امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17728 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سه خبر از دانشگاه جامع علمی کاربردی؛

برگزاری مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

خبرایران :مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمدحسین امید سرپرست دانشگاه، دکتر ابوالفضل خوش منش دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور وحجت الاسلام قرائتی برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد حسن نادری رئیس واحد استان قم دانشگاه جامع علمی کاربردی و دبیر این همایش گفت: این جشنواره در 6 بخش ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری، کتبی و شفاهی و 36 رشته برگزار شد و در این جشنواره 12 هزار دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه شرکت کرده اند که از این تعداد 9 هزار و 330 دانشجو و 2 هزار و 800 استاد و کارمند بوده اند.

رئیس واحد استان قم دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این جشنواره از روز سه شنبه 6 مهرماه در استان قم آغاز به کار کرد و تا روز پنجشنبه 8 مهرماه ادامه داشت.

نادری خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشتند و برای ارتقا کیفیت برگزای این جشنواره از قابلیت های مراکز حوزوی و  راهنمایی های دفاتر مراجع تقلید استفاده شد.

رئیس واحد استان قم دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برنامه داریم در سال آینده در کنار برگزاری جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه فعالیت های آموزشی مستمر قرآنی نیز برای دانشجویان اجرا کنیم.

خاطرنشان می شود، در این مراسم نفرات برگزیده دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تقدیر شدند.

 

راه اندازی مرکز قرآن و عترت دانشگاه با تصویب هیات امنا دانشگاه جامع علمی کاربردی

دکتر محمدحسین امید در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در قم گفت: مرکز قرآن و عترت این دانشگاه راه اندازی شده که علاوه بر برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای قرانی در ستاد دانشگاه، فعالیتهای قرانی واحدهای استانی و مراکز علمی کاربردی را نیز مدیریت و پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی توجه به فعالیت های قرآنی در کشور روز به روز توسعه بیشتری یافته است، افزود: این دانشگاه درحال برنامه ریزی برای کاربردی سازی علوم قرآنی و دروس معارف است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: تلاش میکنیم در این دانشگاه علوم قرآنی و دروس معارف را متناسب با نیازهای جامعه و مشاغل مختلف کاربردی سازی کنیم.

دکتر امید خاطرنشان کرد: به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی دروس معارف و قرآن در این دانشگاه کاربردی می شود و این برنامه از سال جاری به صورت آزمایشی در چند مرکز دانشگاه اجرا خواهد شد

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم  کاربردی سازی علوم قرانی و دروس معارف را از سال آینده در تمامی مراکز این دانشگاه اجرایی کنیم.

 

دیدار سرپرست و معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی  

دکتر محمد حسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، معاونان دانشگاه و روسای واحدهای استانی دانشگاه با حضور در پژوهشکده علوم وحیانی معارج، با این مرجع عالی قدر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار جمعی از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز حضور داشتند.

دکتر محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دیدار با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت از سوی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع با رویکرد مهارت آفرینی، در حوزه  علوم دینی نیز اقدام به کاربردی سازی علوم کرده است.

وی با بیان اینکه«گرایش این دانشگاه به حوزه قرآن و علوم دینی بسیار زیاد است و حضور ۱۳ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت نشان دهنده علاقه دانشجویان، اساتید و کارکنان به این حوزه است»، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز به عنوان اولین دانشگاه نسل سوم و مهارت محور در کشور، با دارا بودن حدود 500 هزار دانشجو اقدام به تربیت نیروی انسانی ماهر میکند.

دکتر امید همچنین با اشاره به فعالیت هزار و 50 مرکز جامع علمی کاربردی در سراسر کشور، عنوان کرد: این دانشگاه براساس مهارت آموزی و شغل محوری اقدام به راه اندازی رشته های مختلف تحصیلی منطبق با بازار کار کرده است.

در این دیدار حضرت آیت الله العظمی  جوادی آملی تاکید کردند:  قرآن بیان میکند این عالم را از حق خلق كرديم، مصالح ساختماني اين عالم حقيقت است. يعني اينجا جاي باطل نيست؛ همان‌طوري كه ساختار بدنيِ ما را به حق و به سلامت خلق كردند و دستگاه گوارش انسانی فقط غذاي سالم را مي‌پذيرد، غذاي باطل را بالا میآورد، نظام خلقت هم همين‌طور است و ممكن نيست كسي يك غذاي مسموم را بخورد و بالا نياورد.

حضرت آیتالله العظمی جوادی آملی بیان کردند: جریاناتی از جمله جنایات مغول از حیث جنایت به مراتب سنگين ‌تر از كربلا بود اما در كتاب‌هاي تاريخ دفن شد و نامي از اينها نيست. آن كسي كه همتاي قرآن و قرآن ناطق است و آنكه برابر نظام هستي حركت مي‌كند باقی خواهند ماند.

ایشان با اشاره به فرارسیدن ایام الله محرم گفتند: در فرهنگ ما، محرم همچون رمضان ماه عبادت است. حرمت این ماه باعث شده است که سينه زدن‌ها و گريه‌ها و ناله‌ها عبادت باشد؛ همین ناله ها و گریه ها نظام ما را حفظ کرده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب