امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17749 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فرزین انتصاریان اعلام کرد؛

برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت/ هدف اصلی این کنفرانس بررسی و تحلیل ابعاد و تبیین محتوای راهبرد ملی کیفیت به صورت علمی و فنی است

خبرایران: رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: هدف اصلی پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت بررسی و تحلیل ابعاد و تبیین محتوای راهبرد ملی کیفیت به صورت علمی و فنی است.
برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت/ هدف اصلی این کنفرانس بررسی و تحلیل ابعاد و تبیین محتوای راهبرد ملی کیفیت به صورت علمی و فنی است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت با هدف تحلیل ابعاد راهبرد ملی» صبح امروز 11 مهرماه 1395 با حضور«فرزین انتصاریان»رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت ،«مسلم بیات » مدیرکل استاندارد استان تهران و اصحاب رسانه برگزارودراین نشست خبری«فرزین انتصاریان»رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت اظهارداشت:پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت و اولین دوره جایزه موفقیت پایدار در روزهای 9 و 10 آبان ماه با هدف تحلیل ابعاد راهبرد ملی کیفیت توسط انجمن مدیریت کیفی ایران برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران تصریح کرد: هدف اصلی این کنفرانس بررسی و تحلیل ابعاد و تبیین محتوای راهبرد ملی کیفیت به صورت علمی و فنی است که از نظرات متخصصان داخلی و خارجی و سایر کشورهای صاحب تجربه استفاده شده است.

 وی خاطرنشان کرد:چهار کنفرانسی که از سال 77 تا 83 برگزار شد آثار مطلوبی نظیر استقرار نظام مدیریت کیفیت در بخش دولتی، ارسال مفاد بیانیه‌های کنفرانس به ریاست جمهور وقت و ابلاغ آن به دستگاهای ذیربط به همراه داشته است.

انتصاریان افزود: پنجمین دوره این کنفرانس سعی دارد تا با بهره‌گیری از نگاه متخصصین تراز اول داخلی وخارجی موضوع کیفیت را بهبود وبا استفاده ازراهکارهای ارائه شده دراین کنفرانس راهبردهای کیفیت را برای حوزه‌های مختلف به طور دقیق‌تری اجرا نماید.

وی در خصوص جزئیات این کنفرانس عنوان داشت: موضوع کیفیت و مدیریت آن در عرصه تولید و خدمات و راهکارهای توسعه آن در دو سطح کلان و خرد باید شناسایی و به کار گرفته شود قانون حمایت از مصرف کننده که هنوز اجرایی نشده در بعد کلان با تصویب شور یاعالی استاندارد تدوین راهبرد ملی کیفیت به یک الزام دولتی تبدیل شده اما کماکان خلأ فعالیتهای علمی و پژوهشی دراین راستا مشاهده می‌شود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت تاکید کرد:امیدواریم که همزمانی این کنفرانس با تدوین برنامه ششم توسعه بتواند تأثیر مهمی بر تحولات کیفی در نظام اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین توسعه رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی را به همراه داشته باشد.

وی درادامه ابرازداشت: مهمترین محورهای این کنفرانس عبارتند ازاینکه تدوین راهبرد ملی کیفیت در 9 محور اساسی برنامه‌ریزی شده که شامل مدیریت کیفیت در صنعت غذا، زنجیره ارزش خودرو، اقتصاد سلامت صنعت نفت گاز پتروشیمی، بخش کشاورزی بانک و بیمه جایگاه اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌ها در توسعه کیفیت و همچنین قوانین سازمان ملی استاندارد با رویکرد نوین سازی این سازمان در دست است.

انتصاریان در پایان گفت: دربرنامه های 5 ساله گذشته کمتربه موضوع کیفیت کمتر پرداخته شده  از این رواین انتظارمی رود که دراین برنامه موضوع کیفیت درسطح کلان و درسطح خرد مورد توجه برنامه‌نویسان و تدوین‌گران قرارگیرد.

 

بیات: لزوم تدوین یک راهبرد مشخص درسطح کلان به شدت احساس می‌شود

مسلم بیات  مدیرکل استاندارد استان تهران نیز درادامه این نشست خبری پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت اظهار داشت:در کشور ما علی‌رغم وجود امکانات موردنیاز، کالا و خدمات تولید شده متناسب با نیازهای مردم نیست بنابراین بیشتر کالاهای تولیدی کیفیت زندگی مردم را تأمین نمی‌کند.

مدیرکل استاندارد استان تهران با انتقاد ازعملکرد کیفی برخی وزارتخانه‌ها تاکید کرد: برخی وزارتخانه‌های کشور پیوستی بین کیفیت و برنامه راهبردی کلان آنها دیده نشده و بر همین اساس لزوم تدوین یک راهبرد مشخص در سطح کلان به شدت احساس می‌شود.

وی بررسی بحث کیفیت ارائه خدمات رااز موضوعات مهم این کنفرانس برشمرد وگفت:حدود 20 تا 40 درصد فعالیت صنایع کشور ناشی از صرف وقت برای فعالیت‌هایی است که در گذشته به درستی انجام نشده و نیازمند اصلاح است؛ بر همین اساس با ایجاد یک همگرایی سعی بر کاهش هزینه‌ها و زمان در کلیه بخش‌های کلان و خرد کشور کرده‌ایم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب