امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17636 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست رییس و اعضای هیت مدیره موسسه محکم با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت

خبرایران: رییس و اعضای هیت مدیره موسسه محکم با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در سالن جلسلت این معاونت برگزار شد.
نشست رییس و اعضای هیت مدیره موسسه محکم با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه محکم این جلسه با حضور دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت ، دکتر مصطفی جمالی، مدیر کل سازمانهای مردم نهاد معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و دکتر صلاح الدین دلشاد رییس موسسه محکم و چند تن از اعضای هیئت مدیره این موسسه در روز چهارشنبه برگزار شد.

دکتر دلشاد در این جلسه گفت: موسسه اواخر سال 84 تاسيس شد و در سال 85 فعاليت خود را آغاز كرد. «محكم» از2700 ناهنجاري ثبت شده در آمريكا، تنها موسسه‌اي در دنيا است كه 32 ناهنجاري را تحت پوشش قرار مي‌دهد؛ چرا كه در كشورهاي ديگر هر كدام از ناهنجاريها را دهها موسسه حمايتي پوشش مي‌دهند البته اگر توان مالي «محكم» افزايش يابد، بيماران مبتلا به ناهنجاري‌هاي بيشتري را حمايت مي‌كند.

وی اضافه كرد: ناهنجاري مادرزادي 5 تا 6 درصد كل تولدها را تشكيل مي‌دهد و اين موسسه 2 تا 3 درصد از مبتلايان به اين ناهنجاري‌ها را حمايت مي‌كند و حتي جنيني كه دچار يكي از ناهنجاريهاي مادرزادي تحت پوشش موسسه است را پوشش مي‌دهد.

دکتر دلشاد در ادامه با اشاره به اهداف موسسه( محکم) اظهار كرد: حمايت درماني از كودكان دچار ناهنجاريهاي مادرزادي از جمله اهداف ماست. والدين اين كودكان با يك تماس تلفني با موسسه (محكم) راهنمايي مي‌شوند و شرايط لازم براي پذيرش آنان در بيمارستان‌هايي فراهم مي‌شود كه هم از لحاظ تخصصي و تجهيزات شرايط كافي و مناسبي دارد.

دکتر ایازی در ادامه با بیان اینکه این موسسه باید در کشور شعبات بیشتری داشته باشد گفت: موسسه محکم با توجه به این که بسیاری از بیماری های نادر را تحت پوشش قرار داده است باید تلاش کند تا در کشور بیشتر شناخته شود.

وی افزود:اگر سیاست ها و اهداف موسسه (محکم) از طریق رسانه ها بیشتر اطلاع رسانی شود باعث میشود تا خیرین و پزشکان زیادی با این موسسه همکاری داشته باشند.

ایازی در پایان خاطرنشان کرد: موسسه (محکم) باید اولویت کار خود را بیماران داخل کشور قرار دهد زیرا در بسیاری از مناطق دور افتاده بیمارانی هستند که با نام محکم آشنا نیستند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب