امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17627 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي مطرح کرد؛

مواد مخدر فرهنگ و اعتقادات ما را تضعيف مي كند/ دشمن با ترويج فرهنگ مصرف مواد مخدر سعي در نابودي نيروی انساني كشور دارد

خبرایران: سيد راضي نوري نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي گفت: گرفتار كردن جوانان كشور به مصرف انواع مواد مخدر و روان گردانها يك برنامه ريزي طولاني مدت از سوي ‏دشمنان اين مرز و بوم بوده تا سرمايه و نيروي انساني مولد را از كار بياندازند.
مواد مخدر فرهنگ و اعتقادات ما را تضعيف مي كند/ دشمن با ترويج فرهنگ مصرف مواد مخدر سعي در نابودي نيروی انساني كشور دارد

سيد راضي نوري در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از مهمترين راهكارهاي همراهي مسوولان و كارشناسان آن است كه نهادهايي مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بهزيستي ، وزارت بهداشت ، آموزش و پرورش و غيره تمامي گزارش‌هاي مربوط به وضعيت اعتياد در كشور و راههاي مقابله با آن را در اختيار مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي قرار دهند.

وي اظهار كرد: همچنين به دليل اينكه نمايندگان مجلس درگير بررسي مسايل مختلف در بخش هاي حمايتي ، اجتماعي ، فرهنگي و غيره هستند، بهتر است سازمانهاي مدني و انجمن هاي مردم نهاد براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر ، با كميسيونهاي مربوطه همكاري كنند.

نوري ادامه داد: متاسفانه گرفتار كردن جوانان كشور به مصرف انواع مواد مخدر و روان گردانها يك برنامه ريزي طولاني مدت از سوي دشمنان اين مرز و بوم بوده تا سرمايه و نيروي انساني مولد را از كار بياندازند.

اين عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در حال حاضر مصرف تهيه، توزيع و مصرف مواد مخدر بطور وسيعي در جامعه سايه انداخته است و فرهنگ و اعتقادات ما را نيز تضعيف مي كند.

به گفته نوري ، با توجه به تلاشهاي خوب نيروي انتظاميي در بحث مبارزه با مواد مخدر ، اما هنوز اقدامات و برنامه هاي براي مقابله با اين معضل جوابگو نبوده و نيست ، لازم است به بحث مبارزه اجتماعي با مواد مخدر جدي تر نگاه شود.

اين نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در بروز هر نوع ناهنجاري در جامعه، رد پاي اعتياد به مصرف مواد مخدر صنعتي و شيميايي وجود دارد، اضافه كرد: يكي از مهمترين عامل‌هاي وقوع حوادث و اتفاقات ناگوار از جمله خشونت، همسر آزاري، كودك آزاري، طلاق، قتل و دزدي و غيره اعتياد به مواد مخدر است و اين معضل هر نوع قشري از جامعه بويژه مغزهاي متفكر را به دام مي‌اندازد.

نوري تاكيد كرد: افراد سود جو نيز در كمين نوجوانان و جوانان براي به دام انداختن در گرداب مصرف مواد مخدر هستند و ما بايد برنامه ريزيها را بر پايه پيشگيري هاي اوليه ، ثانويه و ثالثه قرار دهيم .

وي با بيان اينكه بايد به جايگاه جوانان توجه كنيم ، گفت : آموزش و اطلاع رساني در مورد معرفي انواع مواد مخدر ، عوارض و مضرات در سطح وسيع از طريق شوراهاي محلات ، كانون هاي فرهنگي و اجتماعي و غيره ، پيشگيري اوليه در مبارزه اجتماعي با مواد مخدر است .

نوري افزود: مداوا كردن معتاداني كه مواد مخدر مصرف مي كنند نيز پيشگيري ثانويه بوده تا آنان به جامعه برگشته وبا ايجاد زمينه هاي اشتغالزايي به كسب و كار بپزدازند.

اين نماينده مجلس شورا اسلامي، نگهداري از معتادان متجاهر را نيز پيشگيري ثالثه دانست كه از آسيب زدن به ساير افراد جامعه كه عاري از مصرف مواد مخدر هستند، جلوگيري شود.

نوري در پايان با اشاره به اينكه هنوز هم براي مبارزه با اجتماعي با مواد مخدر دير نيست ، مسوولان ، كارشناسان و سازمانهاي مردم نهاد را دعوت به همكاري به كميسيون‌هاي مربوطه مجلس شوراي اسلامي كرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب