امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17671 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صبح روز 8 مهر 1395 به پایان رسید؛

برگزیدگان هفدهمین جشنواره ‌نمایش‌عروسکی کانون

خبرایران: نوجوانان و مربیان برتر هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
برگزیدگان هفدهمین جشنواره ‌نمایش‌عروسکی کانون

به‌ گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز 8 مهر 1395 و در آیین پایانی جشنواره نمایش عروسکی؛ نوجوانان و مربیان برتر جوایز خود را از دست‌ مدیرعامل کانون دریافت کردند.
بر این اساس در این مراسم هیات داوران متشکل از «مریم سعادت»،‌ «حسن دادشکر» و «زهرا صبری» اعلام کردند به منظور نگاه ویژه‌ی جشنواره به نوجوانان و حمایت از فعالیت ‌حرفه‌ای آن‌ها به تمام گروه‌ها مبلغ سی میلیون ریال تعلق می‌گیرد. این مبلغ بایستی صرف اجرای عمومی آثار در کتاب‌خانه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی  شهرهای مرتبط شود. نفرات اول تا سوم هر گروه نیز علاوه بر دریافت لوح تقدیر جام میناکاری دریافت کردند.
آثار این جشنواره از سوی اعضای ارشد نوجوان با همراهی مربیان مراکز کانون ارایه شده بود.
بر همین اساس اسامی برگزیدگان هفدهمین جشنواره‌ی عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدین‌ شرح اعلام شد:
نخستین برگزیده‌ی این جشنواره هما نیماجی از مرکز شماره 24 تهران بود .او برای طراحی بروشور نمایش «نمکی‌بلا،دیو ناقلا» موفق به کسب جایزه شد.
در بخش موسیقی عرفان حسام‌پور و سپهر سجادی‌فر برای نمایش «فرار از زندان» از مرکز شماره 1 کانون شیراز در استان فارس حائز رتبه‌ی برتر شدند. هم‌چنین در این بخش از بهناز حسنی برای موسیقی نمایش «دنیای زیبا» ازمرکز کانون مهاباد در استان آذربایجان‌غربی تقدیر شد.
ساغر لطفی‌نژاد مربی مرکز شماره 10 کانون تهران توانست جایزه‌ی بخش طراحی لباس را برای نمایش «شلبی تنها نرو» دریافت کند.
در بخش طراحی صحنه هیات داوران جایزه‌ی اول را به شادی پاکزاد مربی مرکز کانون مهاباد در استان آذربایجان‌غربی برای نمایش «دنیای زیبا» اعطا کردند. نفر دوم این بخش محبوبه طالبی مربی مرکز شماره 6 کانون تهران بود که طراحی صحنه‌ی نمایش «خال پادشاه» را برعهده داشت.
نفرات اول تا سوم بخش طراحی عروسک عبارت بودند از ساغر لطفی‌نژاد از مرکز 10 کانون تهران (نمایش شلبی تنها نرو)، نوشین فرهادی از مرکز کانون جونقان استان چهارمحال و بختیاری (نمایش ماه بود و روباه)، محبوبه طالبی از مرکز شماره 6 کانون تهران (نمایش خال پادشاه).
هیات داوران در بخش گویندگی جایزه‌ی نخست خود را به نوجوانان اعضای مرکز شماره 24  تهران دادند. گروه گویندگان نمایش«نمکی بلا و دیو ناقلا» متشکل بودند از معصومه سارانی، فرزانه قائمی، فریده آرمین، ‌بهاره احمدی و رضوان کیخا.
جایزه‌ی دوم این بخش را نیز حسین صحرایی برای نمایش پرواز از مرکز مجتمع کانون تبریز در استان آذربایجان شرقی از آن خود کرد.
حسام‌الدین پورمحمدی نیز دیگر عضو نمایش پرواز بود که جایزه سوم را دریافت کرد.
در بخش عروسک‌گردانی هیات داوران جایزه‌ی نخست را به زینب خلیل‌پور،‌ فاطمه آرمانی‌ده و فرناز رحیمی برای نمایش «ماه بود و روباه» از مرکز جونقان استان چهارمحال و بختیاری اعطا کردند.
فاطمه هرناشکی از مرکز شماره 2 رفسنجان استان کرمان برای نمایش «تو می‌دونی من کی هستم» جایزه دوم این بخش را کسب کرد.
آرین محزون و علیرضا جورکش از مرکز شماره 1 شیراز در استان فارس برای نمایش «فرار از زندان» به‌عنوان نفرات سوم بخش عروسک‌گردانی معرفی شدند.
در ادامه‌ی این مراسم نفرات برتر بخش نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی نیز اعلام شدند.
هیات داوران علاوه بر اعلام اسامی نفرات برتر، آثاری را نیز در این دو بخش مورد تقدیر قرار دادند.
عنوان بهترین نمایش‌نامه‌نویس هفدهمین جشنواره‌ نمایش‌ عروسکی تعلق گرفت به لیلا مکانی مربی و کارگردان مرکز فراگیر تهران به خاطر نگارش اثر «نمکی بلا و دیوناقلا»، محبوبه طالبی مربی مرکز شماره 6 کانون تهران برای نگارش «خال پادشاه» به عنوان نفر دوم این بخش شناخته شد. هم‌چنین علیرضا جورکش از مرکز شماره 1 کانون شیراز برای نمایشنامه‌ی «فرار از زندان» به عنوان نفر سوم جایزه‌ خود را دریافت کرد. اثر تقدیرشده‌ی این بخش اثر «تو می‌دونی من کی هستم؟» کار اعضای ارشد مرکز شماره 2 رفسنجان و به قلم فاطمه زمانی بود.
در انتهای این مراسم کارگردانان برتر توانستند جوایز خود را دریافت کنند. هرسه جایزه به مربیان کانون تهران تعلق گرفت و محبوبه طالبی نفر نخست این بخش شناخته شد. او هدایت اثر «خال پادشاه» را از مرکز شماره 6 کانون تهران برعهده داشت. نفر دوم و سوم این بخش لیلا مکانی و ساغر لطفی‌نژاد بودند. آنان برای کارگردانی آثار «نمکی بلا و دیو ناقلا» از مرکز شماره 24 و «شلبی تنها نرو» از مرکز شماره 10 تهران موفق به کسب این جایزه شدند.اثر تقدیری این بخش نیز «فرار از زندان» به‌کارگردانی آرین محزون از مرکز شماره 1 کانون شیراز بود.
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به میزبانی شهر ساری استان مازندران روزهای 6 تا 8 مهر 1395 برگزار شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب