امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17717 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با اجتماع در بوستان جوانمردان صورت گرفت؛

گردهمایی بزرگ و پیاده روی صدها سالمند تهرانی در روز جهانی سالمند/ تجلیل از سالمندان موفق در بوستان جوانمردان

خبرایران: بالغ بر 1000 نفر از اعضای کانون سالمندان مناطق 22گانه شهر تهران به همراه وزیر بهداشت و معاون اجتماعی شهردار تهران با اجتماع در بوستان جوانمردان، روز جهانی سالمند را گرامی داشتند.
گردهمایی بزرگ و پیاده روی صدها سالمند تهرانی در روز جهانی سالمند/ تجلیل از سالمندان موفق در بوستان جوانمردان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ابتدای این مراسم صدها نفر از سالمندان شهر تهران به پیاده روی در بوستان جوانمردان پرداخته و ضمن گردهمایی در سالن اجتماعات این بوستان، لحظات شادی را سپری کردند.

در این برنامه که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، مدیرکل سلامت شهرداری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، شهردار و معاونین مناطق 3 و 5، رئیس سازمان ورزش شهرداری، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و سایر مدیران برگزار شد؛ ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی، از سالمندان موفق و نمونه شهر تهران تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این برنامه محسن اسدی شهردار منطقه 5  ضمن خیرمقدم، حضور سالمندان در بوستان جوانمردان را گرامی داشت.

در این برنامه مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به روند رو به افزایش جمعیت سالمندی در کشور برنامه ریزی از سوی تمامی متولیان را ضروری دانست و افزود: شهرداری تهران نیز با تشکیل کانون های ده گانه سلامت از جمله کانون سالمندان گام های بزرگی در این راستا برداشته است.

وی با اعلام اینکه بیش از 60 هزار نفر عضو کانون های سالمندان محلات پایتخت هستند، افزود: خوشبختانه سالمندان فرهیخته ما تجربه های ارزشمندی دارند که به عنوان سرمایه اجتماعی می توانیم از توانمندی ها و وحضور فعال سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ، فرهنگی بهره ببریم.

سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز معرفی و استفاده از توانمندی و ظرفیت های کانون های سالمندان شهر تهران را از اهداف تشکیل این کانون عنوان کرد و گفت: بناداریم با جلب مشاركت سالمندان در برنامه های اجتماعی و سلامت محور به همه اقشار شهروندی کمک کنیم.

در این مراسم سید حسن هاشمی وزیر بهداشت طی سخنانی اظهار داشت: طی چهل سال گذشته متوسط طول عمر در کشور دو برابر شده است. این رقم برای زنان 81 سال و مردان 76 رسیده است. باتوجه به مسن شدن جمعیت ایران، نیاز به افزایش مراقبت‌ها برای این گروه سنی داریم.

هاشمی همچنین بر کاهش وزن، ورزش، کاهش مصرف شیرینی و مواد شور و ترک مصرف دخانیات تاکید و اضافه كرد: مایه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندی رو به افزایش است. در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما نیز چنین توصیه ای نشده است و باید در مجلس و دولت قوانینی در این حوزه وضع کند.

محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم گفت: با توجه به اقدامات اثربخش نظام سلامت کشور امید به زندگی به 74 سال افزایش یافته که با پدیده سالمند شدن جمعیت روبرو هستیم که پدیده سالمند شدن جمعیت در هر کشوری در صورت وجود برنامه می تواند یک فرصت باشد.

این برنامه به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5، سازمان بهزیستی استان تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح جمعه نهم مهرماه در بوستان جوانمردان برگزار گردید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب