امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17759 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهرآباد وبرگزاری ایام عزاداری حسینی

خبرایران:پیام بزرگداشت محرم باید در ذات ارائه خدمات به مردم آشکار باشد .
مهرآباد وبرگزاری ایام عزاداری حسینی

به گزارش خبرایران از روابط عمومي فرودگاه بین المللی مهرآباد : نشست اِئمه جماعات فرودگاه بین المللی مهرآباد ونمایندگان ولی فقیه وعقیدتی سیاسی پلیس وفرمانده  پلیس وستاد اقامه نماز وامر به معروف ونهی از منکر فرودگاه بین المللی مهرآباد با مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد در خصوص برپایی ایام ماه محرم در فرودگاه بین المللی مهرآباد برگزار گردید .

علی رستمی مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد  در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطرۀ شهداي هشت سال دفاع مقدس گفت: يكي از ظرفيت هاي بسيار ارزشمند ما مسلمانان  كه از ظرفيت هاي بسيار گسترده و وسيع فرهنگي بهره مند است، هيئت هاي مذهبي و عزاداري ماست كه نوجوانان و جوانان بسياري در اين مجالس به سينه زني و عزاداري براي حضرت امام حسين (ع) می پردازند.باید به آن توجه کرد .

رستمی در جلسه نشست با ائمه جماعات فرودگاه گفت : با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و لزوم ترویج صحیح و شایسته معارف و شعائر اسلامی منطبق بر شعور دینی و اعتقادی، ابراز داشت وگفت شما صاحب نظران بایدبه صحبت های خود توجه نمائید ودر سخنرانی خود به روشنایی وآگاهی در این زمینه توجه نمائید .

مدیر کل فرودگاه  با اشاره به تأکید فراوان به موضوع تبلیغ درنمازخانه ها ، ومسجد در ایام محرم اظهار داشت: در آستانه ماه محرم ما بر آن شدیم این سنت حسنه را که در بین جامعه روحانیت و ائمه جماعات معمول است، گسترش داده و با تعامل نزدیک با روحانیون معزز و تبادل آرا، در مسیر اعتلای جایگاه مجالس عزاداری ماه محرم  در نمازخانه ها قدم برداریم.

رییس ستاد اقامه نماز وامر به معروف فرودگاه  گفت: عمدتاً محور بحث این نشست  در راستای هدایت، ارشاد و وظیفه تبلیغی است که روحانیون در جامعه با آن سر و کار دارند، همچنین بازنگری در خصوص مجالس محرم و امر تبلیغ از جمله موضوعاتی است که در این نشست  به آن پرداخته خواهد شد.

رستمی  خاطرنشان کرد:‌ تمام تلاش ما جهت کسب رضایت و خشنودی باری‌تعالی، عرض ادب و تقرب به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) و داشتن محیطی سالم، دین‌محور و آگاه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در فرودگاه به عنوان یک مرکز عمومی با مخاطبین خاص ، که ان‌شاء‌الله مورد رضایت و قبول درگاه احدیت قرار بگیرد. درآستانه‌ی‌ ماه‌ محرم‌، آنچه‌ که‌ به‌ نظر می‌رسد طرح‌ آن‌ مفید باشد، دو مطلب‌ است‌: یکی‌، فضا سازی آنچه‌ مربوط به‌ مسایل‌ محرم‌ و عزاداری‌ سالار شهیدان‌ و مطالبی‌ که‌ در این‌ محدوده‌ است‌ و دوم‌، مسایل‌ عام‌ مربوط به‌ حوزه‌ی‌ روحانیت‌ و وظایف‌ ویژه‌ی‌ معممان‌ و علمای‌ دین‌ و روحانیون‌ در این‌ برهه‌ و شرایط خاص‌ زمان‌ می‌باشد. اینها مطالبی‌ است‌ که‌ برای‌ آقایان‌ روشن‌ و واضح‌ است‌; لیکن‌ در تکرار واضحات‌ هم‌ فوایدی‌ وجود دارد وامید است در این بتوانیم با روشنگری های شما عزیزان بیشترین استفاده را از این موقعیت ببریم

وی بیان نمود باید در این روزها که‌ مسایل‌ اسلامی‌، با دیدهای‌ نو مطرح‌ می‌شود باید جاذبه‌های‌ خوبی‌ هم‌ برای گفته هایمان بیان نمائیم تا تاثیر آن بیشتر شود .

به‌ طور کلی‌ باید بگویم‌ که‌ این‌ حادثه‌ ـ به‌ عنوان‌ پشتوانه‌ی‌ نهضت‌ و انقلاب‌ ـ باید آبرومند و پرتپش‌ و پرقدرت‌ باقی‌ بماند. اگر برخورد امروز ما با این‌ حادثه‌، مثل‌ روضه‌خوانی‌ باشد که‌ در پنجاه‌ سال‌ قبل‌ برخورد می‌کرد ـ یعنی‌ چیزی‌ را در جایی‌ می‌دید و مثلا بر حسب‌ احتمال‌ ذهنی‌، آن‌ را ترجیح‌ می‌داد و نقل‌ می‌کرد و مؤمنین‌ را می‌گریاند و هم‌ آنها و هم‌ خود او به‌ ثواب‌ می‌رسیدند ـ ممکن‌ است‌ به‌ حادثه‌ ضرر بزنیم‌.

مجددا از همه‌ی‌ آقایان‌ محترم‌، به‌خاطر تشکیل‌ این‌ جلسه‌ی‌ خوب‌، تشکر می‌کنم‌. امیدوارم‌ که‌ محرم‌ آینده‌، یکی‌ از بهترین‌ محرم‌ها در جهت‌ ترویج‌ مبانی‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ برای‌ همه‌ی‌ ما و مؤمنین‌ باشد..

ودر پایان مقرر گردید که ائمه جماعات بر مبنای روزهای نامگذاری شده در خصوص امر به معروف ونهی از منکر سخنرانی نمایند .

وهمچنین نامه ایی به سایر ارگانها وسازمانهای خدمت رسان مکاتبه گردیده وبا یادآوری روزهای محرم وحماسه وذات قیام حسینی که همانا امر به معروف ونهی از منکر بود به خدمت بهتر واخلاقی اسلامی در ارائه خدمات روزانه تاکید می گردد .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب