امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1762 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار« حسین ذوالفقاری»؛

مبارزه با مواد مخدر در کشور نتیجه بخش بوده/ دشمنان به دنبال ناامن سازی ایران هستند

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اگر مبارزه با مواد مخدر در کشور نتیجه بخش نبود، مافیای مواد مخدر به خود جرأت می داد که به شهرها وارد شود و درگیری های مسلحانه و ناامنی به داخل شهرها تسری پیدا می کرد.
مبارزه با مواد مخدر در کشور نتیجه بخش بوده/ دشمنان به دنبال ناامن سازی ایران هستند
به گزارش خبرایران از پایگاه خبری پلیس، سردار« حسین ذوالفقاری» در حاشیه همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های کشور گفت: در نیروی انتظامی، یکپارچگی برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد هرچند رنگ لباس نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرزبانی با یکدیگر متفاوت است اما هدف آنان یکی است.

وی از موفقیت نیروهای مرزبانی در مهار ده ها درگیری مسلحانه با گروهک ها خبر داد و افزود: دشمنان به دنبال ناامن سازی جمهوری اسلامی ایران هستند و در آن سوی مرزها نقشه هایی به این منظور طراحی می کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: موضوع مواد مخدر در اسناد راهبردی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، تهدیدی برامنیت جهانی و در کنار مسئله تروریسم و مخاطرات زیست محیطی قراردارد.

سردار ذوالفقاری افزود: در نظرسنجی های انجام شده توسط نیروی انتظامی، مواد مخدر یکی از مهمترین دغدغه های مردم است چراکه منشأ بسیاری از جرائم بوده و در حوزه اجتماعی نیز منجر به طلاق می شود.

وی بیان داشت: برخی این سئوال را مطرح می کنند که سالهاست که در کشور با مواد مخدر به مبارزه می پردازیم اما این مبارزه چه نتیجه ای برای ما داشته است؟ باید در پاسخ این افراد بگویم قطعا اگر این مبارزات نبود، مافیای مواد مخدر به خود جرأت می داد که به شهرها وارد شود و درگیری های مسلحانه و ناامنی به داخل شهرها تسری پیدا می کرد.

وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که صرف این همه هزینه های مادی و معنوی بی تاثیر بوده بلکه امروز اگر افسر مواد مخدر پرونده قاچاق را بدون نگرانی از تهدید مافیای مواد مخدر بررسی می کند، تاثیر همین مبارزه می باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در نوک پیکان مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، افزود: هرچند وظیفه اصلی نیروی انتظامی مبارزه با عرضه است اما در حوزه پیشگیری نیز نقش داشته و اطلاعات و تجارب زیادی در این خصوص در اختیار دارد که می تواند در اختیار سایر سازمان های ذیربط قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر نگاه ما به مبارزه اعتقادی باشد توفیقات ما افزایش می یابد چرا که اخلاص رمز پیروزی است.

ذوالفقاری بر یکپارچگی در مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی اطلاعاتی توسط نیروهای مرزبانی و پلیس مواد مخدر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش و تعامل این دو نیرو امروز شاهدیم که بیشتر کشفیات پلیس در مرز و حاشیه مرز بدست آمده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب