امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17653 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس صابر فیضی اعلام کرد؛

اپراتورهای مجازی رقیب اپراتورهای اصلی نیستند/ قصد ایجاد شبکه و ارائه سرویس با کمک سرمایه‌گذار خارجی داریم/ با لبارا توافق نکردیم/از میان 24 اپراتور مجازی فعلی،درنهایت 3 تا 5 شرکت در بازار خواهند ماند

خبرایران: مدیرعامل فناپ‌تلکام با اشاره به بازار هدف مشتریان اپراتور مجازی فناپ گفت: باید شبکه‌ای ایجاد کنیم که FCPهای دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند و حتی سرمایه‌گذاری مشترک با آنها داشته باشیم
اپراتورهای مجازی رقیب اپراتورهای اصلی نیستند/ قصد ایجاد شبکه و ارائه سرویس با کمک سرمایه‌گذار خارجی داریم/ با لبارا توافق نکردیم/از میان 24 اپراتور مجازی فعلی،درنهایت 3 تا 5 شرکت در بازار خواهند ماند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «شرکت فناپ‌تلکام» بعدازظهرامروز6 مهرماه 1395 با حضور«مهندس صابر فیضی»مدیرعامل فناپ‌تلکام و اصحاب رسانه در روز سوم نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۶ و در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار ودراین نشست خبری «مهندس صابر فیضی» مدیرعامل فناپ‌تلکام اظهارداشت: خدمات ارتباطات ثابت با داشتن مجوز FCP را ارائه دادیم و با مجوز MVNO خدمات موبایل را عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل فناپ‌تلکام تصریح کرد: قصد داریم این خدمات را در قالبی یکپارچه ارائه دهیم و در اولین گام نیز با شرکت مخابرات استان تهران همکاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به بازاراپراتورهای مجازی در ایران خاطرنشان کرد: MVNOها یا اپراتورهای مجازی رقیب اپراتورهای اصلی نیستند و حتی باعث رشد اپراتورهای میزبان می‌شوند؛ در حقیقت اپراتورهای مجازی در رقابت با یکدیگر و نه اپراتورهای میزبان هستند و با سرمایه‌گذاری FCPها در بخش ایجاد شبکه، انحصار مخابراتی در کشور از بین خواهد رفت.

مهندس فیضی درمورد مذاکره با اپراتور انگلستانی لبارا نیز ابرازداشت: با لبارا توافق نکردیم و با پارتنرهای خارجی دیگری در حال مذاکره هستیم و با 3 اپراتورخوب نیز مذاکره کردیم و از ظرفیت هر3 ‌آنها استفاده می‌کنیم.

وی درخصوص چگونگی ارتباط با بانک‌ها برای اتصال به سیم‌کارت اپراتور مجازی هم تاکید کرد: در طرح تجاری که اپراتورها از ما دریافت کردند پرداخت بانکی دیده شده و به‌صورت خودکار ارتباط با بانک‌ها نیز شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل فناپ‌تلکام با اشاره به بازار هدف مشتریان اپراتور مجازی فناپ ابرازداشت: اول باید شبکه‌ای ایجاد کنیم که FCPهای دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند و حتی سرمایه‌گذاری مشترک با آنها داشته باشیم، سپس بازار را می‌سنجیم. هر چند قصد داریم با شرکت‌های دیگر تداخل فعالیتی نداشته باشیم اما محدودیت کاربری برای خودمان قرار ندادیم.

مهندس فیضی ادامه داد: ما قصد ایجاد شبکه و ارائه سرویس با کمک سرمایه‌گذار خارجی را داریم و در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی هم باید گفت که قطعا در این زمینه سرمایه‌گذاری خارجی صورت خواهد گرفت. ما نیز پیشنهاد یک میلیارد دلاری را به طرف‌های خارجی خود ارائه داده‌ایم و تا ٢٢ بهمن‌ماه امسال سرمایه‌گذار خارجی منتخب‌مان را اعلام می‌کنیم.

وی عنوان داشت: با توجه به نیاز شهرداری‌ها به اجرای شهر هوشمند، احتمال سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه وجود دارد. اما از طرفی باید دانست که سرمایه‌گذاری برای توسعه شبکه، بودجه زیادی می‌خواهد و زمان آن رسیده که شهرداری‌ها قبول کنند با تغییر مبلمان و چیدمان شهری می‌توان تجهیزات و فناوری‌های جدید را به شهرها اضافه کرد.

مهندس فیضی درپایان خصوص آینده MVNOها گفت: از میان 24 اپراتور مجازی فعلی، به نظر من درنهایت 3 تا 5 شرکت در بازار خواهند ماند.

بنابراین گزارش، نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۶ همه ساله به مدت 4 روز، همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 و در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب