امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17740 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا قلمبر دزفولی اعلام کرد؛

افزایش3.7 برابری تعداد گوشی‌های 4G دریک سال/اعلام نتایج ترابردپذیری بین 3 اپراتور/ رونمایی از9 پروژه جدید اپراتور دوم/احتمال حذف بسته‌های کم ‌حجم‌تر/ مذاکرات ایرانسل با 8 اپراتور مجازی موبایل در مسیر نهایی شدن

خبرایران: مدیرعامل ایرانسل درباره مذاکره با اپراتورهای مجازی تلفن همراه گفت: با تمام 22 اپراتور جلسه برگزار کرده‌ایم و تلاش داریم که هیچ درخواستی را رد نکنیم اما در نهایت مذاکرات با 8 شرکت به سمت نهایی شدن است.
افزایش3.7 برابری تعداد گوشی‌های 4G دریک سال/اعلام نتایج ترابردپذیری بین 3 اپراتور/ رونمایی از9 پروژه جدید اپراتور دوم/احتمال حذف بسته‌های کم ‌حجم‌تر/ مذاکرات ایرانسل با 8 اپراتور مجازی موبایل در مسیر نهایی شدن

به گزارش خبرنگارخبرایران،مراسم رونمایی از پروژه های جدید شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، صبح  امروز شنبه ۱۰مهر ماه 1395 باحضور«دکترمحمود واعظی» وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات و معاونان این وزارتخانه، «علیرضا قلمبر دزفولی» مدیرعامل ایرانسل واصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شرکت ایرانسل برگزار ودراین مراسم «علیرضا قلم‌بردزفولی» اظهار داشت  مراسم اظهارداشت: هم اکنون اپراتور دوم تلفن همراه 47 میلیون مشترک نسل2، 18.5 میلیون مشترک نسل 3 و 2.6 میلیون مشترک نسل 4 دارد.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: حجم مصرف روزانه دیتا در شبکه اپراتور در یک سال گذشته 25 برابر شده و به طور متوسط مشترکان افزایش سرعت صد برابری را تجربه کردند و در یک سال گذشته تعداد گوشی‌های 4G در شبکه 3.7 برابر شده و هم اکنون 5.4 میلیون دستگاه با این قابلیت در شبکه فعال است.

وی با اشاره به آماری ازنتایج ترابردپذیری (انتخاب اپراتور با حفظ شماره موبایل) اظهار داشت: طبق آمار پورتال ایرانسل، تعداد درخواست ترابرد از همراه اول به ایرانسل 40 هزار با درصد موفقیت 18 درصد و از رایتل به ایرانسل 7 هزار با درصد موفقیت 24 درصد بوده که در مجموع 47 هزار نفر درخواست مهاجرت به ایرانسل از اپراتورهای دیگر را داشته‌اند که 19 درصد با موفقیت جابجا شدند.

دزفولی افزود: همچنین تعداد درخواست مهاجرت از ایرانسل به همراه اول 5 هزار با درصد موفقیت 68 درصد و از ایرانسل به رایتل حدود 2500 با درصد موفقیت 80 درصد بوده که در مجموع حدود 8 هزار نفر درخواست خروج از ایرانسل را داشتند که 72 درصد با موفقیت اپراتور خود را تغییر داده‌اند.

وی تأکید کرد: آمار ورود به ایرانسل بر اساس پورتال ایرانسل و آمار خروج از ایرانسل بر اساس مرکز ترابرد است و ممکن است آمارهایی که اپراتورهای دیگر ارائه می‌دهند متفاوت باشد و ما به آ‌ن آمارها دسترسی نداریم.

دزفولی گفت: مقایسه سرعت 3 اپراتور تلفن همراه در آپلود و دانلود در نرم‌افزار اوکلا نشان می‌دهد که بیشترین سرعت‌ها مربوط به ایرانسل است و ایرانسل طی 10 سال که 18.5 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به دولت پرداخت کرده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را 6.3 میلیارد تومان و کل سرمایه‌گذاری خارجی را 2 میلیارد تومان عنوان کرد.

بهره‌برداری از نسل 4 ثابت (TDD-LTE) در 49 شهر، بهره‌برداری از 14 هزار و پانصدمین node شبکه، تست نسل پنجم برای اولین بار در خاورمیانه و ایران، حجم فراکانسی 18 و 2.6 مگاهرتز و ارائه LTE Plas، بهره‌برداری از VOLTE و بهره‌برداری از VOWIFI، سیم کارت کودک، سیم کارت گردشگری و سیم کارت چند شماره‌ای امروز به بهره‌برداری رسید.

سقف اعتبار مکالمه سیم‌کارت‌ دائمی به 100 هزار تومان/ اعتبار مکالمه با قیمت سیم‌کارت برابر شد

وی در این مراسم علیرضا قلم‌بر دزفولی در پاسخ به سؤالی از افزایش اعتبار مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل از 50 هزار تومان به صد هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت سیم کارت دائمی 120 هزار تومان است که تقریباً معادل کل قیمت سیم کارت مشترک امکان مکالمه دارد.

دزفولی همچنین گفت: تغییر نرخ تنها در یک بسته و تبدیل بسته یک ساله به 6 ماهه و به علت تغییر رفتار مشترکان بوده است؛ چون تجربه نشان داد اغلب مشترکان بسته 1ساله را در 6 ماه تمام می کنند، مدت بسته به 6 ماه کاهش یافت و افزایش نرخ در این تغییر مطرح نبوده است.

وی عنوان داشت: با توجه به ارائه TD LTE رفتار مشترکان تغییر می‌ کند و سیاست کاهش‌ تعرفه در عین ارائه بسته‌های پرحجم‌تر دنبال می‌شود و ممکن است بسته‌های کم‌حجم‌تر حذف شود.

دزفولی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارنظر مدیرعامل یکی از اپراتورها مبنی بر اینکه 20 درصد افرادی که ترابرد کردند به اپراتور اولیه بازگشتند، گفت: رقم 20 درصد اشتباه است و حداکثر 7 تا 8 درصد بازگشت را انتخاب کرده‌اند.

وی درباره مذاکره با اپراتورهای مجازی تلفن همراه، گفت: با تمام 22 اپراتور جلسه برگزار کرده‌ایم و تلاش داریم که هیچ درخواستی را رد نکنیم اما در نهایت مذاکرات با 8 شرکت به سمت نهایی شدن است.

دزفولی درباره میزان سرمایه‌گذاری MTN در ایرانسل و میزان سودی که نتوانسته از ایران خارج کند، گفت: مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه 1.5 میلیارد دلار بود که MTN نیم میلیارد دلار در ایران افزایش سرمایه داد.

به گفته وی، از مجموعه سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری MTN در ایران که شامل فاینانس و وام نیز است 80 درصد پرداخت شده و 400 میلیون دلار در ایران باقیمانده است؛ علاوه بر این از سودی که به این شرکت تقسیم شده ریالی خارج نشده است که بانک مرکزی تلاش می‌کند شرایط را برای خروج درآمد MTN از ایران تسهیل کند.

وی درباره افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل گفت: پیش از این نیز به صورت شفاف اعلام کردیم که هیچ نفوذ، حک و افشایی در شبکه ایرانسل صورت نگرفته بلکه اطلاعات در اختیار مجموعه‌هایی بوده که طبق قانون باید دسترسی داشته باشند و توسط افرادی در این مجموعه‌ها جابه‌جا شده است که آن افراد دستگیر و محاکمه شدند.

وی گفت: موضوع اصلی موج‌سواری روی این موضوع بود که با تمام تبلیغاتی که در آن مقطع لحاظ شد تنها 70 نفر روی کال‌سنتر (مرکز تماس) ایرانسل تماس گرفتند و اظهار نگرانی بابت افشای اطلاعات کردند و ایرانسل از ابتدا فوندانسیون بحث امنیتی پایه‌گذاری کرده و اپراتورهایی که امروز اعلام می‌کنند فلان مبلغ برای حفظ اطلاعات مشترکان سرمایه‌گذاری کردند شاید قبلاً این کار را نکردند.

وی درباره مشکلات آنتن‌دهی ایرانسل نیز، گفت: مشکلات مربوط به تغییر نظر مالکان ساختمان‌های محل نصب آنتن، تغییرات جغرافیایی و توقع مردم از سرویس تقسیم می‌شود و گاهی مالکان پس از 5 سال تمایلی به ادامه قرارداد ندارند؛ یا در منطقه جغرافیایی تغییراتی در مدل شهری اجرا می‌شود یا مردم انتظاری متفاوتی از نسل 3 و 4 دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب