امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17696 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داور جشنواره تئاتر استان تهران مطرح کرد؛

حضور طیف های جوان در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران/ پیشکسوتان عرصه تئاتر باید از علاقمندان به این هنر حمایت کنند

خبرایران: شهرام کرمی داور جشنواره تئاتر استان تهران گفت:حضور طیف های جوان در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران/پیشکسوتان عرصه تئاتر باید از علاقمندان به این هنر حمایت کنند
حضور طیف های جوان در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران/ پیشکسوتان عرصه تئاتر باید از علاقمندان به این هنر حمایت کنند

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر مهم ترین ویژگی جشنواره تئاتر استان تهران در این دوره را نسبت به سال های گذشته، حضور گروه های جوان در عرصه هنر تئاتر دانست و گفت: این امر به نوبه خود اتفاق خوبی محسوب می شود چراکه زمینه ای برای رشد و نمو این هنر در میان طیف جوان شده که این علاقه در جوانان رو به افزایش است.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان تهران، شهرام کرمی داور جشنواره تئاتر استان تهران بیان کرد: دومین اتفاق خوبی که در آثار تئاتر به نظر می رسد حضور پررنگ شهرستان های تهران در بخش تئاتر استان تهران است. شهرهایی که تاکنون شاید اسمشان در عرصه تئاتر کم مطرح شده و با ایجاد فضای اجرای هر تئاتر در شهر خود، این هنر را به منصه ظهور رسانده و بیشتر معرفی می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد من به عنوان داور جشنواره این است که پیشکسوتان و هنرمندان باسابقه عرصه تئاتر در این جشنواره بیشتر حضور داشته باشند و با بها دادن به این فضا، حمایت خودشان را از افرادی که علاقه به فعالیت در حوزه تئاتر دارند را بیشتر کنند تا انگیزه در آنها افزایش یابد.

کرمی تاکید کرد: جدا از اجرای گروه های نمایشی در این شهرها، گروههای حرفه ای وجود داشته باشند و به ارائه نظر بپردازند.

داور جشنواره تئاتر استان تهران گفت: شاخصه انتخاب آثار بخش داوری، متنوع بودن ژانرها و موضوعات مختلف است که این ویژگی خاص جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته بوده که با این تنوع آثار خوبی خلق شده و امیدواریم این روند برای سال های آتی ادامه داشته باشد.

این کارگردان و نویسنده تئاتر بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانات زیادی برای هنر تئاتر در نظر گرفته است که با توجه به این شرایط نباید فعالیت هایمان مختص به جشنواره باشد و با حمایت از کارها و ادامه فعالیت ها قدم جدی تری برای ارتقای این هنر برداریم.

گفتنی است؛ اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان تهران نهم مهرماه ساعت 16 در فرهنگسرای معلم شهرستان رباط کریم برگزار می شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب