امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17628 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماينده مردم ايلام در مجلس اعلام کرد؛

جامعه جوان ما دربرابر مواد مخدر آسيب پذير است/ راه علمي مبارزه با مواد مخدر با رويكرد اجتماعي محقق مي‌شود

خبرایران: نماينده مردم ايلام با بيان اينكه بايد ارتقاء دانش و اگاهي افراد نسبت به عوارض مواد مخدر افزايش يابد، گفت: جامعه ما جامعه جواني بوده و آسيب پذير است لذا بايد راهكارهاي ويژه و مؤثر همچون اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را داشته باشيم و به آن جامه عمل تن كنيم.
جامعه جوان ما دربرابر مواد مخدر آسيب پذير است/ راه علمي مبارزه با مواد مخدر با رويكرد اجتماعي محقق مي‌شود

جلال ميرزايي در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: اقدامات انتظامي و قضايي براي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر كفايت نمي كند و اينكه حتي هر روز هم خبر از كشفيات مواد مخدر دهيم براي رسيدن به موفقيت كفايت نمي‌كند.

وي افزود: فضاي امروزي جامعه نشان مي‌دهد كه متأسفانه در مبارزه با اعتياد و پيشگيري از آن خيلي موفق نبوده ايم لذا بايد همه نيروهاي اجتماعي را در اين ارتباط بسيج كنيم تا در جهت مبارزه با پديده شوم اعتياد گام بردارند. وجود اعتياد، تقاضا براي عرضه را افزايش مي دهد لذا در گام نخست مبارزه با مواد مخدر به فكر مبارزه با اعتياد از طريق مسائل فرهنگي، اموزشي و به طور كلي اجتماعي باشيم.

نماينده مردم ايلام در مجلس دهم با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعي راهكار علمي و مناسبي به شمار مي رود، تصريح كرد: البته اينكه دانشگاه‌ها، نهادهاي مرتبط، پلس و ... تنها به نوشتن مقاله بسنده كنند، كفايت نمي كند و برگزاري كارگاه آموزشي توسط اين دستگاه ها چاره نهايي اين دغدغه اجتماعي نيست.

ميرزايي گفت: بايد فضاي جامعه به سمتي سوق يابد كه همه خود را مسئول مبارزه با مواد مخدر و اعتياد بدانند و حتي همانطور كه همه نسبت به موضوع گرد و غبار و ريزگردها حساسيت دارند در اين زمينه نيز فعاليت داشته و غفلت نكنند.

وي با بيان اينكه با مشاركت اجتماعي رسيدن به اهداف تسهيل مي‌شود، افزود: مشكلات اقتصادي، روابط سست خانوادگي و نبود صميميت و تحت تاثير قرار گرفتن از گروه مسالان از بيشترين علل اعتياد محسوب مي شود ولي اعتياد مقوله پيچيده اي بوده و تك بعدي نيست لذا مبارزه و پيشگيري از آن مستلزم توجه به تمامي ريشه‌هاي شكل‌گيري آن است.

نماينده مردم ايلام در مجلس دهم بيان داشت: در دانشگاه و خوابگاه هم افراد تحت تاثير گروه همسالان معتاد مي شوند لذا براي پيشگيري از اين معضل لازم است كه ارتقاء دانش و اگاهي افراد نسبت به عوارض مواد مخدر افزايش يابد. البته آموزش تنها اين طور نبوده كه فقط طي بر گزاري كلاس از خطرات مواد مخدر صحبت كنيم بلكه اموزش بهتر است به صورت غير مستقيم و از طريق نمايش فيلم و سريال است.

ميرزايي خاطر نشان كرد: اينكه برخي معقدند كمبود شادي سبب بروز اعتياد در جامعه شده است را قبول ندارم چراكه نه تنها جامعه ما افسرده نيست بلكه در جوامع غربي و آمريكايي كه دم از دارا بودن شادي مي زنند، اعتياد به انواع مواد مخدر به وفور وجود دارد.

وي در پايان گفت: جامعه ما جامعه جواني بوده و آسيب پذير است لذا بايد راهكارهاي ويژه و موثر همچون اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر داشته باشيم و به آن جامه عمل تن كنيم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب