و اقتصاد را مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما در کنار فضای باز سیاسی، توسعه علمی نیز داشته است افزود: در حال حاضر کسی جرات دارد که به ما بگوید از غافله علم دنیا عقب هستیم؟ انقلاب اسلامی پرچم حق را بلند کرده و از مظلومین و اهل بیت (ع)، دفاع و انسان ها را به دین خوش بین می کند.

وزیر دادگستری با اشاره به تحریم ها گفت: به رغم فشار و تحریم ها توانستیم کشور را مدیریت کنیم و اینکه تلقی می شود ما در موضع ضعف مذاکرات را انجام داده ایم اصلا صحیح نیست و این فرصتی است که در فضای جهانی برای ما ایجاد شده است.

پورمحمدی با اشاره به مذاکرات ژنو 2 خاطرنشان کرد: در ژنو 2 اغلب کشورها حضور داشتند اما ایران حضور نداشت و مشاهده کردیم که بعد از 9 روز، مذاکره شکست خورد در حالیکه 40 کشور قدرتمند در این مذاکرات حضور داشتند.

وی افزود: برخی می گویند ایران از موضع ضعف با این مذاکرات برخورد کرده است اما باید گفت که اسم این میدان، میدان مذاکره است و در این میدان باید چیزی را بدهی تا بتوانی چیزی را دریافت کنی، بنابراین اگر تنها حرف ما باشد که دیگر نمی شود اسمش را مذاکره گذاشت.

وزیر دادگستری گفت: ما باید برای به دست آوردن منافع بزرگتر از منافع کوچک ترمان عبور کنیم لذا باید عاقلانه و هوشمندانه در این جهت گام برداریم.

پور محمدی تصریح کرد:البته دشمن فریبکار است و باید حواس مان باشد که فریب دشمن را نخوریم ولی الان کسی نیست که در دنیا مذاکرات جمهوری اسلامی ایران را از موضع ضعف بداند.

وی گفت: اگر آمریکایی ها مطمئن بودند که در این مذاکرات پیروز شدند اینقدر مصاحبه نمی کردند تا ملت خودشان را توجیه کنند.

پورمحمدی گفت: اگر امروز بخواهیم از یکدیگر انتقاد و گله کنیم بهتر است این انتقاد و گله صمیمانه باشد و نباید نزاع کرد چرا که نشاط مان از بین می رود و دشمن بر ما مسلط می شود.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب