امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17748 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یک نماينده مجلس مطرح کرد؛

بيكاری عامل مهم و دامنه گير اعتياد بسياري از جوانان به مواد مخدر است/ مبارزه با مواد مخدر نياز به مشاركت همه جانبه دارد

خبرایران: یک عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: مبارزه با مواد مخدر نياز به مشاركت همه جانبه دارد و بررسي ابعاد جامعه شناختي ، فرهنگي ، اشتغال و بنيان هاي خانواده ضروري است .
بيكاری عامل مهم و دامنه گير اعتياد بسياري از جوانان به مواد مخدر است/ مبارزه با مواد مخدر نياز به مشاركت همه جانبه دارد

محمود صادقي در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتياد به مواد مخدر صنعتي و شيميايي موضوع ساده اي نيست كه به راحتي نسبت به آن بي تفاوت بود و از آن عبور كرد، در حال حاضر اين اسيب نياز به علت‌يابي دارد.

وي با بيان اينكه بايد علت هاي بروز اعتياد به مصرف مواد مخدر در جامعه برخورد شود، اظهار كرد: شناسايي زمينه‌هاي روي آوردن به استعمال اين مواد ، كنترل دقيق مرزها با توجه به اينكه كشورمان ترانزيت ورود و خروج موا مخدر است ، ضعيف شدن بنيان هاي خانواده از عوامل مهمي هستند كه نياز به بررسي و مطالعات كارشناسي دارند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بدون مطالعه نمي توان به بحث مبارزه اجتماعي با مواد مخدر پرداخت ، بايد معلول ها بررسي و سپس باعلت ها برخورد كرد.

صادقي با ابراز تاسف از اينكه بيكاري عامل مهم و دامنه گير اعتياد بسياري از جوانان به مواد مخدر است ، اضافه كرد: نبود شغل رواج بسياري در جامعه دارد و افراد بيكار در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر هستند.

وي تصريح كرد: از سوي ديگر بنيان هاي فرهنگي و خانوادگي ما ضعيف است ، نهادهاي فرهنگي كاركردهاي مناسبي براي آموزش گروه هاي سني مختلف ندارند و خانواده نيز به دلايل مختلف از جمله فشارهاي اقتصادي در كنترل فرزندان ناتوان است

عضوكميسيون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: درجامعه امروز به دليل ضعيف بودن بنيان هاي فرهنگي و خانوادگي جوانان دچار ياس و نااميدي به اينده مي شوند و به دليل نداشتن آگاهي كافي ، مواد مخدر صنعتي و روان گردان مصرف مي كنند.

به گفته صادقي ، باید ارزیابی همه جانبه از اقدامات و عملکرد نهادهاي فرهنگی به منظور تقویت برنامه ها و ارائه طرح های نو و خلاقانه در جهت مقابله با اعتياد انجام شود.

وي افزود: مبارزه با مواد مخدر يك عزم ملي و مشاركت همه جانبه است و به دليل همجواري با كشور افغانستان كه توليد كننده مواد است ،جوانان ما در معرض آسيب بيشتري قرار دارند و اين مسئله وظيفه مسوولان و خانواده را سنگين تر مي كند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بايد با استفاده از تمام توان ، ظرفيت ها و امكانات در جهت پيشگيري و اطلاع رساني به موقع خانواده ها و جوانان گام هاي مثبتي براي مقابله با اعتياد برداشته شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب