امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1766 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جايگزيني 80 هزار تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو

بر اساس تفاهم نامه ايران خودرو و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، 80 هزار دستگاه تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو جايگزين مي شود.
جايگزيني 80 هزار تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو
به گزارش خبر ایران، اين تفاهم نامه بين هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و سيدمجتبي شفيعي رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور به امضا رسيد. اين تفاهم نامه به مدت 18 ماه به اجرا در مي آيد و اين مدت با توافق طرفين يا براساس مواد اين تفاهم نامه قابل تغيير و تمديد است.

در نشست مشترک دو طرف كه به منظور امضا و تبادل تفاهم نامه برگزار شد، هاشم يكه زارع در سخناني با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر توليد ملي در نامگذاري هاي 5 سال اخير گفت: لازم است با بهره گيري ازسرمايه هاي ملي و توليدات كشور، نياز مشتريان را تامين كنيم.

وي از برنامه ايران خودرو براي طراحي يک خودروي جديد فقط مخصوص تاكسي خبر داد و افزود: در اين خودرو امكانات لازم براي مسافران و راننده ها گنجانده خواهد شد و در اين راه، از راهنمايي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و ساير حوزه ها استقبال مي كنيم.

همچنین در اين ديدار رئیس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور نيز با اشاره به تبعات اقتصادي و زيست محيطي بزرگي كه در دو سال اخير به دليل توقف طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده به كشور تحميل شد بیان داشت: امروز حجم بسياري تاكسي فرسوده داريم كه از طريق تعامل با مديريت جديد ايران خودرو و با اولويت توليد داخل، به جايگزيني آن مي پردازيم.

شفيعي افزود: در نتيجه جلسات متعدد با ايران خودرو، تا سقف 80 هزار دستگاه تاكسي جديد شامل سمند و 405 از سوي ايران خودرو براي ناوگان عرضه مي شود. وي از ثبت نام 10 هزار راننده تاكسي هاي فرسوده در سامانه نوسازي ناوگان خبر داد و اظهارداشت: با بانک مركزي و شوراي اقتصاد هماهنگي هاي لازم انجام و سقف اعتبارات و تسهيلات جايگزيني ناوگان تاكسي دو برابر شده تا توجيه اقتصادي داشته باشد.

در اين نشست، عبدالله بابايي معاون فروش و بازاريابي ايران خودرو نيز اظهارداشت: جايگزيني خودروهاي فرسوده از دو سال پيش به خاطر مشكلات گمرک و عدم دريافت نقدينگي متوقف شد، اما ايران خودرو آمادگي خود براي جايگزيني تاكسي هاي فرسوده را حفظ كرده و در نتيجه جلسات متعدد با ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، قرار شده تاكسي هاي مورد تفاهم در بسته هاي 5 هزار دستگاهي پس از يكماه از تحويل پول، جايگزين شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب